Pedofielen.

Hello peeps. :’]

De meeste mensen hebben niet een goed woordje over voor pedofielen. Pedofielen zijn ziek, vies, overbodig, etc. etc. Maar ik zat dus zo te denken, eigenlijk zijn pedofielen niet slechte mensen, toch? Al kan ik geen greintje respect voor die mensen hebben, zij kunnen er zelf toch niks aan doen dat zij zich seksueel aangetrokken voelen voor mensen die veel jonger zijn?
En er bestaat ook niet iets als een remedie voor ze om weer ‘normaal’ te kunnen zijn? Nu kan je wel zeggen, dat die mensen “gewoon de ‘verleiding’ moeten weerstaan” maar dat is toch zeker niet zo makkelijk?
Ik zie het als dat je verslaafd bent aan (bijvoorbeeld) drank en je kunt er gewoon niet vanaf blijven. Wat je ook probeert te doen? (Oke een slechte voorbeeld, maar ik zeg maar even wat)

Maar blijkbaar maken veel pedofielen de fout om met (gedwongen) minderjarige meisjes/jongens de bed te delen - om vervolgens de cel in te gaan (of in de ergste gevallen gemarteld/vermoord te worden ).

Euh oke ik ben heel slecht in mijn gedachten op papier te zetten. maar ik probeer t ff.

Ik heb veel programma’s bekeken op tv (Peter R de vries, catch de predator, undercover in nederland etc etc) waar ze “opzoek” zijn naar pedofielen met de doel ze in een cel te stoppen.Want dat soort mensen horen niet in de vrije wereld. Oké, de gedachte dat een veel oudere persoon een (véél) jongere persoon ‘interessant’ vind ís wel bizar.
Alleen, ik zie het sinds een hele korte tijd even anders, die mensen kunnen er toch niks aan doen? Nu heb ik het niet over oudere mensen die speciaal opzoek zijn naar kindertjes om hun vervolgens te verkrachten en vrolijk verder te gaan met leven (en in de tussentijd nog genoeg andere slachtoffers te maken). Die zich ervan bewust zijn dat ze dingen doen die voor andere schadelijk zijn en nog steeds zichzelf niet eens proberen in de hand te houden. Maar over mensen die er echt mee zitten dat ze zich aangetrokken voelen tot minderjarige mensen, en mensen die echt hard proberen zichzelf onder controle te houden maar dat dat dus niet lukt? die mensen zijn toch niet zozeer slécht?

wat een verhaal zeg haha .
+ ik heb dit topic niet aangemaakt om pedofielen goed te praten of bepaalde mensen te kwetsen. en excuses als ik kwetsend over kan komen of wat dan ook, is niet mijn bedoeling.
het is maar een gedachte en ik vraag me af hoe jullie nu eigenlijk erover denken?

xx

Ik snap je punt.
Je kan pedofielen zien aan 2 kanten, ik bedoel, veel verkrachters zijn ook pedofielen, en daar zal ik dus ook nooit mijn respect aan uitgeven.

En ik vind pedofiel zo’n verafschuwd woord. Zo’n scheld woord.

Nog iets waar ik me dan aan erger hé, net als wat jij omschreef, dat zij er niets aan kunnen doen dat zij op jongere meisjes vallen. Ze kijken dan ook enkel de ‘‘pedofiel’’ aan, hoe ziek hij kan zijn om met zo’n iemand te nemen, hij zou zijn verstand moeten hebben en bla bla bla. Maar het meisje kiest er dan toch ook voor, zij beslist ook dat ze verder wil gaan, waarom wordt er dan gelijk afgerekend op de oudere figuur?

Als je een kind pakt ben je niet helemaal 100%.
Maar dat zijn vaak gewoon gekken die seksueel gefrustreerd zijn.
Kinderen zijn klein, niet sterk en makkelijk te manipuleren. Een volwassen vrouw is vergeleken bij een kind toch net wat sterker en slimmer.

