Perfect willen zijn.

Ik ben net wakker, en als ik denk aan vannacht voel ik me echt zoo rot, dat ik het hier even kwijt wil.

Er is dus een jongen in mijn hoofd, heb ik heel leuk contact mee, we mailen heel veel en onze date zit er aan te komen. We hebben alleen nog geen afspraak - maar die komt wel.

Het rotte is alleen dat ik me zo extreem onzeker voel… Over mijn uiterlijk. Vannacht zei een wildvreemde vrouw tegen me dat ze me een mooie meid vond. Ik ben slank, niks te klagen over mijn uiterlijk zouden anderen zeggen. En dit is niet arrogant bedoelt, al begrijp ik dat het zo overkomt. Maar arrogant ben ik totaal niet - juist zo onzeker!

Ik heb lang haar, maar ik wil het nog langer hebben en droom van extensions. Ik wil zo graag mijn tanden bleken. Ik wil gewoon perfect zijn, het lijkt wel een obsessie. Ik ben gewoon niet tevreden met mezelf, ook al zeggen anderen dat ze jaloers zijn of wat, ik kijk met andere ogen naar mezelf in de spiegel dan een ander naar me kijkt.

En nu die date bijna… Ik wil er op mijn allermooist uit zien, ik wil er gewoon perfect uit zien. Ik weet hoe ziek dit bijna klinkt, want perfect is niemand. Maar ik wil gewoon dat hij me echt mooi vind.
En ik wil me gewoon goed voelen over mezelf. En ik heb het idee dat dat pas kan als ik er ‘perfect’ uit zie.

Vat dit allemaal niet arrogant op asjeblieft - want ik bedoel het allemaal niet zo. Is dit raar? Herkennen jullie dit of totaal niet, heb je misschien tips ?

Nee ik hier herken het niet, iedereen is ‘perfect’ voor zichzelf, want niemand zou willen ruilen van persoon, echt niet. In het begin zou je misschien ‘JA IK WIL MEGAN FOX,’ zijn zeggen, maar na een week wil je jankend jezelf weer zijn.

Ik ben blij met mezelf en wil niets veranderen.

BTW
: Mensen kunnen je wel knap noemen ofso. maar je moet dat niet meteen serieus gaan nemen, jongens noemen elk meisje die ze zien lekkerding en je vriendinnen gaan niet tegen je zeggen dat je lelijk bent, dus zulke dingen vind ik onzin. Je kan wel een knap meisje zijn, maar ik snap niet waarom je dat erbij moest zetten.

Dankjewel voor je reactie.
Heb dat even weggehaald in mijn eerste bericht, ik wil niet graag zo overkomen hoor! Haha.
Alhoewel er vast wel iets van waarheid in zal zitten - natuurlijk niet al te serieus - maar om het nou af te doen als onzin, nou nee.

Ik hoef ook niet te ruilen met een ander. No way! Ik wil mezelf zijn, alleen dan in een betere versie.

ja, herkenning…

Ik herken het heel erg. Heb het niet alleen met mijn uiterlijk, maar ook met school/sport/vrienden. Vroeger wilde ik echt dat meisje zijn tegen wie iedereen opkeek, de prom queen in de high school movie zegmaar. Inmiddels kan het me niet zoveel meer schelen, ik zie nu in dat ik mezelf ben en dat dat perfect genoeg is =)

Tips heb ik echter niet echt… Ja, ik weet hoe ik er van af ben gekomen maar ik denk niet dat jij er veel aan hebt. Bij mij is het gekomen door een reis die me totaal heeft veranderd, sindsdien zie ik alles anders. Klinkt overdreven en zweverig, is wel waar. Het enige wat ik kan bedenken is dat je jezelf moet omringen met positieve mensen: je vrienden, ouders etc. Mensen die van je houden om wie je bent.

ja iedereen heeft wel iets van ik wil perfect zijn
blijf maar gewoon jezelf

ik heb dus précies hetzelfde… ik hoor ook zovaak van: oh je bent zo’n mooi meisje etc, en dan denk ik: ja… zag ik dat zelf maar…, óf ik denk al dat ze het zeggen om mij even beter te laten voelen ofzo, dat ze het niet eens menen omdat ik mezelf helemaal niet zo zie, overal waar ik ben , overal waar ik heenga moet en zál ik er perfect uitzien( tot zover dat nu kan) ik wil ook zógraag net als jij, nóg langer haar, echt witte tanden en ik wil ook gewoon perfect zijn

zo frustrerend…
maar ik denk dat het bij mij ook grotendeels door mn vader komt, ik weet niet , elke keer als ik bij hem ben ofzo dan zit ie me altijd zo af te gaan en zo naar me te kijken alsof ik elke keer perfect moet zijn er perfect uit meot zien voor de wereld …

ik weet ook niet wat we er tegen kunnen doen, dus upje voor jou dan!

