Paspoort aanvragen

heeei

Ik ben 14 jaar
Ik ga deze zomervakantie op vakantie, waarschijnlijk naar Afrika (denk aan Marokko, Tunesië of Egypte)
We hebben nog niks geboekt, want we gaan voor de last-minutes.
Aangezien ik in juli 2014 naar Thailand ga, heb ik ook daarvoor een paspoort nodig.
Ik wil morgen een paspoort aanvragen alleen mijn ouders kunnen niet

Mijn vraag is dus,
Kan ik zelf mijn paspoort aanvragen?
En hoe lang duurt het voor ik mijn paspoort heb?
Mag ik ook pasfoto’s gebruiken die ik in december heb gemaakt voor op mijn ID?

Alvast bedankt x

De foto’s kun je sowieso nog gebruiken en ik denk dat je hem zonder toestemming kan aanvragen. Mijn id heb ik alleen aangevraagd in ieder geval. Ik denk dat het per gemeente verschild hoe lang het duurt.

Hartstikke bedankt voor je snelle reactie!!
Ik ga het gewoon proberen en als het niet kan ga ik gewoon n keer terug met ouders
x

Owww ik lees net iets dat ik wel toestemming nodig heb…

Kinderen tot 18 jaar die een paspoort aanvragen, hebben schriftelijke toestemming nodig van beide ouders of degene die het gezag heeft. Als u schriftelijke toestemming verleent, moet u zich bij de gemeente identificeren met een geldig identiteitsbewijs. Kinderen die een ID-kaart aanvragen, hebben geen toestemming nodig als ze 12 jaar of ouder zijn.

Maar nu de vraag… En als je al een ID hebt…

Oké top ! Dankjewel x

Sta je niet bij je ouders in het paspoort?

in 2014 mag je niet meer bij je ouders in het paspoort staan.

Nee je hebt wel toestemming nodig van je ouders. Maar die foto is geen probleem hoor, die mag je gewoon gebruiken. Je kunt meestal je paspoort of ID na ong. 5 werkdagen ophalen.

Zoals hierboven ook gezegd is. In mijn gemeente don ze iig heel moeilijk. Mijn ouders móesten mee en hun paspoorten ook. Wat een gezeik was dat zeg poeh

Ja idd