Pedagogie

Hee

volgt iemand de opleiding pedagogie toevallig?
en wat zijn de + / - punten?
Ik denk er namelijk over om dit te gaan doen :stuck_out_tongue:

-xxx-

upup

Ik ben naar een voorlichting van die opleiding geweest, en het viel mij tegen!

Ik weet de + en de - punten niet meer, maar het viel me wel af!

Ik zou het ook wel willen weten, ik wil ook die richting op.

up!

upupup

c’mon people :grinning:

up?

Misschien moet je op internet gaan zoeken, en brochures gaan bestellen!
Of een open dag bezoeken…
Want iedereen heeft weer andere plus en minpunten, je kunt het beste zelf op onderzoek uit gaan dus!

ja klopt ook wel!
ik ga ook naar zoon last minute dagje
maar ik vind het altijd wel fijn om meningen van anderen te horen vandaar :wink:

xxx

Een vriendin van mij wilde dat eerst ook studeren, maar gaat het toch niet doen ^^
Hoe hoger het niveau dat je doet nl, hoe minder je te maken hebt met kinderen enz.
Dat vond zij wel echt een minpunt, zeker omdat ze VWO doet en dus eig helemaal niks meer met kinderen dan doet.
Maar ik weet niet welk niveau je nu doet & wil gaan doen?

wel op universitair niveau,
dus persoonlijk contact zal wel minder zijn ja denk ik ook

wat is dat?

Dag dames! Ik kom toevallig op dit forum terecht en ik doe Pedagogische Wetenschappen op de Radboud universiteit (Nijmegen). Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je minder contact hebt met de kinderen/jongeren als je een universitaire diploma hebt van pedag. Dit heb je zelf in de hand! Natuurlijk is het wel zo dat pedagogische wetenschappen veel wetenschappelijker is (zoals de naam al zegt) en HBO Pedagogiek veel meer op de praktijk gericht is. Wil je hier nou een combinatie van, oftewel: het ‘hoogopgeleide’ van de universiteit en de praktijk van HBO, dan kun je eventueel HBO Pedagogiek gaan doen en als je deze hebt afgerond een ‘schakelprogramma’ gaan volgen op de universiteit. Ik heb me laten vertellen dat hiermee de kans op werk ook groot is, omdat je EN praktijkervaring hebt (HBO) EN hoog bent opgeleid in de pedagogiek (uni). Ik heb zelf geen HBO gedaan, dus weet niet hoe dat is. Ik ben over mijn opleiding in ieder geval super tevreden en je leert echt heel veel over dit vakgebied, OOK WAT BETREFT DE PRAKTIJK! Het fabeltje dat universitaire studies alleen maar theoretisch zijn, is op deze studie niet van toepassing. Zo heb je ook practicum vakken in het 2e en 3e jaar en loop je stage in je master (bachelor is de opleiding ‘zelf’, je ‘master’ kun je na die opleiding nog doen. Hoeft niet, maar is wel gebruikelijk). Ik heb zelf ook VWO gedaan en vond het ‘zonde’ om HBO te gaan doen, vandaar dat ik Ped.wetensch. heb gekozen. Als ik weer zou mogen kiezen, had ik in ieder geval hetzelfde gedaan!
Mocht je nog vragen hebben over de opleiding, dan stuur me maar een berichtje oid.

Groetjes, Lotte!

Ik wil misschien ook in Nijmegen Pedagogische Wetenschappen gaan studeren na volgend jaar! Weet het nog niet zeker, maar het lijkt me wel heel leuk. Waarschijnlijk ga ik 10 april naar de voorlichtingsdag, moet nog even kijken of ik dat haal, heb die week spreekbeurt (waarvoor ik nog geen onderwerp heb, oeps. XD Maar goed, eerst toetsweek.)… Maar goed, het lijkt me wel een leuke opleiding!