Weet wel dat wat jij perfect vind, dat hij dat misschien niet vind. Misschien ziet hij liever een doorsnee naturel meisje dan een meisje met bijna glow in de dark tanden en mega lang nep haar…
Maar het gaat er natuurlijk om dat je van jezelf houdt. Zolang je maar veranderd omdat je het zelf wil, niet voor een ander.

En over dat tanden bleken, niet doen. Wanneer je ze goed laat schoonmaken zijn ze op hun witst als dat ze van nature kunnen zijn. Dat kan je ook gewoon bereiken met goed poetsen/flossen/spoelen en je tong schoonmaken. Bleken tast je glazuur aan en daardoor heb je geen beschermlaag meer. Resultaat, sneller gaatjes, sneller tanderosie en ze vallen sneller uit je mond, maar aan de andere kant… Dan kan je wel gewoon een brug of kunstgebit nemen in de kleur die je wil :wink:
Nee, serieus, beter neem je dan facings. Dit hebben sterren ook, die bleken niet maar laten gewoon een klein “hoesje” om hun tanden zetten en dat in de gewenste kleur. Facings zitten wel vast eromheen ofzo. Ik weet niet echt hoe dat werkt maar ik zal het wel aan mijn moeder vragen wanneer ze weer thuis is.

Je focust teveel op je uiterlijk. Wil je nu echt dat die jongen alleen maar weg is van hoe je eruit ziet in plaats van wie je bent?

Ja ik herken het volkomen. Ik heb er ook altijd last van,
zo erg zelfs dat ik al meerdere cosmetische ingrepen
heb overwogen.

super herkenbaar, ik heb zelfs eetproblemen door mijn perfectionisme, heb net zoals xxROMYxx al heel vaak nagedacht over cosmetische ingrepen en huil vaak voor de spiegel.

Mensen zeggen soms ook tegen mij dat ze me mooi vinden, maar dat maakt me alleen maar onzekerder…

Sorry, ik niet echt tips voor je. behalve; zeg elke dag in de spiegel tegen jezelf dat je mooi bent zoals je bent en noem positieve punten op aan jezelf!

Haha ik ken dit, maar kan er zelf bijna niks tegen doen en soms worden andere mensen gewoon gek van me, omdat ik zo klaag over mijn uiterlijk.

Ik herken dit ook een beetje, maar ik ben nog nooit mooi genoemd.
Toch wil ik perfect zijn, maar dat is dus niet echt makkelijk.

Normaal, als ik de tijd heb om me mooi te maken, zie ik er niet slecht uit, maar als ik naar school moet, heb ik daar geen tijd voor. Daardoor ziet iedereen mij als lelijk.
Ik heb een crush op een jongen, maar die ziet me waarschijnlijk ook als lelijk. Maar volgende week heb ik met hem en een paar andere vrienden en vriendinnen afgesproken om naar de zee te gaan.
En we spreken pas af om 10 uur. Ik ben van plan om me helemaal mooi te maken en te laten zien dat ik er ook best mag wezen

Het gaat niet alleen om uiterlijk hoor, ook om je innerlijk :wink:

O. Ik wil even iets voor je opzoeken

Lijkt erop dat je van jezelf moet leren houden :slightly_smiling_face:

Programma van net5: Beauty & the Beast
Vond de eerste aflevering wel mooi om te zien toen. Kan je vast wel ergens terug zien. http://www.net5.nl/web/show/id=1496420/langid=43

Waarom zou je van jezelf gaan houden als je enkel geïnteresseerd bent in je uiterlijk? Iets waar je niets van verdienste aan hebt ofzo.
Ik vind dit topic echt het toppunt van oppervlakkigheid.