'perfecte lichaam'

Ik weet dus niet of meerderen hier last van hebben, maar ik heb vaak ‘chocoladebuien’, oftewel, ik krijg ineens veel zin in chocola of iets dergelijks (ook vaak kaas, wat ook niet erg goed is). Ineens begin ik veel te eten, na een uurtje is het over.

Maar dit is niet echt het probleem, ik heb dus best een dikke buik.
Ik hoef niet het perfecte lichaam te hebben, zoals die fotomodellen want zeg nou zelf, dan heeft een jongen toch niet eens iets om vast te pakken?
Maar ja, ik ga begin juli op vakantie, ik zou dan graag iets af willen vallen.
Mijn idee was dus, dat iedereen zijn ervaring deelt met iets dat hiermee te maken heeft, en eventueel ideeën/tips om af te vallen.

Ik vind een dikkere buik niet meteen erg lelijk, maar ik voel me er onzeker bij, mijn vriendinnen zijn allemaal ook veel dunner als mij, zou iemand kunnen helpen?

Hoe oud ben je?

Ik heb ook een buikje, maar dit hoort bij mijn figuur :’). Overgens heb ik wel een zandloper figuur tho.

Ik probeer die buien altijd te negeren. Levert wat op: 2.kilo afgevallen in 1 1/2 week. Ik hb geen platte buik maar een heel klein onderbuikje maar verder is mn buik redelijk gespiert. Net zoals hier boven heb ik ook een zandloper figuur

Het zou inderdaad je bouw kunnen zijn maar als je geen overgewicht hebt zou ik zeker niet gaan afvallen!
Gezond eten is natuurlijk altijd goed, ik ben ook gek op chocolade en dat eet ik ook gewoon maar verder kijk ik wel uit met chips en frietjes zodat het niet én én word.

Daarnaast zijn er superleuke badpakken in de mode nu die je buikje kunnen verdoezelen! zo’n high waisted bikini zou ook kunnen.

De meeste jongens zien ook liever een buikje dan een gespierde buik bij meisjes, maar daar heb je denk ik weinig aan :cold_sweat:

“Ik hoef niet het perfecte lichaam te hebben, zoals die fotomodellen want zeg nou zelf, dan heeft een jongen toch niet eens iets om vast te pakken?”

*zucht*

huh ik heb ook een zandloperfiguur, maar ik wist niet dat daar een buikje bij hoort?
Ik dacht dat daar gewoon al die koekjes enzo zitten waar ik teveel van wegwerk idk

Ja dat vind ik dan ook weer een beetje below the belt. Geen nood voor zo’n opmerking, iedere vrouw is anders.

Ik heb ook een klein buikje. Ik heb overigens wel een zandloperfiguur, een flinke boezem en ik ben 25, dus al helemaal uitgegroeid. Maar misschien kun je proberen iets minder te snoepen? Vervang die chocolade eens door gezondere dingenn zoals rauwkost of koop een watermeloen, die zijn goedkoop nu en zo zoet dat het bijna snoep is :slightly_smiling_face: Dat zit vol met water en drijft ook vocht af.

je kunt ook inplaats van iets ongezonds iets gezonds nemen. Ik ben op dit moment helemaal gek van groente fruit shakes! die zijn echt heerlijk en supergezond! Ik ben nu ook bezig met een 30 day challenge, er zijn er genoeg te vinden op girlsscene en ze zijn makkelijk vol te houden omdat je het opbouwt. Als je een licht buikje hebt hoef je niet perse af te vallen. het kan ook zijn dat je te weinig drinkt en daardoor vocht vasthoud. je kunt ook gewoon een 30 day challenge voor de buikspieren doen. en denk eraan spieren zijn zwaarder dan vet! je hoeft geen blokjes te hebben, (lelijk!!!) maar een beetje spieren op je buik en dat buikje is zo weg!

welja, dit is wat ik doe als ik beetje buikje krijg, weet niet of het bij anderen ook werkt, maarja.

Over het algemeen heeft elke vrouw een buikje. Het is een beschermlaagje voor de baarmoeder. Als je wil dat het iets minder lijk zou je zo af en toe buikspieroefeningen kunnen doen. Ik merk dan bij mezelf dat dan alles iets strakker gaat zitten en je makkelijker in een goede houding blijft waardoor dat vetlaagje minder opvalt. Ook veel water drinken helpt!

Voor je chocola buien. Ik kwam ooit dit tegen. Misschien een idee?

:’)

Echt een zwaar lullige opmerking dit.
Je weet dat er meerdere (onzekere) slanke meisjes op dit forum zijn die jij hiermee de grond in boort?
Heb zo’n hekel aan fat chicks (in het algemeen) die zeggen dat slank zijn niet oke is.
Wanneer leren mensen nou dat gezond zijn het belangrijkste is, of dat nou met een paar kg meer of minder is…

ik heb dus ook dit probleem en er wordt vaak gezegd dat ik dik ben terwijl niet echt overgewicht heb. en ben eer ook erg onzeker door :cold_sweat:

Zorg gewoon dat er geen chocolade of andere ongezonde shit in huis is, dan eet je er ook niet zo van. Verder gewoon voldoende sporten. Ik zou niet intensief gaan afvallen als je geen overgewicht hebt.

Jij voelt je onzeker, maar maakt zelf wel een kutopmerking over dunnere mensen. Juustem.

Gewoon als je zin hebt in iets slechts iets anders pakken. Je hebt waarschijnlijk gewoon zin om te eten. Ik pak dan vaak een appel ofzo en daardoor ben ik 3 kilo afgevallen zonder echt te sporten ofzo.

oja sorry vergeten dat fatshaming niet getolereerd wordt maar thinshaming wel

Precies dit, ik ken veel slanke meiden die heel onzeker zijn. Veel mensen lijkt het ideaal om niet aan te komen maar het kan echt vervelend zijn. Aankomen schijnt trouwens nog moeilijker te zijn dan afvallen. Pas dan ook op met opmerkingen zoals “Ik zou willen dat ik zo dun was” of “Ik zou willen dat ik alles kon eten”.

De gouden tip is gewoon bewegen en geen ongezonde shit in huis hebben, neem een stuk komkommer als je trek hebt.

Please laat dit geen topic worden waarin we dik en dun gaan vergelijken :")

:grinning_face_with_smiling_eyes: