Permanente haarkleur, maar andere kleur willen?

Hee,
Ik vroeg me iets af, en ik hoopte dat er hier op girlscene meiden met ervaring zijn die me vertellen hoe ze dat doen. Namelijk dit:
Als je een felle kleur (blauw, paars, rood, groen, oranje, etc.) in je haar hebt, is dat meestal permanent. Wat als je zo’n felle permanente kleur hebt maar je wil na een tijdje een andere kleur? Wat moet je dan doen? Want je wast de kleur er niet uit… Ik heb ooit wel eens iets gehoord over een ontkleuringsbad, maar volgensmij is dat heel duur.
Dus, wat moet je dan doen??
Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.
Xoxo!

Okay.

Zulke felle kleuren zijn bijna nooit permanent, rood en oranje zou nog wel kunnen maar de rest is (bijna) altijd semi permanent. Dat betekend dus dat je het er langzaam wel uit wast, het zal in ieder geval flink vervagen.

Maarja, als je echt een bepaalde kleur in je haar wil die donkerder is dan de kleur die je nu hebt kan je die er gewoon overheen zetten. Het zal dan misschien iets donkerder uitvallen. Is de kleur lichter of gewoon totaal anders dan zal je het waarschijnlijk toch helemaal moeten onkleuren.

Ik hoop dat dit een beetje helpt.

Ik denk dat je het best je kapper kunt vragen.
Misschien voorpigmenteren voordat je het gaat verven in een andere kleur?

oke… maar, hoe lang duurt het dan ongeveer totdat een felle kleur zoveel is vervaagd dat je er een andere kleur overheen kan verven?

Dat kan heel erg verschillen. Het ligt ook aan je haar en hoevaak je het wast enzo.

Meestal is het na een maand wel behoorlijk vervaagd.

oh oke. Bedankt!

Hangt idd er vanaf hoeveel je wast en hoeveel waterstofperoxide (ofzoiets?) je gebruikt. Ik gebruik zelf heel weinig en ik was het er na ongeveer 3 maanden bijna helemaal uit. Dus eigenlijk moet ik het om de anderhalve maand bijverven. Maar ik heb ook van mijn kapper gehoord dat wassen met anti-roos shampoo dat proces zou versnellen. Dus als je er vanaf wilt kun je dat ook eens proberen.

oke, ik had inderdaad ook wel eens van mn kapper gehoord dat antiroosshampoo werkte, misschien moet ik dat maar eens kopen dan!

Het ligt ook heel erg aan je haar en hoe vaak je het die kleur geverfd hebt hoe snel het vervaagd. ook maakt de verf die je gebruikt verschil. Ik heb nu bijvoorbeeld mij halve haar turquoise en als ik dat weer bruin zou willen zou ik dat er best overheen kunnen doen maar hoe donker ik ook zou gaan er blijft een groene waas, dus ik zou eerst rood moeten en dan naar een warme bruin tint. maar wil je van een paars naar een bruin zou dat bijvoorbeeld wel makkelijk gaan. Het ligt heel erg aan de kleur.

Je kan er over heen verven als je een donkerder kleur wilt; zwart ofzo.
Maar anders kan je je haren laten bleken en opnieuw verven als je het blond wilt
Alleen kan je dan beter naar de kapper ervoor gaan.

als je een heel felle kleur hebt, heb je het waarschijnlijk al eens moeten ontkleuren en na een maand ong is je haar heel vaal. als je dan white toner gebruikt kun je er weer overheen verven :slightly_smiling_face:

als je een heel felle kleur hebt, heb je het waarschijnlijk al eens moeten ontkleuren en na een maand ong is je haar heel vaal. als je dan white toner gebruikt kun je er weer overheen verven :slightly_smiling_face: