permanent stijlen

Ik zou het niet doen. Het is slecht voor je haar en het moet eruit groeien, dus na een paar maanden heb je uitgroei en dat ziet er al helemaal niet uit.

het is heel moii met krullen/slag
Maar stijl is ook mooi!:smiley:
duss! ik he ook krullen… veel erger dan jou.
Als het stijl is is het egt SUPER mooi!(L)

:grinning:

ik zou permanent stijlen, jah je hebt niet echt van die krullen krullen… :stuck_out_tongue:
je hebt net tussen in haar…is btr voor jezelf permanent stijl dan denk ik maar blijft je keuze hea:)

als je het permanent laat stijlen blijft het dan écht ongeveer 7 maanden zo super stijl zitten? want ik denk er ook aan om dat te laten doen, want elke dag met zo’n stijltang wordt ook een beetje vervelend xD

Ik heb precies hetzelfde :astonished: zo een tussenkapsel, net geen krullen maar ook niet stijl… echt zo een ontzettend irritante slag…
En om het nou elke dag te stijlen vind ik ook zo een rotwerk… en als ik het nu krul dan zit het ook een beetje raar…

Kan je je haar gewoon nog krullen als je het permanent heb laten stijlen?
En heeft er iemand ervaring mee… want het lijkt me niet heel erg goed voor je haar, maar dat is 4 x stijlen in de week natuurlijk ook niet.
Maar hoe gaat zoiets in zijn werk?

Xxx

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw maar wilde ook wat vertellen over permanent.

Ik heb van mezelf dun, donkerblond haar met een beetje slag. Ik dacht… als ik nou permanente krullen laat zetten zal dat vast heel leuk staan. Nou niet echt haha… ik had er geen rekening mee gehouden dat krullen ook pluizend haar met zich mee zou brengen. En dat je er 's ochtends best veel werk aan hebt (fohnen, schuim erin… niet kammen als het droog is want dan gaat het pluizen)… en dan kom je buiten in de regen en is het alsnog een pluizenbol! Ook werd mijn haar en veel droger door.

Sommige mensen vinden zoveel werk aan je haar niet erg, en bij sommige mensen staan de permanente krullen ook heel goed… maar niet bij mij…

Schrik niet… 5 daagjes later heb ik het eruit laten halen. Dat gebeurt met dezelfde permanent vloeistof alleen krijg je dan geen rollers in je haar maar kammen ze het stijl. Ook is er toen een heel stuk van mijn haar af gegaan omdat de onderkant gewoon te droog was geworden (daar zaten ook nog stukjes geblondeerd van langer geleden vandaar). Nu is het tot net boven mijn schouder maar ik vind het eigenlijk best mooi ook al was het niet de bedoeling!

Mijn haar is nu weer stijl, het pluist niet meer en ik heb er niet meer zoveel werk aan. Omdat ik een beetje slag heb maar geen krullen zal de uitgroei bij mij niet opvallen. Maar bedenk je goed dat permanent slecht voor je haar is. Het wordt bij bijna iedereen droger. En je ziet bij mij ook dat de kleur doffer is geworden.

Voorlopig krijgt mijn haar rust. Ik heb maskers, shampo en conditeners van Schartskopf - Gliss Kur gekocht voor beschadigt haar. Dat werkt best goed! Het is geen wondermiddel maar het voed je haar wel merkbaar! Voorlopig niet blonderen (dat is echt te erg als het gepermanent is) en niet met de krultang of stijltang erover heen. Na een aantal maandjes doe ik er misschien wel een donkerdere spoeling overheen. Dan krijgt het meer glans en een spoeling die donkerder maakt is niet slecht voor je haar. In “verf” dat je haar lichter maakt zit waterstofperioxide (of zo iets)… dat is wel selcht voor je haar en is dan ook af te raden in combinatie met gepermanent haar te gebruiken…

Wat ik wil zeggen… bedenk je goed voor je aan permanent (krullen of stijlen) begint… Want wat ik heb gedaan is ook niet echt bevordelijk voor je haar…

Groeten en succes ermee!

