Per ongeluk rauwe kip gegeten

Heey,

Ik heb een hele dringende vraag:
Gisteren had ik kipfilet gekocht bij de supermarkt maar ik was bij thuiskomst vervolgens vergeten het in de koelkast te zetten, dus dat heeft een dag buiten de koelkast gestaan.
Maar ik dacht dus: och dat kan vast geen kwaad om het toch nog op te eten. Dus ging ik de kip bakken (althans, dat dacht ik) en opeten. Maar bij het laatste hapje kwam ik erachter dat hij absoluut nog niet goed doorbakken was, hij was van binnen zelfs nog roze (dat ik daar niet eerder achter was gekomen kan zijn omdat ik die kip met heel veel saus aan het eten was dus ik proefde het niet gelijk).
Maar nu heb ik dus een hele kipfilet gegeten die én een dag buiten de koelkast heeft gestaan én nog rauw was vanbinnen.
En nou ben ik heel bang dat ik een voedselvergiftiging ga krijgen, ik zag net op internet dat de grootste risicogroepen kleine kinderen en ouderen zijn, ik ben 16 dus ik ben gelukkig geen grote risicogroep.

Maar moet ik me nou zorgen gaan maken?
En stel ik krijg wel een voedselvergiftiging wat zijn dan de symptomen en gevolgen?

kan je geen kip maken dan huh

voedselvergiftiging kan iedereen krijgen, maar daar ga je niet dood aan ben je alleen een dag of 2 goed ziek van.

Ik zal me meer zorgen maken om salmonella.

sorry kan ik je geen antwoord op geven.
maar als je echt zo bang bent
ga even naar je huisarts of iets?!

er is vast niks aan de hang
je krijgt niet altijd voedselvergiftiging
en als je het hebt heb je een paar dagen buikpijn en dat is ook geen drama

Misschien word je helemaal niet ziek :’)
Wacht het even af, als je je niet lekker gaat voelen dan even een paar daagjes uitzieken en als het aanhoudt of als je rare verschijnselen krijgt kun je vanzelfsprekend even langs de huisarts gaan :slightly_smiling_face:

Kan gebeuren. Je kan voedselvergiftiging krijgen en dan ben je 2 dagen ziek (zoiets dacht ik) Kom allemaal goed :slightly_smiling_face:

Ze beweren in het ziekenhuis dat ik een voedselvergiftiging heb gehad van kip. Terwijl ik helemaal geen kip op had. Ik was 7 kg in 2 dagen kwijt moest met spoed naar het ziekenhuis. Ik ben nu wel lactoseintollerant ik wil je niet bang maken. En al helemaal omdat ik geen kip toen op had. Maar ze zeiden dus dat ik een bacterie in mijn lichaam had die je door kip krijgt.

Voortaan altijd goed checken!

Ik zou het gewoon even aankijken. Je moet het je vooral zelf niet aanpraten (Als je snapt wat ik bedoel) Je loopt nu waarschijnlijk de hele tijd met het idee rond dat je rauwe kip gegeten heb waardoor ieder kwaaltje of pijntje volgens jou nu voedsel vergiftiging. Misschien heb jij dit niet, maar ikzelf ben er supergoed in om te denken dat ik een (Ernstige) ziekte heb. Gewoon kijken hoe het gaat en anders ga je desnoods naar de huisarts.

Ik ook, ben doodsbang om de buikgriep te krijgen maar begin steeds meer te denken ; als ik moet overgeven dan is dat nou eenmaal zo xd. Vraag ook altijd aan mn ouders voor zekerheid of het vlees wel goed is en ik eet niks over datum behalve chips en cup a soup.

Bedankt voor het reageren iedereen! :bowing_man:

Ik zag op internet staan dat de bijwerkingen pas na 12 tot 36 uur optreden dus het duurt nog wel effe voordat ik iets ga merken , als ik al iets ga merken. Heb die kip vandaag om 17:00 gegeten dus.
Ik lees ook overal reacties van mensen die variëren van ‘‘er gebeurt niks’’, ‘‘geen zorgen, heb je hoogstens 1 tot 2 dagen last van’’ tot ‘‘prepare to die’’…
Maar het is gebeurd, kan er nu toch niks meer aan doen, behalve afwachten. Ga in ieder geval proberen mezelf niet bang te maken. Zover ik weet heb ik best een goede weerstand dus maak me op zich ook niet zo heel veel zorgen. En mocht er toch iets gebeuren, so be it, eigen schuld zullen we dan maar zeggen… Moet ik maar eens beter gaan leren koken haha :cold_sweat:

In ieder geval nogmaals bedankt voor het reageren!

Ik zou proberen over te geven, geen idee hoe je dat doet maar dit werkte ook bij mijn bedorven melk.

Denk dat je helaas nog even moet afwachten of je ziek gaat worden of niet… Hoop voor jou van niet!
Maar bij kip; altijd in de koelkast zetten, aparte plank voor gebruiken en nooit spullen waar je rauw kip op hebt gehad voor gare kip gebruiken. Lees anders even dit door: [font=Verdana]

Mijn vader zegt altijd dat je het beste een glas melk kan drinken of cola, en dan vooral cola light.

Dit zou wel eens een gevalletje…Monsters inside me kunnen worden. ::slightly_smiling_face:

Hahahaha oh wat erg :cold_sweat:

Nouja als je straks aan de diarree bent, weet je waar het van komt.
Even droge crackers of beschuit eten en een diarree remmer.

Mocht je na 2 dagen nog steeds ziek voelen, dan ff naar de huisarts.