parkiet aanschaffen uit dierenwinkel.

hoiii,
ik heb wat vragen en ik ben benieuwd of meiden hier met een parkiet op kunnen antwoorden.

ik wil een jong parkietje van dit jaar aanschaffen uit de dierenwinkel, ik zou het leuk vinden als ik hem kan leren praten en los kan laten vliegen binnenhuis als die tam is.

maar dit is misschien een domme vraag, maar als je hem dan zeg maar uit de dierenwinkel haalt, kan je hem dan gewoon meenemen in de kooi in de auto?

xxx

Ehm, volgens mij krijg je hem toch gewoon mee in een doosje met gaatjes ofzo? Of ben ik nu raar

Ja hoor, wij namen die gewoon in een doosje mee (:

Ja wij kregen 'm ook in een doosje mee, en dan thuis gewoon in de kooi gedaan.

Idd in een doosje, net als hamsters :’)

oh oke,
dat wist ik niet, maar goed.

is het dan mogelijk om hem nog tam te maken en te leren praten en op je hand laten zitten enzo als je hem uit de dierenwinkel haalt?

Kan een parkiet praten?

ja, mijn vriendin heeft er ook een en die praat als die in het spiegeltje kijkt, op je hand zit en op je hoofd zit.

Hee, ik ga jou even noten ^^ ik heb zelf jaar parkieten gehad, maar ik heb niet zo’n goede ervaring met parkieten uit de dierenwinkel :wink:

^ ik heb ook een parkietje uit de dierenwinkel maar alleen maar goede ervaring hoor. Hij is nu ongeveer 6 jaar, helemaal tam en gezond. Vertikt het alleen om te praten maar doet wel ‘geluidjes’ na zegmaar.

ik heb er net eentje gekocht!
heel leuk (:
maar,
ik heb schelpenzand gekocht maar moet de bodem gewoon bedekt zijn of moet het echt een dikke laag zijn?

De bodem moet gewoon bedekt zijn, er hoeft niet een hele dikke laag op!
Heb zelf ook een parkietje gehad, en hij was heel erg leuk! Hij kon geluidjes na doen en hij kwam altijd op je schouder zitten enzo als hij rondvloog.

ik heb echt allemaal vragen nu haha,
hoeveel voer moet er in dat bakje?
en hoeveel water?

@hartyou

hij is lichtblauw en zijn hoofdje heeft zwarte en witte streepjes :’)

Ongeveer 2,5 schepjes. En het waterding tot de helft ongeveer vol! :slightly_smiling_face:

Ik deed het bakje met water behoorlijk vol en het bakje met voer een paar schepjes ofzo.

nog een vraag, hoe maak je dat trosgierst vast aan die kooi.

en als het dan leeg was gewoon vervangen?

Nee nee nee, geen dieren bij dierenwinkels kopen!!
Lees dit alsjeblieft:
http://dier-en-natuur.inf…j-dierenwinkel-kopen.html
en
http://dier-en-natuur.inf…es-van-dierenwinkels.html

En als je een vogel neemt, neem dan geen klein kut kooitje… dat is echt zo zielig.