Goeiedag,
Iemand ervaring met depressie?
Mijn partner is depressief, en ik weet niet goed hiermee om te gaan. Hij is voornamelijk boos waaronder ook op mij. Hij vindt dat ik meer kan betekenen in zijn depressie door met de in zijn ogen schuldige te gaan praten. Dit wil ik echter niet, niet omdat ik niet wil helpen maar omdat dit in mijn ogen niet de oplossing is.
Het ergste vind ik zijn gebrek aan empathie ten op zichte van anderen/mij. Hij is altijd een erg lieve man geweest, iemand met een grote mond maar oh zo klein hartje en mis deze man.
We zijn bezig met hulp opzetten maar dit kan 2 a 3 weken duren, tot die tijd heeft hij medicijnen om zijn hoofd te kalmeren.
Als ik eerlijk ben weet ik niet of ik dit uithoudt, ik snap dat hij er niks aan kan doen, maar merk deze afgelopen dagen dat ik steeds meer beïnvloed word, en dat wil ik niet.
Zoals op een dag als vandaag ligt hij de hele dag op bed in zijn eigen hoofd te malen en boos te zijn, en eerlijk het irriteert me.
Hij voelt zich niet begrepen en ik zeg ook ik heb er begrip voor dat jij je zo voelt, maar begrijp het niet. Hij voelt zich hierdoor niet gesteund en begrepen, maar ik kan niet net doen alsof.
Iemand hier ervaring mee of tips?
Dank voor het lezen van mijn relaas.