Paus haalt uit naar homo's

Paus Benedictus XVI heeft zich vrijdag opnieuw negatief uitgelaten over homoseksuelen. Volgens de kerkvorst manipuleren homo’s de rol die God hen heeft gegeven en vernietigen ze daarmee ‘de essentie van het menselijk wezen’.

Benedictus citeerde onder meer Gilles Bernheim, de opperrabbijn van Frankrijk die zich de afgelopen tijd fel heeft verzet tegen de legalisering van het homohuwelijk in Frankrijk. Volgens zowel Benedictus als Bernheim is de campagne om homoseksuelen het recht te geven om te trouwen of kinderen te adopteren ‘een aanval’ op het traditionele gezin.

“Mensen bestrijden de gedachte dat ze een aard hebben, hun gegeven door hun lichamelijke identiteit, die als een onderscheidend element van de mens dient. Maar zij ontkennen die natuur en besluiten voor zichzelf dat die niet iets is die hun gegeven is, maar dat zij die voor zichzelf maken”, zei de paus.

“Het manipuleren van de natuur, wat we hekelen als het aankomt op het milieu, is nu opeens een fundamentele keuze die mensen over zichzelf willen maken”, aldus Benedictus.
Het is de tweede keer in een week tijd dat de paus zich uitspreekt tegen homoseksualiteit en het homohuwelijk. In een recente toespraak zei de kerkvorst dat het homohuwelijk een bedreiging is voor de wereldvrede.

Wat vinden jullie hiervan en dat hij dit zomaar kan zeggen zonder gevolgen?
-------------------------------------------------
Voor de geïnteresseerden: punt 5 en 6 gingen over het gezin. Hier was nu de hele ophef in de media over, maar geen woord over homo’s of homohuwelijk is hierin te vinden. Dat is interpretatie van de media.

Mij lijkt het dat er toch een groot verschil is tussen “het natuurlijke gezin behoort uit man, vrouw en kind te bestaan,” en “het homohuwelijk is een bedreiging voor de wereldvrede.” Het ene is gewoon katholieke leer dat al eeuwen zo wordt geleerd en dus geen nieuws zou moeten zijn, het tweede is een verzinsel van de media.

http://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index.php?mi=600&doc=4807

Excuses dus, mijn beginpost klopt niet.

Ugh die man moet zn mond maar eens houden. Die vent zijn uitlatingen zorgen alleen maar voor ellende.

En ik vind het niet goed dat hij dit kan zeggen zonder gevolgen.

Ik vind dat echt belachelijk gewoon. Echt ontzettend respectloos.

Ik kan er ook echt gewoon niet bij dat je zo over dat soort dingen kunt denken… Een aanval op het traditionele gezin? Kom op zeg. Echt te zot voor woorden gewoon :’)

Ik kan me hier zo kwaad om maken he.

Huwelijk is gewoon een mensenrecht. Geen heteroseksueel privilege.
Dat zou het moeten zijn tenminste.

Schop onder zn kont moet die vent krijgen ( sorry voor alle katholieken ) maar het is gewoon zo.

Ik kan hier heeel boos om worden. Wát een onzin. Aanval op het traditionele gezin? Waar sláát het op, het is niet zo dat homo’s beweren dat iedereen maar homoseksueel moet worden.
Je moet kunnen trouwen met wie je wil trouwen.

Ik ben wel gelovig, maar die Paus kan echt de pot op. Sorry hoor.

Ze moeten niet van die oude mensen paus laten worden, dan krijg je dit. Echt erg dat hij dit doet.

Dat de Paus optyft

Het manipuleren van de natuur? Kom op zeg, doe éven normaal. Net of homoseksualiteit een keuze is… Het is absoluut niet de makkelijkste weg, dus ik betwijfel of er veel mensen zijn die daar vrijwillig voor zouden kiezen. Ik kan me zo kwaad maken over mensen die zeggen dat homoseksualiteit een keuze is, of een ziekte, en dat het te genezen is… Die mensen snappen er echt niks van, ugh.

Vooral dat het een ziekte is… Homoseksualiteit-genezing wordt gewoon nog steeds vergoed door de meeste zorgverzekeraars! Zo’n onzin :rage:

Tja, dat is de kerk. Ik ga me er niet druk om maken, ik denk ook niet dat veel homo’s zich druk gaan maken om wat de paus loopt te verkondigen, mits je strenggelovig bent of verstoten door je familie.

Ben zelf absoluut niet gelovig maar vind dat dit ervan los staat. Hoe kun je als je zo machtig bent, een groep mensen zo beledigen? Vind het hele idee rond de paus ook ronduit gewoon dom. Homoseksualiteit is een gevoel, en ik vind dat je daar respect voor moet hebben. Ja ook jij, meneer de paus. :hammer:

Kijk, ik ben Christelijk, maar wat de paus allemaal zegt, vind ik toch wel erg beledigend voor homo’s en andere groepen die de paus al heeft beledigd, ik sta daar los van. Ik zou liever willen dat er geen persoon was die voor alle Christenen spreekt als hij iets zegt.
Ik persoonlijk accepteer iedereen zoals hij/zij is, of ie nou homo is of niet.

Dat iemand hem voor de leeuwen gooit. Die gast is toch niet nuttig.

Ik begrijp de Paus zijn gedachte wel maar hij verwoord het niet goed. Sowieso jaagt hij met zulke uitspraken alleen maar mensen tegen hem in het harnas

Nee, hij verwoordt het precies zoals hij het denkt.
Ik vraag me sterk af waarom iemand deze man nog wil volgen.