Paypal-geschil?

Mijn zus heeft haar blackberry verkocht via marktplaats. De koper wou graag via paypal betalen, en omdat mijn zus dit niet heeft is het via mijne gegaan. Nu heeft de koper een geschil geopent, omdat hij zegt dat de blackberry niet in het pakketje zat, en hij eist zijn 95 euro terug.

Paypal kan als het goed is nu binnen 20dagen een oordeel vellen. Nu is mijn vraag: Hebben wij een poot om op te staan? Ja ik weet zeker dat IK het pakketje INCL. blackberry naar het postkantoor heb gebracht, maar hoe kan paypal dit weten?

Oh, jeetje lastig!
Ik heb geen idee, bel paypal oid?

Paypal geeft dus 3 opties: het geld terugbetalen
: Niet terugbetalen maar verder communiceren met de kopen
: Een claim beginnnen. —> Dan bepaald paypal wie gelijk heeft.

Heb je geen track and trace code gekregen op het postkantoor?

Ja die heb ik. Daar staat het gewicht van het pakketje ook bij (300gram). Hij zegt dat de lege doos al 300 gram weegt.

Ik denk dat 300 gram veel te zwaar is voor een lege doos.
Lastige situatie dit… :astonished:

Wij hebben nog wel zo’n doos, maar onze weegschaal geeft pas VANAF 0.5kg aan, en dan per 0.3 ofzo. Dus dat kunnen we ook niet wegen.

heb je geen keukenweegschaal?

Nee x)

Ik zou de laatste optie doen!

Ik heb pas mijn nieuwe BB ontvangen, ik zal even op internet kijken of ik m’n bon nog heb, daar stond het gewicht bij. xD

Hmm, dit staat er op mijn track en trace ding, denk niet dat je er veel aan hebt;

http://i51.tinypic.com/kb92kn.jpg

Das wel n heel verschil ja. ik weet toch wel zeker dat ik m op de post heb gedaan… demn

dat is echt raaar ;o

Misschien is hij er uit gejat bij TNT zelf, dat gebeurd best wel vaak…

een doos is echt geen 300 gram
ik denk dat een doos onder de 100 gram weegt
135 gram en als daar het
dus die 300gram zou knnen kloppen
Ik zou sowieso niet terugbetalen, als communiceren lukt zou ik dat proberen en anders toch paypal laten beslisssen en dan misschien alsnog je geld kwijtraken
Dure spullen het liefst gewoon laten ophalen en anders verzekrd opsturen!

mn opa en oma hebben zn oude brieven weger geval. Dus ik ben dat ding gaan zoeken, om mn blackberry te wegen, maar die staat boven op een hoge kast :’)
Ik ben klein, en alleen thuis dus kan er nu niet bij sorry!
maar volgens de gewone weegschaal is die 100gram… Maar dat klopt niet denk ik

Mn zus is al 5jaar actief op marktplaats, verkoopt voor wel meer dan waar de blackberrry voor weg is gegaan. Normaal doet ze nooit via paypal, maa de koper wou alleen dit.

Dankjullie trouwens, mn zus zorgt tijdelijk voor me omdat ik geen woning en inkomen heb, dus het geld kunnen we echt niet missen.

Als ik Google op ‘Blackberry gewicht’ geeft het meteen [ligt eraan wat voor 1 je hebt] zo’n 150 á 160 gram aan. Maar dan zou je eens moeten zoeken naar het juiste type-nummer. Succes!