Pearl Photographics

Het is toch logisch?
Het zijn haar foto’s, ze wilt dat het haar foto’s blijven punt

Ik snap echt niet waarom iedereen er zo moeilijk over doet.

Ik zeg niet dat iedereen die tekstjes niet opschrijft, maar je hoeft niet zo fel/arrogant je tekstje op te schrijven. Iedereen weet wel dat er een copyright-schending er vast aan kan zitten. Het zijn geen geniale verwerkingen, dus je overdrijft EN Jij, als ‘fotograaf’ moet dan achter je foto’s aan als je erachter komt dat iemand je foto’s jat. En dat is toch wat een fotograaf eigenlijk wilt? Blijkbaar vinden ze je fotootjes mooi. :’) Je bent nog een beginner. En wat ik allemaal zeg is gewoon normaal hoor. Een goede fotograaf moet tegen kritiek kunnen.

Alleen maar leuk toch als mensen jouw foto’s opslaan en als bureaublad achtergrond gebruiken of als achtergrond op hyves?!
Ik zou dan zoiets hebben van; heee, vet! dus zij heeft mijn foto’s ookal gezien!

Ik kan ook zeker wel tegen kritiek (’:
Maar ik snap niet waar je zo moeilijk over doet,
Als ik niet wil dat mijn foto’s gebruikt worden, en blijkbaar vinden mensen het heel moeilijk om te snappen dat er copyright op zit, zet ik dit er gewoon boven.
Als je het er niet mee eens bent, lees je daar toch lekker overheen?

jeetje je wil echt overal een probleem van maken he :stuck_out_tongue: als het je echt niks zou uitmaken zou je niet zo fel reageren en niet overal een punt van maken.

verder wel mooie foto’s, alleen zou een contrasttoevoeging oid wel mooi zijn op sommigen.

heel erg stiekem vind ik dat ze gelijk heeft :thinking:
voor de rest: ik vind 1 & 6 wel wat hebben
je onderwerpen zijn een beetje saai en dat van "expres onderbelichten om de foto’s bijzonder te maken " slaat nergens op, een beetje mag, maar nie te
je maakt toch ook geen schrijffouten in een verhaal om het speciaal te maken :anguished:?

Createdbyme_

En ik ben het hier niet mee eens.
We kunnen ons echt wel allemaal aan de fototechnisch correcte regels gaan houden.
Maar dan kan je beter 1 fotograaf uitzoeken die een heel land doet want de rest heeft toch geen variatie in de foto’s zitten.
Sommige mensen bewerken hun foto’s over voor een speciaal effect, andere mensen hebben exclusieve onderwerpen en weer andere hebben weer wat anders.

Zo zie ik het, jij mag het anders vinden (’:

eerste foto vind ik wel mooi, verder vind ik ze niet heel erg ‘wauw’
maar die discussie over copyright vind ik nergens op slaan, ik snap best dat ze het er boven in het verhaaltje zet hoor, ik bedoel waar maakt iedereen zich druk om? of ze het nou in een verhaaltje zet of dat ze met koeienletters haar naam op de foto zet zoals ik hier wel vaker voorbij zie komen, dan vind ik dat eerste toch wat geschikter. dus loop niet zo te zeiken, en ook al is ze nog geen professionele fotograaf, who cares? ze zegt toch dat ze al een keer een foto van d’r is tegengekomen die door iemand anders gebruikt is, dus dan begrijp ik het best.

Uhm… fototechnisch slecht fotograferen is dus jouw ‘stijl’? Want meestal zit je stijl in de foto’s zelf verwerkt en niet door schijt aan techniek te hebben. Het is onzin dat er dan maar 1 per land moet zijn, want voor bijv. Nederland zou alleen Anton Corbijn of Erwin Olaf echt niet genoeg zijn. Er zijn zooooveel verschillende manieren waarop je iets kunt vast leggen en jou stijl erin kwijt kunt. Maar ik zie bij deze foto’s nog geen stijl, het zijn bijna touristische foto’s met een ietwat andere kijk. Oh en met een goede camera gemaakt. Dusja, de kwaliteit van het beeld is goed, maar niet het beeld zelf.
Ik denk dat je nog beter je eigen stijl moet ontwikkelen en je eigen kijk binnen beelden. En daar zou ik eerst heel veel in oefenen voordat je beelden online gaat plaatsen ter beoordeling.

Ik vind ze niet echt mooi + bijzonder.

Niet fototechnisch slecht, maar niet altijd correct.
Er zijn genoeg foto’s die ook mooi zijn als ze net even ietsjes onderbelicht zijn, of net ietsjes overbelicht.
Technisch incorrect, maar ze zien er wel mooier uit als waarneer ze correct zijn, snap je wat ik bedoel?
Die bovenste foto van mij, is erg onderbelicht, maar toch is 't wel een nette foto.
En ik ben oneens met jou mening over ‘t ‘Eerst oefenen dan pas plaatsen’ want ik plaats ze om tips te krijgen en daarvan te kunnen leren (’:

Maar ik heb wel wat gehad aan dit stukje letters,
Bedankt!

Ik ben op mijn eerste foto’s eerst zelf commentaar gaan geven… Echt kritisch gaan kijken. Zo laat je online echt je beste foto’s zien en dan heb je natuurlijk heus nog mensen waarvan het niet hun smaak is. Maar dan krijg je van de meer fotografische meiden hier tips om jou beste foto’s nog beter te maken.

hehe, ik heb ook heel vaak dat mijn foto’s gewoon te overbelicht zijn maar dat vind ik soms wel mooi, en andere mensen ook. natuurlijk niet iedereen, want ieder heeft z’n eigen smaak hè ^^. ik let zelf trouwens nooit echt op de regels ofzo… behalve horizon recht enzo =P

en over je foto’s: ik vind die met die paddestoelen (2 en 4) heel mooi!

mooi!

Ze zijn best mooi… Maar totaal niet boeiend of origineel… En ook weer niet zó mooi dat ze niet boeiend of origineel hoeven te zijn.

Ben het trouwens eens met wat je schrijft, ‘eerst oefenen en dan plaatsen’ gaat niet altijd op, als jij een fout maakt en je ziet het niet, hoe kun je het dan ooit verbeteren… Alleen er word zoveel kritiek (zo wel positief als negatief als onbruikbaar als zeer bruikbaar) gegeven op je foto’s en dan heb je overal een weerwoord op… Dan gaat het ‘ik wil tips’ verhaaltje ook niet echt op want als je ze krijgt reageer je alleen maar heel fel…

Verder vind ik foto één wel wat hebben, al is ie wel héél donker. Tikkeltje té misschien, weet het niet. Foto twee t/m vijf vind ik niks, wel mooi hoor, maar heel saai… Foto zes weet ik niet. Ik snap dat je de lucht niet onder controle hebt maar iets meer warme gloed van een ondergaande zon ofzo was mooier geweest. Zeven vind ik leuk, ook het paardje op de achtergrond zo vaag. Acht is jammer van dat stuk hek (?) langs z’n snoet… Negen is errug leuk alleen dat stukje oor dat er niet op staat stoort echt enorm! Tien vind ik de achtergrond te druk maar het idee wel leuk. Elf is mooi, wel wat donker… Twaalf heeft wel wat… Maar wat weet ik niet… :stuck_out_tongue: En de laatste twee vind ik eigenlijk drie keer niks.

Nu heb ik er verder ook de ballen verstand van maar zo kijk ik er tegenaan.