Tuurlijk zijn er ook echte pedofielen die dat doen, maar je hebt lijkt me ook pedofielen die gewoon echt verliefd zijn op kinderen en ze niet zouden willen dwingen tot seks. Die liever gewoon knuffelen en spelen.

In ieder geval is iedereen die een minderjarige tot seks dwingt(ik ga er niet vanuit dat een KIND zelf seks zou willen) hoort niet in de maatschappij.
Het erge is dat sommige mensen ook niet beter weten omdat ze er zelf slachtoffer van zijn geworden.

Ja he! En psychisch niet in orde mensen voor hun lol anderen vermoorden zijn ook prima jongens hoor!
Wat kunnen zij er nou aan doen dat ze er een kick van krijgen? Beetje jammer voor de familie van al die vermoorde mensen en de mensen die doodsbang zijn dat ze de volgende zijn, maar hé daar kan die arme man ook niks aan doen! Dat vind ie gewoon vet om te doen, kan gebeuren, dat is toch heeel normaal? :crazy_face:

Wow, okay. Dit is nou echt iets waar ik niet op zit te wachten. Zoals ik al 2/3 keer eerder heb vermeld, ik probeer níét hun gedrag goed te praten. Misschien moet je eens echt goed gaan lezen voordat je wat zegt want dit doet mij serieus pijn. Alsof je echt denkt dat ik achter ze sta of zo…

Nou nou overdrijven is ook een vak.
Maar ze had beter moeten lezen ja.

Ik heb veel programma’s bekeken op tv (Peter R de vries, catch de predator, undercover in nederland etc etc) waar ze “opzoek” zijn naar pedofielen met de doel ze in een cel te stoppen.Want dat soort mensen horen niet in de vrije wereld. Oké, de gedachte dat een veel oudere persoon een (véél) jongere persoon ‘interessant’ vind ís wel bizar.
Alleen, ik zie het sinds een hele korte tijd even anders, die mensen kunnen er toch niks aan doen? Nu heb ik het niet over oudere mensen die speciaal opzoek zijn naar kindertjes om hun vervolgens te verkrachten en vrolijk verder te gaan met leven (en in de tussentijd nog genoeg andere slachtoffers te maken). Die zich ervan bewust zijn dat ze dingen doen die voor andere schadelijk zijn en nog steeds zichzelf niet eens proberen in de hand te houden. Maar over mensen die er echt mee zitten dat ze zich aangetrokken voelen tot minderjarige mensen, en mensen die echt hard proberen zichzelf onder controle te houden maar dat dat dus niet lukt? die mensen zijn toch niet zozeer slécht?

ik denk wel dat dit in heel veel mensen als eerst in hun gedachten komt als ze ‘pedofiel’ horen. soort stereotype denk ik dan.
anyway, ik kan me wel in jou manier van denken vinden. nu voel ik me niet zo tot pedofielen aangetrokken ofzo, maar niet elke pedofiel is een vieze kinderlokker/verkrachter/alhetandereslechte. alleen zijn dat wel de pedofielen die in de media verschijnen.
nouja anyway, ik ben ook niet pró pedo ofzo, maar ik snap je punt.

Yesh. Snap best dat dat een beetje te overkomt.

Ik ben helemaal emotioneel nu omdat ik net even research heb gedaan naar pedofilie en uitkwam op zo’ n site met allemaal gesprekken tussen pedofielen en “kleine meisjes”, en hoe die pedofielen praten en zo, om die kleine meisjes over te halen dingen te doen… ugh :nauseated_face: sickness.

Ik heb het wél gelezen en ik begrijp echt wel dat je niet voor pedo’s bent:’)
Maar ik bedoel pyromanen enzo kunnen er toch ook niks aan doen dat ze zo zijn?
Maar dan zijn ze nog wel een gevaar voor de samenleving! Het hoort gewoon niet, die mensen hebben een totaal verkeerd beeld over wat normaal is en bovendien denk ik niet dat een normaal “gezond” persoon op kinderen valt, dan kan je al gewoon niet helemaal in orde zijn.

dat betwijfel ik, en zeker na je reactie :’)
maar anyways; je hebt daar best gelijk in, ja. dat een normaal persoon niet op kinderen zou vallen. ja daar ben ik het mee eens.

hmm ik heb dit topic gestart omdat ik altijd een grote angst heb/had voor pedofielen etc (ik ben zelf ook misbruikt), alleen is het nieuw voor me dat ik nu vind dat pedofielen niet altijd per se slechte mensen met kwade bedoelingen zijn ofzo. tja XD

ik sta niet achter je punt, want mensen ontwikkelen zichzelf na verschillende leeftijdfases. Met dit bedoel ik: op je 12e wordt je verliefd op iemand van ong die leeftijd die ook van games houdt (vb), op je 20ste op mannen van 25-30 die romantisch zijn, op je 40ste let je meer op vrouwen/mannen die sterk in hun schoenen staan. op je 50ste op vrouwen/mannen die gezond en fit zijn etc. Die oude interesses vervagen en ben je op zoek naar iets wat bij jouw moet passen.
Een oudere man hoort niet op meisjes van 7 jaar te vallen, dit is niet normaal. De persoonlijke ontwikkeling van zulke mensen lopen wat achter.

Kijk, pedofilie is WEL slecht.
Je kan het vergelijken met geaardheid
Pedofielen vallen op kinderen
Normale mensen op een bepaald geslacht.
maar pedofielen verkrachten die kinderen en normale mensen die gewoon op een bepaald geslacht vallen, verkrachten een stuk minder!

dus eigenlijk zijn ze wel slecht.

Als een pedofiel een kind pakt zal dat kind niet toestemming. Dus eigenlijk is het verkrachten. en dat is wat het slecht maakt. Ze zullen ook niet allemaal zo zijn, dat ze zich vergrijpen. maar degene die dat doen mogen van mij opgesloten worden.

Ik snap wel wat je bedoeld maar…
Tja, zoals LETTAA zegt, die kinderen worden eigenlijk gewoon verkracht. Het gaat (duh) tegen hun wil in en daarom vind ik pedofielen gewoon slecht en ja, ook wel vies. Het is gewoon niet gezond om op kleine kindjes te vallen als je zelf 30 bent, lijkt mij.

Pedofielen kunnen zich gewoon laten behandelen bij een psycholoog hoor, en dan gaat het 9 van de 10 keer over want 9 van de 10 keer is het bijvoorbeeld iets uit hun jeugd. Het is namelijk biologisch gezien helemaal niet logisch om je seksueel aangetrokken te voelen door kinderen.
Geloof me maar, ik heb echt gelijk.

Je hebt gewoon van kinderen af te blijven.

mee eens!
Ik heb wel eens gezien dat zo’n sletje op hyves echt complimenten krijgt van mannen van 30+ terwijl ze zelf 15 zijn ofzo,
dan vragen die sletjes er misschien zelf om, maar dan nog, dat is gewoon vies, belachelijk gewoon. :l

Als je 15 bent, ben je geslachtsrijp.
Pedofielen vallen op kinderen die niet geslachtsrijp zijn en ook geen secundaire geslachtskenmerken hebben.

Daarom is het biologisch gezien heel vreemd om je seksueel aangetrokken te voelen door kinderen. Het is dus iets psygisch

ik vind het gewoon ziekelijk,of je nou niet helemaal 100% bent ofniet,zoeits doe je gewoon niet,klaar. er is geen enkel excuus dat dat zoiets goed kan praten.

ja, mee eens :ok_woman:
dat ik op jongens val, betekent niet dat ik ze gelijk verkracht of zo, ik kan me toch ook inhouden?