Pc super traag!

Mijn computer is echt zoooo traag. Ik word er gek van. Er zitten ampers programma’s op. Alleen van die basic zoals Windows. Al de rest dat veel plaats in nam heb ik verwijderd. Maar de pc is nog steeds sloom. Soms moet ik uuuren wachten tot er een TVD aflevering geladen is. Tips? Ervaring?

Even de ccleaner erdoor heen?

• prullenbak legen
  • schijfopruiming aanzetten (of hoe dat ook heet op windows)/schijf formatteren
  • soms heb je programma’s verwijderd, maar je moet ze ook deinstalleren
  • je heb ook nog iets met usbsticks dat je je pc sneller kan maken, maar ik heb geen idee hoe dat zit
  • verder gewoon alle trash eruit gooien.

CC cleaner installeren.

CCleaner haalt in een handomdraai de bezem door je systeem. De applicatie verwijdert tijdelijke internetbestanden, je surfgeschiedenis en desgewenst geïnstalleerde programma’s. Daarnaast maakt de software je (windows) register schoon en ruimt het overgebleven delen van verwijderde programma’s op.

http://ccleaner.nl.softonic.com/

Is zeker een aanrader! :slightly_smiling_face: Mijn laptop werd er weer snel van.

Dat heb ik allemaal gedaan. Met die usbstick weet ik het ook niet hoor.
Maar dan schijfopruiming gaan al mijn bestanden weg, dat wil ik niet…
Maar er is ook schijffragmentatie… wat gaat er dan precies weg?

Oke, ik ben het nu aan het downloaden :’)

Ik heb de ccleaner al een paar keer gedownload maar mama verwijderd die altijd een paar dagen erna. Maar eerlijk gezegd zie ik niet zo’n groot verschil. Zal nu eens proberen :slightly_smiling_face:!

Schijfopruiming dan ofzo? Mijn leptop werd ook vet traag, maar die zat dan ook stampvol :’)

Dat is ‘m juist, de mijne is bijna leeeg :’)

Ccleaner heeft geholpen! De site’s zijn terug sneller maar filmpjes kijken
blijft nog steeds een drama! Iemand tips voor dat?

Virusscanner aanzetten en hem echt de hele computer laten scannen, meestal moet je daar wel een nachtje voor uittrekken, maar dan kun je hem gewoon aan laten staan en gaan slapen.

Als hij helemaal leeg is dan heb je of een virus, of is het een hardware probleem.
Windows he, blijft kut.

Oh, voor filmpjes zou ik eens proberen te kijken of je flash player wel geupdate is, maar als filmpjes niet snel laden ligt dat toch eerder aan je internet dan aan je computer :wink:

Oh dan heet het fragmentatie. Ik had dat laatst met mijn usb. Hij stond eerst propvol, toen had ik alles erafgegooid, stond ie nog steeds propvol. Dus toen heb ik het gefragmenteerd en toen was ie weer leeg. Ik heb zelf een mac met timemachine, dus ik heb altijd backups van wat erop mijn schijf staat. Maar ik weet niet wat er weg gaat met fragmentatie.

Zou dat niet aan de videokaart kunnen liggen?

Wat is dat?

Geen idee wat het precies is, maar het heeft met spellen en films te maken, als je een oude hebt dan werkt ie weer niet goed ofzo. Wikipedia biedt vast wel uitkomst :slightly_smiling_face:

Dan zou ik als ik jou was een back-up maken van je héle computer en dan formatteren. Dan gaat alles weer terug naar de fabrieksinstellingen.

Formatteren… Zou ik nog even niet doen.

Defragmenteren en alle drivers updaten werkt misschien? :slightly_smiling_face: