Per ongeluk gestolen, help!

Hoi,
Ik heb iets heel doms gedaan. Ik was vanmiddag in de action en ik was op zoek naar een boekje, maar die was uitverkocht. Dus ik liep langs de kassa en opeens begint dat beveiligingsdeurtje te piepen. Ik schrik me dood, want ik had niks. De mevrouw achter de kassa zei dat ik even moest wachten. Terwijl ze haar sleutels pakte ging ik over mijn haar en opeens voelde ik een ketting, die was aan mijn capuchon blijven haken. En opeens stond ik onder ongelofelijke druk, want je moet 151 euro betalen voor overlast.
Ik ben toen, heel dom, de winkel uitgerend, naar mijn fiets. En nu ben ik thuis met die stomme ketting. Ik ben nu heel erg in shock, want ze hebben daar camera’s hangen en waarschijnlijk sta ik er heel duidelijk op.

Ik durf ook niet meer terug, weet iemand of ze er goed achterkomen als je iets steelt? Ikbedoel, kan je iemand snel vinden als je een foto hebt? Please reacties!

Up!

Mh het antwoord op je vraag weet ik niet zo goed…

Maar zou je niet terug kunnen gaan en het uitleggen? Zeggen dat je in paniek geraakte etc… Gewoon vertellen wat je hier vertelde? Ik weet dat dat niet het antwoord is op je vraag.

Ik zou terug gaan, misschien samen met je moeder? klinkt dom, maar ik zou echt terug gaan (met de ketting) en de waarheid vertellen.

Overleg het even met je ouders.

Ahh je hebt echt pech :blush: Ik zou toch maar terug gaan met die ketting en dan eerlijk vertellen wat er is gebeurd. Ook al is dat supereng om te doen. Anders durf je daar waarschijnlijk nooit meer te komen. En als ze daar camera’s hebben kunnen ze ook zien dat je ineens een ketting ontdekt aan je capuchon en dat je dan schrikt. Denk ik :stuck_out_tongue: Maar ik heb ook gehad in een drukke winkel dat die afging en ik schrok echt. Maar ik had niks gestolen en net betaald dus ik was gewoon doorgelopen :cold_sweat: En ze kwamen niet achter me aan gelukkig haha

Als je o snel mogelijk teruggaat (evt. met een van je ouders) en het verhaal uitlegt zal er denk ik niet veel gebeuren. Als je nu thuisblijft dan heb je dus wel echt gestolen want je hebt die ketting. Er is dan best een kans dat ze daarachter komen en sowieso kun je dan niet meer naar die winkel. Dus je moet echt zo snel mogelijk teruggaan en het gebeuren uitleggen.

Kunnen ze niet op de beelden zien dat de ketting bleef hangen aan je capuchon en dat je het niet wist dat die ketting er was?
Als ze niet willen kijken op de beelden, dan zou ik gewoon niets zeggen tot ze de beelden hebben bekeken zodat ze kunnen zien dat je niet liegt.

Overleg met je ouders en ga terug en vertel het verhaal. Als jij er ook gewoon uitziet (tja, uiterlijk doet tenslotte heel veel) als een heel eerlijk meisje dan geloven ze je wel. En op diezelfde camera beelden kunnen ze natuurlijk zien dat jij niks expres gejat hebt!

Ga terug, dan geloven ze je nog maar als ze je hebben gevonden en je verteld dit verhaal zouden ze je echt niet meer geloven.

O ja, die is wel slim.

Man ik zou helemaal dood gaan van de stress in jouw plaats
Ik zou idd zo snel mogelijk teruggaan,desnoods met een ouder erbij en gewoon uitleggen wat er gebeurd is

ik zou ook idd met je ouders erover hebben en met hun teruggaan en de situatie uitleggen ! dan begrijpen ze het vast wel!

Zo snel mogelijk teruggaan met die ketting en uitleggen wat je hier ook doet… Dan kunnen ze op de beelden ook zien dat je die ketting niet bewust gejat hebt, en dan zal er heus niks gebeuren (:

Oh dat is echt iets voor mij ook :’).
Gewoon teruggaan en uitleggen. Komt goeeed.

Ik ga ook helemaal dood van de stress…
Ik ga straks terug met de ketting!

Haha, ik vind dit best zielig voor je.
Succes met het uitleggen (:

Ik ben net geweest, en ik heb de ketting teruggebracht. Ik heb het uitgelegd an de verkoopster. Maar ze typte niets in en schreef ook niks op, hoe kan ik het zeker weten dat het doorgegeven wordt.

ik denk dat er gewoon niets mee gebeurt, dan.

want ze weten nu alsnog niet wie je bent, dus ze kunnen je alsnog niets maken.

Goed dat je bent terug gegaan! het komt vast allemaal goed!