perongeluk ruit ingegooid: wat moet ik doen?

hoi meiden…
vanmiddag…
naja 8e uur we waren uit (mijn klas) en we waren best wel druk en wild bezig… dus we gingen ook met tassen gooien…
en een vriendin van mij ging achter de klapdeuren naar de kantine staan zodat ze niet bekogeld kon worden met een tas …
en toen gooide ik een tas op de deur…
en toen brak het glas :S
en best wel veel mensen die mij kennen waren erbij dus grote kans dat ik doorgelinkt word…
want ik ging net optijd weg een vriendin kwam achter me aan en vertelde dat toen ik net weg was de conciërge kwam en heel kwaad was en alles…
kutkutkut…
en ik ben pas 12 :s
ik durf het ook niet aan mijn ouders te vertellen ofso…
en als ze er achter komen dat ik het was (dat zal waarschijnlijk ook gebeuren) komt er waarschijnlijk ook een vette rekening voor de vergoeding van dat glas…
KUT…
wat nu …?
en heeft iemand dit ook meegemaakt?
of ken je iemand die dit ook meegemaakt heeft?
en weet iemand hoeveel zo’n vergoeding kost ?
thnx alvast…
xx Minou

nou, ik heb het nog nooit meegemaakt, maar met die schadevergoeding zal het heus wel meevallen. Ik denk dat je het gewoon moet vertellen.

En anders neem je een folderwijk ofzo en ga je het zelf terug betalen?

nou ik zou het gewoon eerlijk vertellen als ik jou was, en dat je snel wegrende is ook niet zo netjes?! Ze komen er toch wel achter en nu heb je een groter probleem.
Als je slim bent vertel je het je ouders en nemen zij contact op met je school.

en tsja, de schade van de ruit zal wel misschien wat kosten. Maar ik denk dat dat wel mee zal vallen. Ik hoop voor je dat je 't niet zelf hoeft te betalen;)

Daar heb je toch verzekeringen voor? Ik zou het gewoon vertellen, je voelt je schuldig. En als je t gewoon vertelt valt de straf enzo vaak mee, inplaats van dat je liegt. Mischien hoef je t niet eens te betalen.

Voortaan iets voorzichtiger lijkt me :wink:

nee ik rende niet snel weg,
ik bleef nog wel ff 5 minuutjes ofso en ik ging gewoon normaal weg
ik deed alsof er niets aan de hand was :S

Jaaa xD *ik zelf niet dan xD*
Nouja, bij mij op school zijn er dit jaar als 2 ruiten gesneuveld door zoiets xD
Degene die het gedaan heeft moet het gewoon eerlijk melden en die krijgt een rekening van die ruit, en klaaar (:
Ik weet niet hoeveel zoiets kost, maar het valt wel mee, denk ik (:

Beetje bot misschien, maar waarom gooi je dan in hemelsnaam een schooltas (die over het algemeen niet al te licht zijn) tegen een ruit?!
Maar ik ben het eens met de rest: je kan het beter gewoon opbiechten.
Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt om het op te biechten.

lijkt me toch echt je eigen schuld. Opbiechten toch maar?

idd, en echt aan je ouders vertellen, ze komen er waarschijnlijk toch wel achter, en dan is het beter dat jij het vertelt dan dat je ouders het van anderen te horen krijgen.
En als de school een beetje druk zet verlinkt iemand je zo.
Vertel het gewoon, zeg dat het een ongelukje was, want dat was het toch?
Een ongeluk zit vaak in een klein hoekje :’)

& inderdaad niet zo slim om met tassen te gaan gooien. Beetje brugger actie vind ik het. En niet nadenken.

haha nou dat vind ik net zo goed niet netjes.
maargoed

ook best kinderachtig eigelijk om met tassen te gaan gooien…
maar gewoon alles eerlijk zeggen, en zo snel mogelijk denk ik. meestal als je het gweoon zelf opbiecht en snel is het minder erg dan dat ze er een week ofzo over doen om er achter te komen wie het heeft gedaan.
nja succes en hoop niet je een al te hoge rekening krijgt!

Wie gaat er dan ook met tassen gooien. Maar gewoon opbiechten. Het was een ongelukje. Weet jij veel dat die ruit eruit zou gaan. Zulke dingen kunnen altijd gebeuren. En later lach je erom :stuck_out_tongue:

opbiechten. anders zit je lange tijd met een schuldgevoel.
achteraf kun je erom lachen en valt het wel mee denk ik.
hoe moeilijk het ook is, je voelt je daarna 10000x beter!

Gewoon eerlijk naar ze toegaan en zeggen dat jij het was, ik bedoel, straks draait iemand anders voor de kosten op, en ze zullen t uiteindelijk meer waarderen als je het zegt dan dat ze erachter komen.

Hahah, zoiets heb ik ook een keer gehad op de basisschool, alleen ging ik toen zelf door de ruit heen. Was in groep 6 ofzo, en we deden polo, en moesten we naar de overkant rennen, en daar was een lokaal, en een raam. en dus ik heel enthousiast daarheen rennen, en toen ging ik door het raam heen… XD

Ik zou het absoluut niet vertellen!

Ik zou het gewoon zeggen hoe moeilijk het ook is.
eerst tegen je ouders dan tegen de congierge
Leg wel goed uit wat er gebeurt is en dat het egt een ongeluk was.
Je deed het niet express dus ik denk niet dat je de schade moet vergoeden.

Kind…je bent echt HEEL dom als je het niet zegt want als je ze er achter komen ben je pas echt de lul. zeg het gewoon tegen je ouders, de verzekering dekt het toch wel. zo simpel is het.