Perfectbeeld waar ik aan moet voldoen

Hoi iedereen, ik zit al een tijdje met iets best wel doms.
Bijna alle vriendinnen die ik heb zijn heel knap, grappig, spontaan enzo, vooral een van mijn beste vriendinnen. Die wordt echt door iedere jongen, hoe oud dan ook, heel knap gevonden, ze is ook echt prachtig. Maar hierdoor heb ik een soort schoonheidsideaal in mn hoofd waar ik aan moet voldoen. Ik ben niet echt lelijk, sommige mensen vinden me wel mooi, maar ik heb nog nooit een vriendje gehad/gezoend ofzo en ik voel me altijd alsof ik wegval tussen mn vriendinnen. Dus ik ben alleen nog maar bezig met proberen mooier en knapper te worden en dat gaat niet zomaar. Een paar dingen waar ik bijv. enorm mee zit is dat ik nauwelijks borsten heb (kleine a) en ik zie er heel jong uit. Ik word gewoon helemaal gek van mezelf, heel vaak zit ik lijsten te maken wat ik moet veranderen aan mezelf qua uiterlijk zodat ik mooier word en ik vind het gewoon moeilijk om in een omgeving te zitten waar heel veel knappe meisjes zijn. Ook ben ik niet spontaan en grappig enzo, ik heb altijd ongemakkelijke stiltes of ik geef domme antwoorden als ik met mensen praat die ik niet zo goed ken. Dat komt er dus ook nog eens bij. Ik word gewoon helemaal gek van mezelf omdat ik gewoon niet tevreden met mezelf kan zijn, wat mensen ook tegen me zeggen.

Mijn vraag dus: zijn er misschien meiden die in een zelfde soort situatie zitten en hoe gaan jullie daarmee om? En die ook niet goed zijn in leuk sociaal doen met vreemden enzo? x

Sorry trouwens voor het lange verhaal, ik wilde het gewoon even helemaal vertellen.

Hmpf. Zucht.
Ik word zo verdrietig van meisjes zoals jij.

Jaa ik ken dit, vorige jaar heb ongeveer het zelfde meegemaakt ;s
Maar nu besef ik dat iedereen mooi is op hun eigen manier, je moet vooral zelfvertrouwen krijgen en dat ook uitstralen.

je moet sowieso stoppen met die lijstjes
daar wordt je depressief van
&je bent mooi zoals je bent
als je je niet meer zo druk probeert te maken of je wel knap/leuk/spontaan genoeg bent, voel je je veel zelfverzekerder
&dan ga je dat ook uitstralen (:

Ik ben vanzelf zelfverzekerder geworden hoe ouder ik word hoe beter ik in m’n vel lijk te zitten.

Het is je beste vriendin toch?
Vertel het aan haar, biecht het eerlijk op dat je dat zo vindt…
Als het een écht goede vriendin is, verzint ze iets om je op te beuren…

als ze dat niet doet, maak dan een spiegel voor jezelf waar je alle complimentjes die je hebt gekregen op zet.

En:
you are beautifull the way you are!!

je doet me denken aan zo een meisje uit een boek…
altijd bezig met wat je niet mooi vind aan jezelf, probeer het eens van de andere kant te bekijken! wat vind je wel mooi aan jezelf?

cause you’re amazing!!! just the way you aaaaaarrreee!

Dat heet acceptatie. Ik ben 17 en ik heb ook geen borsten. Heel vervelend, but that’s the way it is. Je moet jezelf niet anders of beter voordoen dan je bent, daar word je alleen maar ongelukkig van. Iedereen moet jou zo maar accepteren.

Zo was ik vroeger ook en ik werd er ook echt down van. Maar ik weet niet, hoe ouder ik werd hoe minder het gevoel werd en nu accepteer ik mezelf zoals ik ben en boeit het me eigenlijk niks wat mensen over me denken. Ik heb niet echt tips voor je, behalve dat je echt op moet houden met die lijstjes. Dat werkt niet.

Ik ken dit, mijn beste vriendin , echt iedereen vind haar knap.
En een andere vriendin die vind ik gewoon super knap, en ook wel best veel jongens .
Maar ach, ik laat me niet aan de kant zetten. Ik voel me soms wel ongemakkelijk als alle jongens naar haar kijken. Maar ja, ik vind mezelf ook niet super lelijk dus dat maakt niet uit.

Iedereen is mooi op zijn eigen manier, dus je hoeft je eigenlijk helemaal niet onzeker te voelen!

Tot je 21e kunnen die toch nog (door) groeien?

zo was ik vroeger ook, heb nu anorexia.
Probeer jezelf niet te veranderen, je bent goed zoals je bent!

Ik heb ook zo’n schoonheidsbeeld, maar die van mij is niet echt EXTREEEEEM. Als een meisje moest opschrijven over haar onzekerheden van haar uiterlijk, dan zou dat een hele wasselijst zijn. Ik heb zelf best veel minpuntjes, maar 2 dingen wil ik ECHT veranderen aan mijn uiterlijk, ik wil namelijk HEEEEEEL erg graag van mijn lelijke gebit af (overbeet), dus een beugel nemen (ik zeur al een hele tijd aan mijn moeders hoofd, 'k hoop dat er nou eindelijk iets van komt) en daarna denk ik mijn ogen, 'k draag namelijk een bril, en dat maakt me onzeker. Maar mijn ergste onzekerheid blijft dan toch wel gewoon bij mijn gebit, en aangezien ik het nogal laat ga nemen wil ik dus echt geen slotjesbeugel :3 Oké haha, lang verhaal. Maar ik denk dat jou minpuntjes niet opvallen als je je pluspunten meer accentueert (meer laat zien) noem is op waar jij je onzeker over voelt, het gaat denk ik wel over naarmate de puberteit is afgelopen, maar ja. Probeer jezelf op je gemak te stellen als je met mensen praat, lach veel, dan is je uitstraling een stuk beter!

Same here, ik was ook zo en ik heb nu ook een eetprobleem.

Probeer in de spiegel te kijken en al je mooie punten te benadrukken, helemaal niet kijken naar negatieve dingen.
En dat van sociale dingen; tja dat zie je zelf zo, maar wss andere mensen niet. Je bent waarschijnlijk gewoon heel kritisch op jezelf!

Zo dacht ik ook altijd,Nu soms ook nog. Ik heb een beste vriendin die is echt knap. vind iedereen ook, Ze krijgt altijd vriendjes etc. Ik wou altijd dat er van alles aan me veranderde, Maar wat iedereen je bent goed zoals je bent!

k voel je pijn

Heb precies hetzelfde. Krijg wel veel aandacht van jongens met uitgaan, maar op school enzo ben ik heel verlegen, en dat zien ze, echt zo vervelend.

Hoe oud ben je… ik was vroeger ook zo maar 't verandert toch allemaal als je ouder wordt.