Pen vriendin ontmoeten

Ik chat al heel lang met een meisje ik heb met haar gebeld enzo en nou willen we elkaar echt ontmoeten. We hadden het helemaal gepland. Op de 7e zou zij gebracht worden door haar moeder naar mijn huis. Zij zou blijven slapen en het zou allemaal heel leuk worden. Van mijn ouders mag het. Van haar moeder mag het. Alleen haar vader gooit roet in het eten. Wat moet ik doen?

Misschien kan haar vader (mee) haar brengen, dan ziet hij bij wat voor mensen ze terecht komt.

Dat :slightly_smiling_face: of misschien kan jij naar haar toe, zodat hij je alsnog kan zien? En vraag anders aan je vriendin of haar moeder niet eens met haar vader kan praten, dat wil vaak ook nog wel eens helpen ^^. Ik heb zulke dingen vaak genoeg gedaan en het is altijd goed gegaan!

Waarom wilt haar vader het trouwens niet?

Ze hebben op dit moment nietaan zo`n fijne situatie thuis weinig geld en ouders gaan misschien schijden…

En haar vader wil niet brengen omdat dat te veel geld kost. Van mijn ouders krijg ik nooit toestemming om daar heen te gaan. Denk ik. En ze mag niet met het openbaarvervoer want daar vinden haar ouders haar te jong voor.

Vraag het gewoon aan je ouders: nee heb je, ja kun je krijgen! Leg de situatie van je vriendin (een beetje) uit en als ze dan nog twijfelen, stel dan voor dat ze je wegbrengen zodat je ouders zien hoe je vriendin en haar ouders zijn. Misschien kan je van tevoren ook een skype-gesprek houden met beide families zodat iedereen weet wat ze ongeveer kunnen verwachten!

Ouders willen in zulke situaties nog wel eens ‘nee’ zeggen uit de angst dat hun kind bij een of andere pedofiel terecht komt, maar ik kan uit ervaring zeggen dat dat echt enorm overschat wordt en gewoon een gigantisch vooroordeel is :slightly_smiling_face: Tuurlijk, zulke mensen zitten er tussen, maar ik heb onwijs vaak mensen via internet leren kennen en ontmoet (van groepjes tot individuele personen) en altijd is dat goed gegaan, en het is altijd heel erg gezellig en leuk geweest :slightly_smiling_face: heb mijn beste vriend(inn)en ook bijna altijd via internet leren kennen sinds ik een jaar of 12 was.

Van je ouders mocht ze al hier komen, dus het probleem dat ze het niet vertrouwen allemaal is er niet toch? Dan zou ik het gewoon uitleggen en vragen of zij jou kunnen brengen. Niet geschoten is altijd mis!

Ik weet het echt niet… Kan het vragen maar ze hebben al laten doorschemeren dat ze het liever niet willen… Iemand nog meet ideetjes?

Vraag of je moeder mee haar gaat ophalen met het openbaar vervoer? Of misschien kun je wat bijdragen bij de reiskosten.

Dat hebben mijn vroegere penvriendin en ik ook gedaan. Ze kwam als eerst bij mij toen en haar moeder kwam voor de eerste keer mee.

Ze is pas 13 en ze (haar ouders) willen graag weten of ze niet bij een of andere pedo te recht komt.

^ nou as I said, doe een skype-gesprek met beide families, 's avonds of zo :slightly_smiling_face:

Ik heb ook mijn chat vriendin eens leren kennen in het echt voor de eerste keer, ik ging naar haar huis. En onze ouders hadden wel eerst met elkaar gebeld hoor (haar moeder belde mijn moeder)
Verder hadden dat meisje en ik al foto’s uitgewisseld en hadden we al een jaar gechat samen. En we zijn nog steeds goede vriendinnen :slightly_smiling_face:
En anders spreken jullie eerst een dagje uit op een centraal punt voor beiden dat ieder de helft moet reizen ofzo?

Mijn moeder vond het ook wel eng hoor dat ik helemaal naar de andere kant van het land ging naar een meisje dat ik nog nooit had gezien en waar ik de ouders niet van kende. Maar het was hardstikke gezellig!!