ik heb net pasfoto´s laten maken. Ik heb een paar lachende en een paar serieuze. Ik weet dat die serieuse op je id kaart moeten maar mag op je ov kaart een lachende?
ja hoor je ov mag alles op. Ik heb een foto door mn vader laten maken gewoon thuis op de bank xD
Aan welke voorwaarden moet mijn foto voldoen voor het digitaal aanvragen van een persoonlijke kaart?
Antwoord
De foto die u gebruikt voor het online aanvragen van een persoonlijke OV-chipkaart moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
De foto mag uitsluitend uw eigen foto zijn of van degene namens wie u de OV-chipkaart aanvraagt. Dit mag bijvoorbeeld een vakantiefoto zijn, een pasfoto die u inscant of een foto die u via de webcam maakt.
Het hele gezicht moet onbedekt met beide ogen zichtbaar en duidelijk herkenbaar zijn (bril met donkere glazen is niet toegestaan).
Het hoofd moet zoveel mogelijk van de beschikbare ruimte vullen.
De foto moet scherp zijn.
De foto moet goedgelijkend zijn.
De foto mag slechts het gezicht van één persoon bevatten.
De foto mag zowel kleur als zwart-wit zijn.
Bestandsgrootte: minimaal 30 kb-maximaal 1.4 mb.
-----
Ik denk dus dat het niet per sé een serieuze moet zijn.
Echt? Damn it. Dat wist ik niet. Nu heb ik zo’n domme chagrijnige foto '-.-
Volgens mij moet zo een foto net als bij je id neutraal zijn en moet hij gemaakt zijn door een ’ pasfoto maker’
Ik moest een officiele insturen voor mn ov
Idd :’) Tenminste op mijn normale heb ik een leuke foto maar ik dacht dat op mijn studenten ov een saaie normale id kaart foto moest.Maar nu hoorde ik dat dat helemaal niet hoeft.
Ik betwijfel het nog steeds.
mijn ouders mochten zelf een foto kiezen ._. ik heb nu ook me lelijke hoofd erop ugh
Ik heb gewoon een lachende foto. Je ov is geen officieel legitimatiedocument dus dan hoeft er niet zo’n serieuze op.
Tenzij je een studenten OV chip hebt, die moet wel aan de eisen voldoen.
Ik kreeg mijn aanvraag teruggestuurd omdat mn foto afgekeurd was, omdat ik erop lachte.
Op mn gewone OV chip heb ik idd wel gewoon een vakantiefoto.
Ooooow, gelukkig. Die van mij ging ook over m’n studenten OV :’)
op die van mij staat gewoon een foto van disneyland x] zie je ook zo op de achtergrond.
Ik heb gewoon een school-pasfoto gedaan
Op mijn studenten ov chip lach ik ook gewoon?
Ik heb mn schoolfoto. Maar de zus van mijn vriendin heeft haar hyves profiel foto, dus alles mag
Ik weet niet hoelang je m al hebt, misschien is dat pas ingevoerd?
Ik heb de aanvraag maandag terug gekregen namelijk.
Ik heb die van mij idd al een hele tijd, dus kan daar wel aan liggen ja.