perfecte shampoo voor mijn haar?

Hoi meiden,
mijn haar is de laatste tijd erg vaak vet, en eigenlijk helemaal niet meer glad & zacht, terwijl het dat vroeger juist was. Ik denk zelf dat het komt doordat ik vaak mijn hand door mijn haar heen haal, maar dat moet nou eenmaal om mijn haar een beetje in model te houden. Ook was ik mijn haar tegenwoordig errug vaak (om precies te zijn elke dag 1 keer), en ik denk ook niet dat dat goed is… Maar ik was het zo vaak omdat het zo snel vet wordt.
Eerst had ik altijd heel zacht glad en stijl haar, en hoefde ik het maar 1 keer in de week te wassen.

Weten jullie misschien welke shampoo perfect is voor mijn haar? Andrélon Glad&Steil heb ik al een tijdje gehad, maar mijn haar bleef nog steeds snel vet worden en het werd er ook niet bepaald zacht van.
Ik pik wel eens John Frieda shampoo van mijn zus, en die is wel erg goed, maar ook zo duur…
Alvast bedankt, X

een snel-vet-haar-shampoo, of degene die je had met je goede haar nog?

maar toen was ik 12 ofzo, toen zat ik nog op de basisschool dus had ik echt van dat babyhaar :stuck_out_tongue: misschien kan ik het niet meer zoals vroeger krijgen maar het moet in ieder geval beter dan nu kunnen…

Sowieso je haar niet iedere dag wassen, maar eens in de 2-3 dagen. Dan wordt je haar na een poosje minder vet.

Idd minder wassen, als je haar vast zit, valt het minder op dat het vet is.

Bij mij hielp biershampoo van guhl, het is geen shampoo speciaal voor vet haar, maar het hielp wel en geeft meer volume. Ook is mn haar heerlijk zacht. Als je onder de douche staat is het vrij ruw, maar daarna niet :slightly_smiling_face:

En Andrelon vind ik echt verschrikkelijke shampoo, mn haar wordt daar alleen nog maar sneller vet van en pluist enorm.

je haar minder wassen! ik zou het afbouwen, dus nu doe je het 1x per dag, volgende week 1x per 2 dagen en de week daarop 1x per 3 dagen. oke, het duurt dan wel een tijdje maar als je van 1x per dag naar 1x per week gaat met wassen is dat ook geen vooruitgang. (jep, kspreek uit ervaring.)
voorderest zou ik van andrelon een shampoo & conditioner nemen. misschien ook ff 1x per zoveel weken/dagen (daar heb ik dan geen verstand van…) een haarmaskertje doen.
succes iig. ik weet hoe kut het is!

geen haarmasker doen , en geen andrelon glad en styl shampoo nemen iniedergeval daar zit een wat vettig middeltje in zodat het mensen met pluizig haar hun haar helpt glad te houden. Als je vet haar hebt moet je juist 1 x per dag je haar wassen anders word het er echt niet beter op!

Succes!

misschien heb je beschadigd haar?
door onder andere te vaak verven/stylen/ruw behandelen/te vaak blootstellen aan de zon etc? Dan moet je daarvoor producten kopen. Dus shampoo en conditioner en misschien best ook nog een maskertje.

een milde shampoo, bijv een shampoo voor iedere dag.
maar dan juist niet iedere dag wassen! gewoon om de dag.
goed cremespoeling gebruiken, 5 minuutjes in laten trekken,
miss nog een haarmaskertje? creme voor vet haar?