Paus Benedictus XVI treedt 28 februari af

Sulletje hoeft niet

Doe normaal, je kent hem amper.

Je kunt sms’en naar je favoriet.

sorry

Ik denk er nu ook weer aan dat ik een brief moet schrijven om me uit te schrijven van de kerk.

Als er dan per se een paus moet komen geef mij dan maar zo’n lekkere dikke surinamer. Gooi er maar meteen een aantal gospelkoren bij en ik ben tevreden (misschien wacht ik dan ook even met uitschrijven).

En jij wil mij nu wijsmaken dat de aanhangers van de katholieke kerk hem tot in de puntjes kennen? De paus is een figuur dat zijn eigen identiteit niet eens weer kan geven en dan ga jij mij verwijten dat ik de man amper ken? Come on, zoek naar iets beters.

Tsja daar staat het katholicisme nou éénmaal on bekend, niet voor niks is er ooit een nieuwe richting ontstaat, protestantisme.

Ik zeg niet dat ik hem ken, maar je hoeft geen vieze ouwe vent tegen hem te zeggen. Oud is hij ja, maar vies? Beetje respect

Sorry hoor maar dit is toch helemaal niet zo’n gekke vraag? Is er iemand oprecht geïnteresseerd ga je zo doen… Zo kweek je niet echt begrip nee.

Oh nee het was niet lullig bedoelt, het was een grapja haha. Dat snapt ze wel :’)
Weet zelf ook niet precies hoe het gaat met kiezen.

Volgens mij zei je zelf nog dat hij eng kijkt. Ik vind persoonlijk dat hij nogal vies uit zijn ogen kijkt ja. Wil niet zeggen dat hij dat is, maar hij heeft echt zo’n Fritzl blik.

O haha, ik dacht dat je het boos bedoelde.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik kan me ergens nog vaag herinneren dat ik zojuist een bericht van jou heb gelezen dat je de heilige man eng vind. Mocht ik me vergissen, bij deze mijn excuses. Ik wil je bij deze ook vriendelijk verzoeken je mond gewoon te houden als je niets belangrijks te vertellen hebt. Ik vind meneer oud én vies, dat ga ik niet veranderen omdat jij dat respectloos vind. Dankje.

haha neee joh, Prettysmiles snapt dat wel.

Ben overigens zelf niet katholiek, oh nouja officieel wel maar ik ga nooit meer naar de kerk en noem me zelf zo niet.

Mee eens

ah oke, ja vind ik zelf ook hoor.

Ik las ergens dat het vaticaan een bruine paus krijgen

ik hoop stiekem gewoon dat het een surinamer wordt ofzo :’) lijkt me wel grappig.

verder boeit het me niet zoveel, ben niet gelovig.

Dat het katholicisme erom bekend staat wil niet zeggen dat het hypocriet is om dure kerken te bouwen en de paus uit gouden bekers te laten drinken terwijl er in de bijbel staat dat arm en rijk gelijk is :’)

Ik hoop dat de volgende paus iets moderner is, ook al zal het waarschijnlijk niet iemand zijn van beneden de 65.
Nee wacht, op wiki staat dat de jongste paus ooit 12 of 18 was. Een twaalfjarige als paus mag ik ook niet hopen, maar zo rond de 30 lijkt me wel een keer leuk.

Als jij goed het doorgestreepte deel heb kunnen lezen, zei ik al bij voorbaat dat dit een oppervlakkig beeld zou kunnen zijn. Niet in de stress gaan schieten en in de aanval gaan :slight_smile: