Parkiet

Heey Allemaal
Meschien lijkt het dom… Maar plz geen stomme reacties… Kvoel me al schuldig genoeg

oke kijk

Ik heb al 7 maanden een parkiet…
We kijken heel goed naar hem en hij houdt niet van ons… Hij Bijt
Wat moet ik doen ??
Dat was alseerrste mijn vraag maar nu is dit mijn probleem :

Mickey (me parkiet) had geen speeltjes… Dus ik had een mini hoelahoep in de kooi vastgebonden met ene touw ( dunnne touw)
Mickey speelde ermee …
En hield van zijn speeltje … Maar op een dag (vandaag) was die (dunne) touw vast aan zijn pootje
Me mam werd boos omdat het mijn schuld was & me vader scheelde het niet.
Dus ik die touw los krijgen (proberen omlos te krijgen))
Toen het lukte ging ik zo snel mogelijk fietsen en kocht ik speciaal verband voor parkietenpoten (wist niet eens dat dat bestond :stuck_out_tongue:)
Nu Ligt ie opde grond vande kooi
EN hij heeft heel veel pijn!!..
Wat moet ik doen ??
Ik heb al veel opgezocht op www.google.com wat veel van jullie gaan aanraden…
Maar ik kon NIKS vinden …
Wat moetik doen ?? plz snelle tips!
Ik kan echt niet meeleven waneer hij pijn krijgt!

Met hem naar de dierenarts?

Ja als hij mrgen niet beter is ga ik met hem naar de dierenarts me moeder zei dat hij morgen gaat genezen

zo, daar heb je je antwoord. er is nu toch niks anders dat je kan doen dus wacht gewoon tot morgen.

mijn* moeder

Dat* touw

misschien*

als eerste*/ in eerste instantie

Ergens mee leven*

& naar de dierenarts

Dat was nou ook weer niet nodig. Ze is vast iets van 13 en dan is je Nederlands niet bepaald heel goed.

Njaa Je kan alles vinden op google… of het nou .nl is, .de, .com, .co.uk, fr, it. In allerlei talen en landen…

Anyway vogelpootjes zijn kwetsbaar, niet te veel aan zitten, zorgen dat hij goed blijft eten en drinken en het herstel gaat sneller als je er niet steeds naar kijkt of het al genezen is. Voordat je het weet zit hij/zij/het weer vrolijk op het stokje.

Tip: doe een speeltje met een belletje of een spiegeltje in de kooi. Gewoon aan de tralies naast het stokje. Vast maken met een ijzerdraadje als die er al niet aan zit, vinden ze ook leuk! Want die van mij had een spiegeltje mét een belletje, wat een gelukkig diertje :3

dis hem

Door de wc spoelen.

Ik ben 12 en ben geboren in Turkije… Ik ben sinds 2012 in Nederland;)
Zo Hier je antwoord!

Dankje wel melissa;)

Hahaha Nog steeds by die dis gedoe?

Mijn Nederlands was prima toen ik 13 was.
Maar goed, ze is nog maar een jaar in Nederland, misschien helpt het haar juist wel.

Ja ze is me zusje… Ik ben in Nederland geboren…
mijn moeder ging een paar jaartjes naar Turkije met mijn vader…
Maar Mijn oudere zus die nu toen 20 was had school en ik ook
Dus wij bleven hier.
Toen mijn moeder en vader in Turkije waren kregen ze dus Mijn zusje BeyzaNur (Beyza)
En toen moesten ze door paspoort problemen 11 jaar daar blijven
Toen ze weer kwamen was ik 18 en mijn zusje 11
En mijn oudere zus 31…
Nu is Beyza 1 jaar in Nederland…
Ze maakt eigenlijk niet zoveel spelfouten:)
Maar ons vader is is vorig weeg overleden dus ze heeft ook wel een probleem dat in haar hoofd zit…
Maar ja… Die verbeteringen helpen haar wel:)

Jullie kunnen ook even de twitter van Beyza volgen
@BeyzaNurKaracaa

En haar '‘FashionTips’ : @LifeFashionBk :stuck_out_tongue:

Nee