Permanentje?

Hey meiden! Ik zit al een hele tijd te twijfelen of ik misschien mijn haar zou laten permanenten.

Ik zou graag willen dat mijn haar er een beetje zo uit ziet http://img2.timeinc.net/i…70607_hudson_240X320.jpg.
bedoeling is een soort natuurlijke volumineuze wave (dus geen echte krullen, zie foto) die ook niet bovenaan mijn haar begint maar enkel voor 3/4 van de lengte omdat ik het bovenaan stijl wil houden.

Nu vroeg ik me af of er hier meiden zijn die weten of dat uberhaupt wel kan of dat je met een permanentje enkel omakrullen kan laten zetten? en HOE schadelijk is het juist voor je haar? (is het schadelijker dan het elke dag met een krultang doen?)

xxx

de link doet het niet?

ik heb zelf permanent gehad… wat kleinere krullen. was op het begin heel leuk, alleen toen begon het uit te zakken ivm lang haar. nu heb ik het veel korter moeten knippen (omdat het behoorlijk droog en beschadigd was) en nu heb ik wel een paar leuke krulletjes er nog inzitten (: ik heb het in september er in laten zetten, dus vind het wel leuk dat je er nog iets van kan zien.

maar ik denk eigenlijk met een wave, dat die er nog sneller uit zal zakken… het beschadigd je haar wel, maar ik weet niet hoe gehecht je bent aan je haren? want je kan erna altijd een stuk eraf halen…

http://thumbs2.modthesims…swaveyhairmencolours1.JPG

doet die het wel? ik zie het nu net dat de link niet werkt >.> (stupid google)
moest deze wel werken, even niet op letten dat het een sim is… en een man… de vorige was eentje van jeniffer hudson XD

is wel heel mooi, alleen je moet er rekening mee houden dat het er snel weer uit is. maar als jij dat het geld waard vind :wink:

oh en over hoe gehecht ik ben aan mijn haar: ik hou er rekening mee dat ik het misschien daarna zal moeten laten knippen. ik ben mijn haar niet meer aan het groeien zeg maar, de lengte die ik nu heb is de maximumlengte die ik wil. ik wou ook niet bovenaan beginnen ivm beschadiging zodat als het er af zou moeten het er niet allemaal af moet… maar uiteraard liever niet dat ik het moet laten knippen :slightly_smiling_face:

wat bedoel je met snel? zit het een maandje of twee in? want als ik er gewoon de zomer van kan genieten is het voor mij oké…

nou bij mij begon het na iets minder dan een maand een beetje uit te zakken… onderaan krulde het nog wel, maar er lag een steile laag haren eroverheen dus het zag er een beetje raar uit :stuck_out_tongue: maarja dat waren ook veel kleinere krullen. ik zou misschien nog een paar weken wachten met een permanent zetten :wink:

mm nu denk ik eerder dat ik het niet zal doen. als het echt maar een maandje blijft en je haar er ZO beschadigd van wordt dat je het moet laten knippen…

Hangt volgensmij ook van je haar af, als je fijn haar hebt zal het eerder blijven zitten dan wanneer je heel dik en zwaar haar hebt.

*is “gezegend” met enorm fijn haar*

ik heb zelf wel behoorlijk fijn haar! als ik thuis kom vanavond zal ik een foto plaatsen met hoe het er uitzag twee weken nadat het erin gezet werdt :slightly_smiling_face:

Dan moet het opzich wel blijven zitten…
Het beschadigd je haar idd wel, maar dat kan je gedeeltelijk opvangen met maskertjes.

Anders kan je het ook even aan je kapper vragen.

dank je, dat zou fijn zijn :grinning:

maar ik bedacht net: zou ik anders niet kunnen beginnen met wat stevigere krullen zodat het geleidelijk aan uitzakt en na een paar weken dan een wave heeft? want als het grove krullen zijn vind ik het ook nog wel mooi. toch allessinds mooier dan mijn eigen natuurlijke haar ^^’

Ja, het kan er natuurlijk ook aan liggen dat ik een half jaar aan het reizen was daarna. Dus heb eigenlijk niet zo heel goed voor mijn haar kunnen zorgen…

het ligt ook aan de dikte van je haar he, ik weet niet of je het al gezegt hebt hier, maar beetje too lazy om al deze notes te lezen van jullie (:

vast een domme vraag hoor maar: ik heb hier hele goede producten liggen tegen droog haar van maskertjes en shampoo enzo (omdat ik mijn haar al zo vaak doe met de krultang enzo). kan ik die dan blijven gebruiken of heb je voor gepermanent haar echt aparte producten nodig om de krul er langer in te houden zoals ze altijd zeggen bij gekleurd haar?

Volgensmij kan je daar ook gewoon die beschermende maskertjes voor gebruiken.
Eigenlijk weet ik het niet precies…
(maar goed, ik was mn haar met shampoo en doe er verder geen verzorgingsproducten in of wat :’) )

Mochten je krullen gaan pluizen, dan is kleiachtige wax vaak handig om het te verhelpen, geeft versteviging en plakt het een beetje aan elkaar.

oké :slightly_smiling_face: bedankt voor de reacties al!

up

vriendin van mij had het gepermanent die dur haar was er van afgebreken tot in haar nek dus :slightly_smiling_face: ze had echt nog maar 1 cm haar echt heel zielig maar ik weet dus wel dat ik noit een permanentje neem :slightly_smiling_face: ( ik heb ook gelezen dan tsommige er voor eeuwig kaal van blijven in de mijn geheim ) dus…