party waar iedereen heen gaat... &ik mag niet

Als het een 16- feest is wordt er helemaal geen alcohol geschonken als het goed is? Beetje scheef

nee, ik wil erheen omdat ik ook wel eens aan wat anders wil denken dan school, weetjewel…? :confused:

een beetje heel erg scheef.

ze nemen alcohol mee &gaan indrinken…

oke, kan ik begrijpen.
maarja, er zijn zat andere leuke dingen om te doen zodat je niet aan school denkt.

als iedereen zat is dan weten ze de dag erna toch al niet meer wie er wel en niet was,
en je bent heus niet minder omdat je een keer niet bijeen feest ofzo bent hoor haha.

Ga Cluedo’en met je vriendinnen.

Ja echt he :’)
Ook op school, had een oud-klasgenootje van me gezoend met iemand die die niet leuk vond, en die roddel ging dus waarschijnlijk de hele school door.
Die jongen (15 jaar) was zelf te lam, en hij had het na die avond te weten kregen dat hij met haar had gezoend (waarschijnlijk wist hij het zelf niet meer).
Maar goed, of echt iedereen dat te weten kreeg weet ik niet, want ik heb zo mijn eigen vriendinnen. En wij vinden uitgaan op zich wel leuk hoor, maar we drinken niet en we scheppen er niet over op.

Dus ga niet naar dat feest, later zal je jezelf erom prijzen dat je niet bent gegaan, geloof me.

Ze falen.

Sorry voor al mijn gare reacties, ik kan het niet laten. Maar je gaat er heen omdat je geen zin hebt in school? Dus niet voor de gezelligheid of omdat je de jarige goed kent maar omdat je geen zin hebt in school?

Je weet niet eens waarom je er heen gaat, dus ga gewoon niet, zou ik zeggen.

Wacht nog een jaartje en toon dat je ‘rijp’ zijt voor je leeftijd. Ik bedoel ermee dat je verantwoordelijk kan zijn in alle vlakken. Zo kunnen je ouders je vertrouwen

Begin niet met alcohol op je 14e geloof me!

ik ga al uit vanaf mijn 13de :blush:
maar dat is in elke stad/dorp anders.
Want bij ons is het normaal dat je op je 14de al alcohol gaat drinken (klinkt raar, maar het is waar)
Maar 15 km verderop drinkt nog niemand alcohol van mijn leeftijd, of gaat uit.
En ik snap echt heel goeed hoe jij je nu voelt als je niet mag zegmaar,
ik zou toch proberen om bij iemand te blijven slapen ofzo. En begin er niet te vaak over, want dan mag je helemaal niet.

Volgensmij gaat hier niemand hier uit ofzo na al die reacties?

West Friesland?

jezus, dan ga je toch gewoon naar de volgende marginale fuif als je nu niet mag

Ik krijg behoorlijk het gevoel dat jij er gewoon heen wil omdat je er graag bij wil horen, en om stoer te doen met alle alcohol die genuttigd wordt.

Het is beter om nu nog niet te drinken, en niet met dat soort kansloze personen om te gaan. Je kan idd op jouw leeftijd, klopt klinkt als een oud wijf, maar het klopt wel, leuke mensen bij je thuis uitnodigen en het daar wel gezellig hebben. In plaats van je hersens te verneuken met niet leuke mensen. En ga je gewoon volgend jaar, en het jaar daarna, en daarna enz… Genoeg mogelijkheden!

Wel raar dat je zus maar tot half 1 uit mag
ik ben 17 en kom soms wel eens om 6 u thuis

maarja, ik weet niet, heb je veel te verliezen? (in de zin van, delen je ouders strenge straffen uit?)
want als je daar niet zo afhankelijk van bent, dan kan je gewoon zeggen dat je bij een tante/vriendin gaat slapen.

Waarom mag je nergens slapen?