Particuliere opleiding

Hoi!

Ik studeer momenteel aan een HBO fashion design opleiding, maar kom er telkens langzaam maar zeker achter dat dit mijn ding niet is. Ik ben gek op mode, maar dan op het styling gebied en niet het ontwerpen/naaien vlak. Ook zijn mijn beoordelingen tot nu toe matig, wat me ook niet echt motiveert.

Nu is het belangrijk dat ik voor februari een keuze maak, doorgaan of stoppen. Anders zit ik natuurlijk met een studieschuld en dergelijke. Ik heb al een MBO styling diploma, dus het is niet zo dat ik niks achter de hand heb.
Na wat onderzoek kwam ik op de opleiding Mode & Media van B-academy. Alles wat deze opleiding biedt, is een beschrijving van mij zegmaar, het is waarschijnlijk helemaal mijn ding en sluit precies aan op wat ik verder wil met mijn toekomst. Enige nadeel… het is een particuliere opleiding en kost zo’n 5000 euro (het is 1 jaar, dat scheelt).
Aangezien mijn beide ouders het niet breed hebben kan ik op hun niet terugvallen. Zelf heb ik dat bedrag ook niet gespaard en verdien ik niet voldoende met mijn baantje. Ik leef nu voornamelijk op de stufi die ik krijg.

Nu denk je natuurlijk ‘doe jezelf dit niet aan dan’ maar ik wil zo graag die opleiding doen! Ik zie het niet zitten om nog 4 jaar verplicht een opleiding te doen waar ik elke keer met hakken over de sloot verder ga…

Iemand tips of hetzelfde meegemaakt? En hoe zit het met lenen? Kan dat als 20 jarige?

Je moet toch sowieso lenen met het nieuwe studieding?

als haar ouders het niet breed hebben, heeft ze waarschijnlijk recht op aanvullende studiefinanciering en dat hoef je niet te lenen. lenen kan dus wel, mag wel. maar de aanvullende stufi is nog altijd geen lening
-