parkiet aanschaffen uit dierenwinkel.

Dubbel

Nee wel eerder. Het water elke dag eigenlijk wel, zodat je zeker weet dat het schoon is. Maar ik weet niet of dat echt moet hoor! En het voer als het bijna leeg was.

Water bedeft in 24 uur, dus ja, elke dag schoon water :slightly_smiling_face:

bakjes gewoon vol, mijn vriend heeft een akaponis ofzo… die is zoooo leuk!! hij rijd ermee op de scooter naar mijn huis met de vogel op zijn schouder, en hij loopt gewoon buiten met het beestje op zijn schouder haha! als die een keer fluit dan vliegt het beest hem achter na, hij is echt zijn baasje! zo cute, hij geeft ook kusjes:$ maar volgens mij moet je de vogel eerst twee weken aan zn kooi laten wennen, dus er niet uithalen, en dan af en toe je hand erin, om hem te laten wennen!

-fotoweg-

maar hoe maak je dat trosgierst vast aan die kooi? want als je het op dat schelpenzand legt gaat die er op poepen en dat is zielig haha.

jeetje, wat een kleine kooi zeg, vooral voor 2 vogels. Ookal zijn ze er af en toe uit… Als mens leef je toch ook niet in de badkamer om er 1 of 2 uurtjes uit te zijn.

weer dubbel

Knijper of paperclip helpt denk ik.

^ haha dat is voor een, aan de andere kant staat er nog een. en ze vliegen idd de hele dag gewoon rond in die kamer dus ze hebben wel een goed leven:)

Oh, okee gelukkig :slightly_smiling_face:

wtf, hij zit nu in ze kooi maar hij eet die stukjes schelp op van dat zand.

^ hahaha zal wel een dombo zijn:$

hahaha hij maakt allemaal koprollen oke dit is zo schattig.

Trouwens, je moet echt de tijd nemen om het tam te maken. Eerst gewoon een paar keer per dag alleen je hand erin en verder niks en dan langzaam opbouwen. Bij m’n tweede parkietje had ik namelijk niet zoveel tijd en die is nooit helemaal tam geworden.

maar op welke manier kan je hem het beste tam maken.

Eerst alleen je hand er in, verder niks doen. Als hij niet meer bang is voor je hand, kun je telkens met je hand dichterbij hem komen. Na een tijdje kun je proberen hem heel voorzichtig aan te raken, en als je dat weer een tijdje wacht kun je hem waarschijnlijk ook aaien. Als je dan telkens je vinger voor hem houdt, gaat hij vanzelf er een keertje opzitten (tenminste, dat deed die van mij wel). Dan kun je een beetje je vinger bewegen zodat hij weet hoe dat voelt. En als hij daar ook aan gewend is en hij vaak op je vinger gaat zitten kun je hem er een keer uithalen!
Ik weet niet of dit altijd de goede manier is hoor, maar bij mij werkte het heel goed zo!

okee weetje, had je niet eerst beter dingen kunnen opzoeken over een parkiet? Het is een beetje raar dat je eerst een parkiet koopt en dan hier gaat vragen hoe het zit met eten enzo?

Je moet gewoon veel geduld hebben, en pas naar de volgende ‘stap’ gaan als je ziet dat hij niet meer bang is en zich er prettig bij voelt. Het duurt even en je moet echt de tijd nemen, maar het is het zo waard (:

Is er geen vogel/parkietenforum? Toen ik een hamster nam heb ik óntzettend veel geleerd over hamster op het hamsterforum.

er was niet veel te vinden op internet over inhouden van bakjes en water, en aangezien hier meer meiden zijn met parkieten is dit toch gewoon prima.