Ik heb het al 1 keer gezegd en ik zal het nog eens zeggen, ik persoonlijk vind de Paus een idioot/hufter is die van mij mag worden vervangen door een jonger iemand of iemand met meer hersencellen die wel snapt dat er dingen in de bijbel staan/worden geïnterpreteerd niet van deze tijd zijn en ronduit belachelijk.
De Paus heeft in mijn ogen standpunten richting Homoseksualiteit, gebruik van condoom en verhouding man/vrouw die in mijn ogen ouderwets zijn en nergens op slaan. Er is niks mis met homoseksualiteit, nooit geweest. In mijn ogen is ieder vrij om te houden van wie ze willen. Hoe kan liefde fout zijn?
Gebruik van condooms, lijkt me logisch. Zeer ouderwets om nog steeds te denken dat geen condoomgebruik meer volgelingen is voor de kerk. Zeker in een tijd waarbij kinderen jonger beginnen aan seks.
Verder irriteer ik me mateloos aan het feit dat nog steeds “De vrouw moet de man dienen en de man moet de vrouw liefhebben” word verkondigt. Een partnerschap moet gelijkwaardig zijn. Maar ik dwaal af het ging over de paus en homoseksualiteit.
Ik snap niet hoe een mens homoseksualiteit kan vergelijken met een ziekte en zich zo vaak negatief erover kan uitspreken. Net alsof hij een betere boodschap te verkondigen heeft. Een lullige vergelijking is dat de paus precies zijn verhaaltje blijft herhalen zoals Geert Wilders blijft doorzeiken over buitenlanders.
Verder heeft deze paus nooit mijn respect gehad.
Voordat iemand stenen gaat gooien naar mij met de woorden “Je weet niet waar je het over hebt kerkhater” Ik ga bijna iedere zondag naar de kerk,ben akoliet en ben zeer Christelijk opgevoed. Dan neemt niet weg dat ik zelf een mening kan vormen en niet alles klakkeloos geloof.