PDS

Haay,
na enkele jaren lang zoeken hebben ze ontdekt dat ik de ergste vorm van het prikkelbare darmsyndroom heb.
Nu wil ik eens weten of er hier nog mensen zijn die het hebben.
Heb gelezen dat 15% van de vrouwen er last van heeft.

Wat houd het precies in en hoe merk je dat je het hebt? Ik ken een meisje uit amerika en zei heeft iets ( weet niet hoe het heet) Maar ze heeft moeite met de grote boodschap inhouden. Dus uit het niets kan het dat ze moet rennen zodra ze iets gegeten heeft ofzo. Is het daarmee te vergelijken?

• een opgeblazen gevoel in de buik,
  • een wisselend ontlastingspatroon (meer dan drie keer per dag of minder dan drie maal per week, geregeld diarree en/of verstopping of een afwisseling van beide),
  • abnormale vorm van de ontlasting (zacht of waterig, of zeer hard)
  • wijzigingen in de manier van ontlasten (abnormaal persen, loze aandrang of het gevoel van dat er nog iets achter gebleven is na de ontlasting);
  • slijm zonder bloed in de ontlasting,
  • winderigheid
  • Bij drukken op de buik een pijnlijke en gevoelige dikke darm
    dit zijn
    -misselijkheid

Ik volg nu een lactose-vrij dieet : (

Ik heb er gelukkig geen last van :astonished:

mmm een paar symptomen maar ik heb het niet…

erg vervelend voor je Sterkte met je dieet want bijna overal zit lactose in…

jaa, erg vervelend
Ik heb ook niet alle symptomen
vooral de misselijkheid, gelukkig moet ik niet kotsen want ik heb een braakfobie :cold_sweat:

Ik heb ook PDS,
Het werd bij mij op een bepaald moment zo erg, dat ik bijna niet meer kon lopen, en dat ik dus huilend op de bank zat (mijn moeder schrok zich rot XD)
Ik heb vervolgens allerlei dingen uit mijn dieet geschrapt, ben bij een dokter gaan lopen en bij een alternatieve geneeskundige.
Ik heb de combinatie van suikervrij eten, duspatalin en accupunctuur gebruikt en voor mij werkte dit heel goed!

Ik weet dat rood vlees, gele kaas, suiker en vet heel slecht zijn voor mensen met PDS, dus misschien is het een optie om dat een beetje te vermijden? En natuurlijk je huidige dieet aanhouden.

Heel veel sterkte, want ik weet hoe vervelend en pijnlijk dit kan zijn!

Bij mij was het ook zo
Ik zat echt te huilen omdat ik nergens meer naartoe durfde.
jij ook veel sterkte

Ik heb het even opgezocht. In het engels heet het IBS. Weet niet of je engels goed is maar dit is dus dat meisje: arielle.
http://www.youtube.com/watch?v=PILk5CiswPA

Zij heeft het ook en in der video praat ze erover en hoe ze ermee omgaat en wat helpt enzo! Maybe heb je er wat hulp/tips/steun aan, sterkte anyway!

Ik heb wel een paar symtonen, maar ik heb daarin tegen ook obstipatie (ergen dan de gemiddelde mensen met obstipatie) en laatst ookal een darmontsteking gehad.
Lijkt me inderdaad best lastig ja een lactose dieet, veel succes er mee :slightly_smiling_face:

Ik heb het ook, maar ik wil geen dieet, en dat is dom ja.

En volgens mij is hier al ergens een topic over?

nou ik vond er geen, dus heb ik er maar een aangemaakt.

ik heb het ook.
maar ik heb het als ik in eens veel fruit of vezels eet.
En ik heb er moeite mee, omdat ik fruit en vezels enorm veel eet, en het eigenlijk niet mag.
Dus ik vind het ook heeeel irritant.

ik heb een lichte vorm, ik heb vooral veel last van opstoppingen :frowning_face: