pauze met mijn vriend, maar ik heb hem echt nodig

Ik heb een pauze met mijn vriend, maar ik heb hem echt nodig. Ik heb een half jaar met hem en we zijn allebei 19. We praten even niet, want hij moet wat dingen uitzoeken voor zichzelf, over zijn gevoelens en over ons. Hij zegt dat die wel nog van mij houdt. Is het passend om hem te vragen om even langs te komen? Ik zit helemaal in de stress met mijn examens heb hem echt even nodig :frowning_face:

Waar bestaat de afspraak uit? Is het alleen niet afspreken of ook een tijdje niet praten? Wat de afspraak ook is: houd je eraan. Het is dus zeker niet gepast om te vragen om langs te komen, dat werkt alleen maar averechts. Geef hem de tijd om na te denken en laat hem met rust. Ik snap dat het lastig is, maar soms moet je je partner ook eens laten weten hoe het is om jou te missen. Zodra je de stilte doorbreekt krijgt hij daar de kans niet voor. Als hij zegt dat hij van je houdt, moet je hem daarop vertrouwen, maar echt, probeer je afstand te houden.

Heel veel succes!

Ik ben het eens met Pudu. Praat met andere mensen over je stress, maar laat hem gerust. Hou je aan de afspraak die je gemaakt hebt met hem, anders is de kans groot dat het helemaal verpest is. Hij wilt even niet meer praten omdat hij moet nadenken, dan is het enorm ongepast om te vragen of hij wil langskomen omdat jij stress hebt. Laat hem eerst werken aan zijn eigen problemen voor hij de jouwe er ook weer moet bijnemen. Geef hem de rust die hij nodig heeft :slightly_smiling_face:

Succes! (zowel met de pauze als je examens)

We hebben niet echt iets afgesproken, gewoon pauze wilde die. Ik mis hem gewoon zo erg, echt ongelooflijk. Maar ja gewoon wachten tot hij iets zegt is denk ik het beste ja. :frowning_face:

heb je stress omdat het leren niet wil lukken of omdat je niet kunt leren door dat je steeds aan hem denkt?

Ik kan niet leren omdat ik de hele tijd aan hem moet denken, met tranen in mijn ogen zit de hele tijd en een leeg gevoel heb

Meisje, het klinkt niet gezond dat je hem ‘nodig’ hebt en niet kunt functioneren zonder hem. Je houdt van hem en wilt hem bij je hebben, dat is logisch. Maar misschien is deze break juist even goed voor je, het is moeilijk maar je moet niet afhankelijk zijn van iemand.

Dat je hem nodig hebt, vind ik eerlijk gezegd een beetje overdreven. Hij heeft zelf aangegeven dat hij wat ruimte wil, geef hem dit dan ook.