Pedofilie is iets waar je mee geboren wordt. [Discussie]

Ik las laatst ergens dat je met pedofilie geboren kunt worden; dat het dus geen ‘keuze’ is. In zekere zin net als homofilie, hoewel deze twee uiteraard niet met elkaar te vergelijken zijn. Veel mensen, voornamelijk mensen die ‘tegen’ homofilie zijn vanwege een geloofsovertuiging oid, denken/vinden dat homofilie een keuze is die je maakt, net zoals de meeste mensen pedofilie, naar mijn idee, als een keuze zien.
Ik heb laatst ook een soort documentaire gezien over pedofilie, die ging over een man die pedofiel is maar niet pedoseksueel. Hij valt dus wel op kinderen maar doet daar dus niks mee. (Correct me if I’m wrong)
Wat denken jullie, is pedofilie een keuze, of iets waar je mee geboren wordt?

Zelf denk ik dat pedofilie wel iets is waar je mee geboren kan worden en dat je er dus niks aan kan doen. Ik denk dat de desbetreffende persoon er zelf voor kiest om pedoseksueel te zijn of niet.

Edit: http://www.eo.nl/beam/programma/jong/aflevering-detail/pedofiel-misbruikt-deel-2/
Dit is een interessante documentaire over een pedofiel en een slachtoffer van een pedoseksueel.

Ik dacht eerst altijd gewoon net als de andere op mijn school : Oja een pedofiel is gewoon een smerig mannetje die aan kinderen zit.

Maar nu begin ik wel te twijfelen haha. Ik denk alsnog dat je er gewoon zelf voor kiest.

Het is volgens mij een feit dat je er mee wordt geboren, net zoals homoseksualiteit.

Pedofilie is geen keuze. Pedoseksualiteit wel.

Ah, ik heb iets gevonden.

In de huidige wetenschap wordt gedacht dat er zowel een aangeboren component als een aangeleerde component van pedofilie is. Dat betekent: er zit een aanleg in de genen, maar ook de omgevingsfactoren in de vroege opvoeding spelen een rol. Hersenonderzoek laat wel zien dat deze afwijking al vanaf heel jonge leeftijd aanwezig moet zijn geweest. Voor meer informatie: zie het onderzoek van hersenonderzoeker Dick Swaab.

Ik heb alleen maar èèn keer gehoord dat pedofillie een keuze is, maar werd niet echt uitgebreid :’’)

Heel vaag en dit klinkt een beetje alsof ik het opneem voor pedofielen, maar ik denk dat het een keuze is, maar aan de andere kant zegmaar ook iets waar je niets aan kan doen. Je geaardheid is iets, waarmee je geboren wordt. Zelf heb je het recht wat je daarmee doet. Een homoseksueel zou ervoor mogen kiezen om uit de kast te komen of liever zijn/haar geaardheid verborgen te houden.
Zo ook heeft een pedofiel een keuze. Accepteer ik mijn geaardheid of doe ik wat het beeld van de maatschappij me heeft opgelegd?
Bij dit topic heb ik echt een dubbel gevoel. Aan de ene kant is het treurig, want uiteindelijk is door de maatschappij homoseksualiteit geaccepteerd (niet op alle plekken, maar 't beeld verandert) en ‘t voelt een beetje ‘‘racistisch’’ om te zeggen: ‘‘Ieuw, pedofiele is vies’’
Aan de andere kant heeft men wel ‘t recht om dat te zeggen, omdat de meesten pedofielen kleine kinderen aanranden of zelfs zo ver gaan en verkrachten, terwijl die kinderen helemaal niets kunnen zeggen of doen.
Edit: Oh wacht zie de reactie van @larrysuckdick al :’’) Dat is eigenlijk wat ik hiermee bedoelde.

Dit dus.

Met alle respect maar ik blijf pedofilie als iets ‘zieks’ beschouwen, niet te vergelijken met hetero of homofilie.

Nog steeds zie ik pedofielen als mensen die niet goed in hun hoofd zijn.

Maar oké, misschien komt er nog verandering verder in de maatschappij net als homo’s. Maar toch vind ik het maar al te bizar dat een volwassen iemand op kinderen kan vallen :flushed:

Dit.

Waarom zou iemand ervoor kiezen om duidelijk af te wijken van de ‘normale’ mensen? Pedofilie is bijna een taboe in Nederland en ik kan me echt niet voorstellen dat iemand daar bewust voor zou kiezen. Ik geloof ook niet dat deze mensen een echte afwijking hebben of trauma’s opgelopen hebben waardoor ze pedofiel zijn geworden. Zoiets zou je ook kunnen zeggen over homoseksualiteit, maar dat is inmiddels al meer geaccepteerd.
Het is echt onzin om te zeggen dat een ‘afwijking’ een keuze is. Mensen willen niet afwijken. Mensen willen dezelfde dingen kunnen doen als andere mensen.

Helemaal mee eens.
Toch wel sneu zeg. Pedofielen met normen en waarde zullen dus nooit liefde kennen :frowning_face:
Op zich niet eens zo gek dat sommigen pedofielen in de klem zitten met pedoseksualiteit. Stel je voor dat je homo bent en altijd gedwongen zal zijn om met een vrouw waar je niet eens verliefd op bent een relatie te hebben.
Wat ik nog het ergste vind is dat ik zelf nooit over het verschil nagedacht heb. Alle mensen die ‘pedofielen zijn vies’ roepen weten er gewoon nog niet genoeg over en velen van hen zullen waarschijnlijk ook nooit het verschil begrijpen. Pedofielen die iets met hun geaardheid doen zitten verkeerd door het beeld van de maatschappij, en het is ook wel verkeerd, maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat het helemaal niet verkeerd is en dat het gewoon ontzettend triest is voor pedofielen :confused:

Ik kan me wel vinden in wat je zegt. Pedofilie is niet per definitie verkeerd, pedoseksueel zijn wel. Althans, dat is hoe ik er tegen aan kijk.

Door dit moet ik denken aan een muziekdocent op een andere school (of op mijn school?).

Als je inkijk hebt, dan krijg je een hoger cijfer. Zulke dingen vind ik ook niet kunnen.

Of dat er een leraar was die seks had met een leerling. Die is ontslagen.

Zulke dingen zijn gewoon best wel raar om te doen.

Hè bah.

Mijn mentor is ook een pedofiel. Nou dat is echt niet leuk.

Daarom vind ik pedofielen ook niet zo gebruikelijk. Ik bedoel, 12jarigen kunnen echt niet verliefd worden op een man of vrouw. Homo’s zijn zo anders. Die vallen op mensen van hetzelfde geslacht. Maar pedofielen, ik vind niet dat je het kan maken op kinderen verliefd te zijn. Ook al ben je ermee aangeboren. Het hoort niet. Kinderen moeten kind zijn en niet verliefd worden op een pedofiel.

kind heb je wel in de gaten wat je zegt?

Misschien, misschien ook niet.

wat is dat nou weer voor een achterlijk antwoord?

J-je mentor? o.o
Ik wist niet dat je in het alledaagse leven zo een pedofiel tegenkomt, laat staan je mentor :wink:
En nee, het hoort niet, maar is dat niet hetzelfde voor homo’s? Ik bedoel, de maatschappij wijst pedofilie af, wat niet gek is, en religie wijst homoseksualiteit af. Gewoon omdat het anders is dan hetero zijn.
Trouwens, mensen die beweren dat ze homo’s kunnen ‘genezen en hetero maken’ zijn niet goed bij hun hoofd. Hetzelfde geldt voor pedofilie… Daarom vindt ik het zo triest. De maatschappij is nu wel gewend aan homo’s, maar ik denk niet dat hetzelfde voor pedofilie gaat gebeuren.

Jullie doen net alsof pedofilie een of andere misvorming is hoe oud zijn jullie? Grote kans dat je in je leven al meedere pedofielen bent tegengekomen maar die beginnen geen gesprek van ‘hey ik ben een pedofiel alles goed?’