Ik heb mijn haar ook gesteilt permanent die heb ik gekocht bij de AFROWINKEL in DENHAAG Ik heb mijn probleem uitgelegd en advies gekregen welke ik het beste kon gebruiken. Ik had gepermanent haar (krullen dus, en die waren uitgegroeit, toen wilde ik ze weer steil hebben) Ik heb een product van Organic Root Stimulator mee gekregen en koste me maar 4,95 euro! Dit product is eigenlijk voor mensen met kroes haar. Die uitgroei hebben en dus weer kroes krijgen bovenop hun hoofd. Mijn punten zijn nu wel erg droog.
Maar ik ben van plan om haarmaskertjes te kopen om de punten weer te laten glanzen. En mag pas over 3 weken mijn haar weer verfen.

Bij ons in de salon hebben we een CHI-Behandeling dat is dus permanent stijlen… het blijft natuurlijk heel lang in je punten zitten. Maar je haar groeit en daar heb je weer krullen, maar ik zie dat je geen kroeshaar hebt dus dan kan t wel. Bij ons kost t iets van 150 euro… Moet je maar ff kijken bij een salon die CHI verkopen

Je kunt eventueel je haar ook gemakkelijk zelf straighten (zie permanent stijlen). Je hebt nodig permanent vloeistof(zoals bij normaal permanent), bij de winkel kunnen ze je wel verder helpen met welke vloeistof geschikt is voor jou haartype, stabilisatie vloeistof(zit er meestal bij in in het doosje van de permanent vloeistof), een verfbakje, een kwast en normale shampoo. Als je dat allemaal in huis hebt is het straighten super simpel (vraag wel iemand je even te helpen met deze klus want je moet heel veel kammen). Je moet de vloeistof en de shampoo mengen 1:1 dat betekend dat als je bijvoorbeeld 50 ml vloeistof erin doet je ook 50 ml shampoo erbij moet doen!( het ligt aan de lengte en dikte van je haar hoeveel je moet mengen maar meestal is het hele flesje voldoende) en dat ga je met het kwastje opbrengen en goed in je haar masseren(liever het haar niet frommelen anders krijg je alsnog krullen) en heel goed doorkammen doe er steeds wat vloeistof bij en blijf het gedurende een kwartier doorkammen is het nog niet stijl genoeg? blijf niet langer als 5 minuten doorgaan met kammen want de vloeistof mag niet langer in je haar blijven zitten!. Daarna ga je je haar grondig uitspoelen met alleen water ong. 5 minuten lang, daarna op je natte haar ga je het halve flesje stabilisatie vloeistof aanbrengen ook goed doorkammen ong. 5 min en daarna nog een keer met de rest van de stabilisatie vloeistof ook 5 min blijven kammen. Als je dat hebt gedaan hoef je het alleen nog te spoelen met water (absoluut GEEN shampoo) en klaar is kees :grinning:!
(De permanent vloeistof opent je haarschubben, dus stabilisatie vloeistof is een must om de schubben weer netjes te sluiten! Meestal zijn deze vloeistoffen per 2 verpakt in een doosje. Is dat bij jou niet van toepassing koop hetzelfde merk stabiliatie vloeistof als de permanent vloeistof. Vraag dan wel even goed na of deze kant en klaar is, want anders moet je ook de stabilisatie vloeistof mengen.) En nu straighten maar! m.v.g Samantha

Als ik jou was zou ik mijn haar niet permanent stijlen aan stijl haar is eigenlijk niks aan? het hangt helemaal recht naar beneden ik vind krullen/golven juist veel specialer dan stijl, stijlhaar is zo gewoon vind IK. Maarja je moet het natuurlijk zelf weten.
Wil ook niemand beledigen natuurlijk die stijlhaar heeft :stuck_out_tongue:

(ik stijlde ook wel eens mijn haren, ben er mee gstopt is alleen maar slecht)

ik heb krullen, zelf kan ik het niet uitstaan dat het niet goed zit, maar ik heb mn levenlang al krullen ik kan dr niet meer zonder!
En mn haar dat wordt misschien ooit vanzelf wel stijler het kan veranderen…

Krullen houden en als je dat toch niet wilt, verander je het gewoon elke dag dan stijl dan krullend. Val je gelijk ook op :wink:.

als je het elke dag moet stylen word het ook dood, sneller dood als met permant :wink: