Pedagogiek stage

Beste Mensen,

Ik zit nu in het eertste jaar van de opleiding pedagogiek en ben op dit moment bezig met het zoeken naar een stage voor het tweede jaar. Heeft iemand ervaringen/aanbevelingen etc? Ik ben namelijk inspiratieloos. Ik heb bovendien totaal geen voorkeur, ik vind alles met kinderen en jongeren leuk.

Thanks alvast

Je weet toch wel wat je zelf zou willen en wat de school als aanbeveling geeft?
Oriënteer je in je vakgebied en ga opzoek naar de geschikte uitdaging.

Er zijn best wel wat stage mogelijkheden voor een pedagogiek student. Zo heb ik bijvoorbeeld in de kinderopvang, jeugdhulp en op een middelbare school stage gelopen. Het ligt eraan welke vacatures er beschikbaar zijn en welke werkzaamheden jou aanspreken. Ik heb mijn stages via internet of via school gevonden.

Ik zit nu in het eerste jaar van Pedagogiek, en bij ons loopt bijna elke eerstejaarsstudent stage op een basisschool of kinderdagverblijf. In het eerste jaar moet je ook nog niet moeilijker/verder gaan denken dan dat, in het begin is het belangrijk om ervaring op te doen met kinderen met een ‘normale’ ontwikkeling.

Misschien een stage op een woongroep? Of een speciaal onderwijs school? Zoiets zou mij heel erg trekken denk ik!

Ik ben inmiddels derde jaars pedagogiek student:
1e jaar = kinderopvang
2e jaar = middelbare school LWOO niveau
3e jaar = Bureau Frontlijn
3e jaar = Stage in 't buitenland.

Ligt er maar net aan wat je zelf wil denk ik?