Paus haalt uit naar homo's

Ik heb het al 1 keer gezegd en ik zal het nog eens zeggen, ik persoonlijk vind de Paus een idioot/hufter is die van mij mag worden vervangen door een jonger iemand of iemand met meer hersencellen die wel snapt dat er dingen in de bijbel staan/worden geïnterpreteerd niet van deze tijd zijn en ronduit belachelijk.

De Paus heeft in mijn ogen standpunten richting Homoseksualiteit, gebruik van condoom en verhouding man/vrouw die in mijn ogen ouderwets zijn en nergens op slaan. Er is niks mis met homoseksualiteit, nooit geweest. In mijn ogen is ieder vrij om te houden van wie ze willen. Hoe kan liefde fout zijn?
Gebruik van condooms, lijkt me logisch. Zeer ouderwets om nog steeds te denken dat geen condoomgebruik meer volgelingen is voor de kerk. Zeker in een tijd waarbij kinderen jonger beginnen aan seks.
Verder irriteer ik me mateloos aan het feit dat nog steeds “De vrouw moet de man dienen en de man moet de vrouw liefhebben” word verkondigt. Een partnerschap moet gelijkwaardig zijn. Maar ik dwaal af het ging over de paus en homoseksualiteit.

Ik snap niet hoe een mens homoseksualiteit kan vergelijken met een ziekte en zich zo vaak negatief erover kan uitspreken. Net alsof hij een betere boodschap te verkondigen heeft. Een lullige vergelijking is dat de paus precies zijn verhaaltje blijft herhalen zoals Geert Wilders blijft doorzeiken over buitenlanders.

Verder heeft deze paus nooit mijn respect gehad.

Voordat iemand stenen gaat gooien naar mij met de woorden “Je weet niet waar je het over hebt kerkhater” Ik ga bijna iedere zondag naar de kerk,ben akoliet en ben zeer Christelijk opgevoed. Dan neemt niet weg dat ik zelf een mening kan vormen en niet alles klakkeloos geloof.

Waarom is er eigenlijk nog een paus, meerendeel vindt dat die weg mag.
En ik vind dit totaal respectloos! Iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar zulke uitspraken zijn gewoon ronduit beledigend en het slaat nergens op!

“Het manipuleren van de natuur” PAUS, DIT IS DE NATUUR :hammer:

Ik heb ooit eens in ‘wetenschap in beeld’ gelezen dat er een diersoort overleefde door ook homoseksualiteid onder de soort. Dat alleen toont al aan dat het wel degelijk menselijk is (sorry als het wat offtopic is)

Stomme ouwe vent, bah

ik vind het zeer respectloos! homo’s zijn ook mensen, en mensen hebben rechten. ik vind het echt niet kunnen dat hij dit ‘zomaar’ kan zeggen zonder gevolgen. en nog iets, waarom altijd een oud raar ventje als paus? neem is een keer iemand van bijv. 30/40 jaar.

Ja man, ik bedreig de wereldvrede als ik ga trouwen later :’) Dood aan het traditionele gezin!

Die man is een idioot.

Tsja, de paus is gewoon heel strenggelovig opgevoed en hij is al echt oud (1927) en in die tijd gingen mensen met homoseksuele gevoelens naar de dokter voor een pilletje. Ze vertelden hem altijd dat homoseksualiteit verkeerd was. Hij ziet het anders.

Afschieten die handel. Volgens mij is ie zelf zo gay als maar zijn kan, maar probeert hij zichzelf tegen te spreken omdat hij dat vroeger van thuis heeft meegekregen of zo.

Afschieten gaat ook een beetje te ver. Ik denk niet dat hij gay is, hij is er gewoon zo mee opgevoed.

Ik vind het eigenlijk een beetje zielig voor hem. Je zult dat maar vol overtuiging denken…

Het is 1 ding om een mening te hebben maar het is iets anders om dat te verkondigen aan zoveel mensen die jou mogelijk zien als ‘leider’

Verder vind ik opvoeding een slap excuus. Ik ben ook anders opgevoed dan dat ik ben. Ieder mens kan zelf keuzes maken en geloven wat hij gelooft. Hij is niet verplicht zo te denken omdat dat toen normaal was, nu is zo iets niet meer normaal.

Ik vind het raar dat jij jouw eigen situatie vergelijkt met iemand die je totaal niet kent. ‘O bij mij was het zo, dus zou het ook wel bij hem zo zijn’. Dat is een waardeloos argument tbh. Opvoeding bepaalt grotendeels wie jij bent, daar kan je niet om heen. Hij heeft de volle overtuiging dat homo’s ‘tegen de natuur ingaan’ en dat komen doordat hij zijn hele leven het woord van God volgt, en als dat dus in de bijbel staat is het niet raar dat de paus dat overneemt. Geef de bron de schuld, niet de mensen die er in geloven.

Ik vind dat hij het mag denken en zeggen als hij dat wil, ik denk alleen niet dat het heel erg slim is. Door dit soort uitspraken gaan alleen maar meer mensen zich tegen hem keren.

Homoseksualiteit komt ook in het christendom voor… kijk naar al die pedofilie schandalen. Omdat er binnen het christendom (o.a. door wat de paus hier zegt) zo’n taboe van wordt gemaakt gebeuren dit soort dingen alleen maar meer. Ik wil niet zeggen dat het christendom of de paus achter die vreselijke gebeurtenissen staan, maar zo werk je het wel in de hand denk ik.

Ja weet ik, homoseksualtiet komt overal voor… mja blijkbaar is er niemand die de paus erop aanspreekt en twitterreacties oid zal hij vast niet lezen

Aanspreken heeft geen zin. Hoeveel mensen hebben tegen Geert Wilders gezegd dat zijn uitspraken bullshit zijn? Denk je dat dat werkt.

Gewoon afzetten die hap en eindelijk eens een paus kiezen die wel met zijn tijd meegaat.

Maar er zijn triljoenen christenen die zulke dingen niet denken.

Ik vind het nogal overkomen dat de paus denkt dat mensen er heel bewust voor kiezen om niet-hetero te zijn en denken; nou, ik ben rebels en ik word vanaf nu homo. klaar.

nou nee, volgens mij werkt dat niet echt zo xD