'Perfecte' leraar

Hoe zien jullie de perfecte leraar voor je?
Welke eigenschappen moet hij of zij zeker hebben?

Zelf volg ik de lerarenopleiding biologie. Ben nu erg benieuwd hoe jullie de perfecte leraar zien.

En wil je nou al die genoemde eigenschappen overnemen zelfs als je ze niet hebt?
Want dat idee krijg ik nu en ik kan je verzekeren dat dat geen goed idee is. En om een leraar te worden leer je wel op je opleiding.

Zowiezo relaxed maar je moet wel laten zien dat je de baas bent ooh en als je een beetje humor hebt dikke +!:slight_smile: Ik heb zo’n hekel aan die leraren die streng zijn dan heb je toch ook geen plezier in je werk? Veel suc6!

Je kan ook proberen te bedenken wat jij altijd fijn vond aan het gedrag van bepaalde leraren, en wat je minder vond. (:

Jouw Nederlandsleraar is overduidelijk niet erg streng nee.

Eentje die streng is, maar wel rechtvaardig en niet gemeen is of echt een bitch/eikel.

Eentje die les kan geven aan de doelgroep, klinkt heel logisch maar het tegendeel komt maar al te vaak voor

Ik heb een perfecte leraar voor Bio! Hij is heel erg aardig en begrijpt je ook gewoon. Hij verteld over vroeger, en dat hij een game verslafing was enzo

Zolang je goed kan uitleggen en wat humor in de les kan brengen vind ik je een goede leraar.
Je moet wel orde kunnen houden. Ik heb een lerares die dat niet kan en dan moet je niet voor dit vak kiezen. Ze kijkt elke les alsof ze wel in huilen kan uitbarsten terwijl wij niet te ergste klas zijn.

:bowing_man:

Iemand die gezag uitstraalt maar je wel zelfstandig laat werken, en goed uitlegt.

nou, ik heb dus een biologie leraar, dit is het 3e jaar dat ik hem heb, en vorige week zei hij mijn naam weer verkeerd, -____- en hij haalt alle pw’s van internet, het duurt enorm lang voordat hij alles heb nagekeken, hij laat de leerlingen voor lezen in de lokaal uren, en voor de rest doet hij helemaal niks, geen aantekeningen, oefeningen. en op het plein, waar wij huiswerk moeten maken, houdt hij totaal geen orde, hij controleerd nooit het huiswerk, en iedereen praat altijd gewoon.

IK HEB ZO DE HAAT AAN MIJN BIOLOGIE DOCENT, VOORAL AL ZEGT HIJ MIJN NAAM VERKEERD, TERWIJL IK DIT JAAR VOOR HET 3e JAAR BIJ HEM IN DE KLAS ZIT, DUS EEN TIP, ONTHOU ALLE NAMEN

Ooh jawel she’s a bitch mijn Nederlands is wel goed hoor lieverd!:slight_smile: Heb alleen geen zin om de hele tijd netjes te praten als dat mag van jou natuurlijk!

Een leuke leraar is er eentje die met veel enthousiasme les geeft, een goed gevoel voor humor heeft en dus wel vaker grapjes maakt ofzo, die soms ook gewoon leuke verhalen kan vertellen.

Oja, maak ook proefwerken gewoon over de stof, bij ons op school is er een biologieleraar en die maakt schijnbaar altijd proefwerken met de hulp van bioplek, waar een groot deel van de stof van het boek er dus helemaal niet in komt…

Dat is niet bepaald mijn plan.

het is eigenlijk een vrij algemene vraag :wink:

Woorden fout schrijven heeft niks met netjes praten te maken.

wat boeid het nou of ze het goed/netjes schrijft of niet dit sgrijft se tog niet voor sgool?

wij habben roosterwijzigingen en ook andere leraren, mijn vorige wiskunde leraar legde zo snel uit alsof er een bom zou ontploffen als hij niet in een bepaalde tijd alles een beetje had doorgenomen. ik vroeg hem of hij wat langzamer wou uitleggen en toen leek het alsof hij bij elk woord een punt of een komma zette, mijn wiskunde leraar van nu legt gewoon perfect uit haha. dus letten op dat je niet te snel of te langzaam gaat… en ehm mijn vorige engelse leraar maakte een kut opmerking over me accent, hij zei van: je moet echt wat aan je engelse accent doen want die is niet zo best. op een normale manier kon hij het niet zeggen volgens mij maar probeer dat wel, en af en toe grapjes maken veranderd de sfeer soms wel. (:

Inderdaad! Dit is heel belangrijk. En natuurlijk moet een leraar gezag uit kunnen stralen en moet ervoor zorgen dat al het werk op tijd is gedaan. Maar er moet ook wel eens tijd zijn voor wat gezelligheid en hij/zij moet ook kunnen praten met de leerlingen. En misschien klinkt het een beetje gek, maar ik vind het ook altijd fijner als een leraar iets meer verteld dan alleen over zijn/haar vak. Want bij sommige leraren zie ik gewoon geen persoonlijkheid, klinkt misschien heel raar maar het voelt gewoon beter als ik die leraar ook echt als een mens met een leven zie en bij sommige leraren heb ik dat gewoon niet… En nee, ik wil niet alle details weten. Maar ik heb dit jaar een nieuwe leraar voor aardrijkskunde en hij is zo “leeg” als je snapt wat ik bedoel, ik kan me totaal geen persoonlijkheid bij hem voorstellen en dat maakt het allemaal ook een beetje saai, ook het vak.

Streng op een rechtvaardige manier, maar wel met een beetje humor. Want dan is het ook nog een beetje gezellig, maar leer je toch iets omdat niet iedereen te hele tijd aan het praten is.

Oke, ik zit al 3 jaar in een hele moeilijke drukke klas haha (komt deels ook door mij)
Een paar leraren kunnen het aan.
Die hebben deze eigenschappen:
-hele leuke persoonlijkheid

• geweldige humor
  • verhaaltjes vertellen over wat ze hebben meegemaakt
  • mensen op een leuke manier hun mond kunnen laten houden
  • bepaalde houding hebben
  • serieusheid in de les, maar ook grappige dingen
  • belangstelling tonen

En suuuuper belangrijk, deze dingen NIET.

• mensen belachelijk maken
  • schelden
  • ‘oh wat onbeleeft dat je door me heen praat, ik hou me mond dicht’
  • dreigen, maar het uiteindelijk niet doen
  • vragen negeren

Mijn wiskunde lerares is echt geweldig. Ze is echt de beste lerares die ik heb (gehad).

Ik zit nu in 6v en heb wiskunde B, best pittig dus.

Ze deelt haar lessen altijd op dezelfde manier in, structuur dus, en dat is bij wiskunde erg fijn. Eerst nieuwe theorie uitleggen. Ze legt altijd uit waarom iets zo is, wat ook erg fijn is en probeert ook in jou gedachten te kruipen als je het niet snapt door het op verschillende manieren uit te leggen. Daarna vraagt ze welke opdrachten iemand niet snapte, die dan schrijft ze dat op het bord en dat gaat ze bespreken. Als de hele klas een opdracht snapte behalve 1 iemand komt ze persoonlijk na de bespreking van het huiswerk even bij die persoon langs. Als er na de bespreking van het huiswerk nog tijd over is kan je bezig aan het huiswerk voor de volgende les. Als je al het huiswerk al snapte mag je tijdens de bespreking ook al bezig.

Ze geeft heel leerling-gericht onderwijs, iedereen krijgt les op zijn eigen manier. Ze kan zich erg goed in je inleven en weet precies hoe ze iemand aan het werk moet zetten.
Ook gaat ze er erg goed mee om als je achterloopt. Je bespreekt samen wat er wel in in ingehaald moet worden en je spreekt een deadline af wanneer het af is (die je eigenlijk vrijwel zelf mag kiezen).

Dit is natuurlijk wel heel specifiek voor het vak wiskunde maar ik denk dat je er toch wel wat aan hebt.