Parkietjes :D

vroeg me af hoeveel mensen een parkiet hier hebben en wat die allemaal kan.
mijne heet skippy) praat en doet altijd heel lief :grinning:
hij staat alleen nu op mn kamer omdat beneden geschildert word ;p maarja.
hij komt altijd naar me toe en douchet onder de kraan en hij fluit en praat veeeel … xd hij doet ook musjes na: haha

Ik heb geen parkietje, maar ik wil er al heel lang één! Ik heb mijn hele leven twee (inmiddels één) katten gehad dus dat zat er tot nu toe niet in, maar ik wil later zeker een parkietje. Mijn ouders hebben vroeger wel een parkietje gehad dat Poerkie heette, haha. Die was heel aanhankelijk en praatte ook heel veel.

Ik weet niet of je één parkietje hebt, maar als dat zo is vroeg ik me af of je parkietje er geen last van heeft dat hij alleen is? Ik heb namelijk verhalen gehoord over parkietjes die zichzelf kaal gingen plukken omdat ze eenzaam waren maar ik hoor ook vaak dat je parkietjes niet tam krijgt als ze met zijn tweeën (of meer) zijn dus ik zit een beetje met een dilemma, haha.

Ik heb wel een parkietje!
Mijne heet Chico en hij praat ook, hij zegt z’n naam en ‘kusje kusje’ ook heeft hij ooit ‘rotzak’ gezegt, maar dat is ie alweer afgeleerd, haha. Ook geeft hij echt kusjes, heel lief. We laten hem heel vaak los gewoon door de kamer vliegen en bij je zitten, hij gaat ook onder de kraan douchen, dat vind ik zo lief!

haha nee die van mij is alleen. maar hj krijgt heel veel aandacht en hij trekt ook heel erg naar mensen toe.

anyone?

Ik heb er 2, maar ze kunnen nog niet echt praten.
maar wel gewoon door het huis vliegen, en onder de kraan etc.
en het is een mannetje en vrouwtje dus ik hoop dat we kleintjes krijgen, dat lijkt me echt lief! ze heten bella en binkie hihi

Ik had er eentje voor me verjaardag gekregen paar jaar terug, alleen die was na een paar weken al dood… :expressionless:

iemand die ik ken heeft ook 2 katten en 'n kanarie (dacht ik) dus vogels en katten gaan wel samen hoor

Dat hangt natuurlijk wel een beetje van je kat af, haha. Het zijn natuurlijke vijanden dus het kan fout gaan. Maar goed, bij mij zou het nu wel kunnen want mijn lieve katje is inmiddels negentien (en traaaag) maar ik geloof dat mijn ouders op dit moment geen parkietje willen. En eerlijk gezegd vind ik het wel zielig voor mijn kat om een lekker hapje in huis te nemen waar ze alleen maar naar kan kijken, haha.