Parodie maken

Hoihallo iedereen,

Aangezien ik me in elke vakantie gewoon doodverveel heb ik me nu voorgenomen om deze meivakantie iets zinnigs te gaan doen: een parodie maken. Ik heb even heel youtube doorgecrosst om inspiratie op te doen en ik weet denk ik wel wat ik ongeveer wil gaan doen. Ik ben nu groot fan van The Hillywood Shows dit dus. Nu is mijn vraag hoe je dit precies in elkaar kan zetten. Je hebt natuurlijk mensen nodig, een ruimte, goede camera en muziek. Het lijkt me echt een hele klus om de muziek te krijgen zoals je het wilt, dat gaat zeker niet met een laptop? Ik wil het gewoon gaan proberen, choreografie bedenken, gewoon om te kijken of ik het toevallig leuk vind om zoiets te doen.
Wie heeft dit eerder gedaan of heeft tips? Of wil me gewoon helpen :stuck_out_tongue:

Liefs,

Dat filmpje ben ik nou net aan het bekijken (:
Je hebt waarschijnlijk ook mensen nodig, of je moet jezelf kunnen editten in het filmpje. Waarover zou je een parodie willen maken? En misschien moet je vooral de behind the scenes bekijken. (ik volg dit iig)

^Ik heb die achter de schermen gekeken van die the hunger games en ik vind het er zo gezellig uitzien! Nu zijn die mensen natuurlijk wel pro maar ik wil het gewoon een keertje proberen. Editten kan ik mwah, maar ik heb een neefje die daar iets meer verstand van heeft dus dat moet wel goedkomen denk ik :slightly_smiling_face: The Hunger Games lijkt me heel leuk om te doen maar dan krijg je denk ik heel snel zo’n namaak iets. Iemand een idee hoe je de hunger games toch heel orgineel kan maken? Gewoon de boete kan wel, of het einde…
Acteurs en alles word wel moeilijk denk ik, aangezien ik wel wil dat ze dansen…

Ahw niemand een idee??

Je kan ook over een liedje een parodie maken…?

Als je er niet bekend mee bent op dat gebied, heb je flink wat oefening nodig om het origineel te laten lijken.

^Ja dat snap ik, hoe kun je dit precies ‘oefenen’? Gewoon doen of kun je het ook ‘afkijken’ van anderen?

JAAAAA ik heb een liedje. Alleen wil ik hier niet teveel info over geven :stuck_out_tongue: Als ik hier alles ga uitwerken kan zo iemand anders er mee vandoor gaan…

Nouja, alles gewoon. Het filmen, het opnemen enz voor je met mensen gaat werken. Dat moet je al voor elkaar hebben natuurlijk

^Mmm. Parodie maken is toch heel wat moeilijker dan ik had gedacht… Haha mijn zoveelste onderschatting in hobby’s…

Ik wil een parodie maken over Disney prinsessen, zoals deze.
http://www.youtube.com/watch?v=XPnyPwqTjlc
Dus dan heb ik nodig:
-aantal meiden
-kostuum, kapsel + makeup
-goede camara
-veel tijd!

Sowieso gaat dat 1e al een probleem worden, want niemand durft mee te doen. Kostuum = gewoon kopen. Camara heb ik, tijd = vakantie.

^Laten we onze powers bundelen :stuck_out_tongue:
Ik ben nu keihard op zoek naar een realistisch idee wat ik ook echt zou kunnen uitvoeren. Tis alleen zo moeilijk aangezien ik niets professioneels heb…

Als je verschillende scènes uit de film gebruikt is ook leuk, zoals the hillywood show ook vaak doet. Het klinkt wel heel leuk :slightly_smiling_face: succes!

Ik zoek iemand die me een beetje kan helpen met brainstormen. Ideeën opdoen is echt veel lastiger dan ik had gedacht, en als ik iets heb bedacht weet ik ook niet of het wel leuk/te realiseren is. Ik zoek dus een Hunger Games fan die vol inspiratie is, kritiek kan leveren en gewoon verteld wat hij/zij ervan vind. Ik denk niet dat het echt ‘maken’ samen kan worden gedaan, aangezien er weinig kans is dat we bij elkaar in de buurt wonen en eerlijk gezegd heb ik het ook niet zo om via internet mensen te gaan ontmoeten in real life. Iemand interesse toevallig?

je kunt ook het gevecht met de mutilanten en met cato als toneelstuk doen, dat de wolven gaan dansen en zingen, en het vechten romantiseren, ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar ik zie het al helemaal voor me, haha
(dus bijna het laatste stukje in de arena)

Wooow dat is eng, ik zat precies aan zoiets te denken! Het enige probleem is dat ik geen isdee heb hoe je mensen tot mutilanten kunt omtoveren. Filmshoppen word te moeilijk denk ik. Dan zou je met pakken/maskers moeten gaan werken