parijs?

Haii,

Mijn vriend en ik willen graag naar parijs. We konden kiezen uit een verzorgde busreis van 3 dagen. alles is georganiseerd en uitgepland.
De nadelen zijn dat je de 1e dag om 5 uur aankomt en de laatste dag om 1 uur alweer weg gaat. en je (volgens mij) niet veel tijd hebt om zelf rond te lopen doordat je alles met een groep doet.

Nu kunnen we ook kiezen dat we zelf met de bus naar parijs gaan en zelf een hotel boeken. Dan gaan we 4 dagen en kwa prijs maakt het niet veel uit. Dit lijkt mij het leukste omdat je dan zelf Parijs kan ontdekken.

Maar nu is mijn vraag:
wie heeft er ervaring mee om zelf Parijs te ontdekken dus hoe gaat het met de metro, zijn de straten lastig te vinden of is het juist makkelijk met een kaart? Is de metro duur en is het verstandig om met zn 2en onervaren Parijs in te gaan?
Dus dat we straks niet verdwaald zijn en het hele weekend is verpest.

Kortom wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes

Nou ik ben wel al in Parijs geweest, maar dat was georganiseerd.
Maar Parijs is echt een prachtige stad, dus dat weekend kan gewoon niet stuk :’)
En verloren lopen kan ook best romantisch zijn, wie weet ontdek je zo wel de mooiste plekjes!
Alvast veel plezier! :slightly_smiling_face:

Toen wij met school een klein moment verdwaald waren kwam er meteen een heel aardige mevrouw (uit haar zelf) naar haar toe om te vragen IN HET ENGELS of ze ons kon helpen:)

Verder houd ik dit topic in de gaten, wil ook graag nog eens naar parijs, ditmaal ook met mn vriend en zelf geregeld zegma

Ik ga over 2 weken ook naar Parijs, dus ik hou dit topic even in de gaten.

Ik regel het altijd zelf, als je van tevoren even een standaard toeristenboekje doorleest (over de metro enzo) is dat echt prima te doen! Mijn ervaring is dat een goede kaart niet eens per se nodig is, want je komt overal binnen no time een metrostation tegen en daar kan je makkelijk zien waar je bent :]

De metro is ook totaal niet duur, als je 10 losse kaartjes tegelijk koopt geloof ik iets van 1.30 per keer (daar kan je dan heel Parijs mee door), of iets van 3-4 euro voor een jongeren-dagkaartje!

Ik zou het dus lekker zelf regelen (:

ik ben ook samen met mijn vriend naar parijs geweest. we hadden een reis geboekt via de jongintra.nl. daar zat een hotel met reis bij; de thalys. groot voordeel: je kunt zelf je vertrektijden kiezen! verder is parijs met de metro prima te doen. wij hadden een metro kaart bij het hotel boeken erbij gekocht en konden we in de 4 dagen dat we er waren onbeperkt met de metro reizen. met de metro is ook alles goed bereikbaar en het is verder over het algemeen geen onveilige stad als je rond de toeristische plekken blijft (zou niet naar zon achterwijkje gaan ofzo). als je verder nog echt iets wilt weten moet je me maar noten of gewoon even vragen!

Ik ben met mijn vriendinnen geweest. We zijn met de bus van eurolines gegaan en hebben verder alles zelf geregeld. De metro en het kaartlezen gingen super goed. Voor de metro raad ik je wel een paris visite kaart aan. Daarmee kun je (afhankelijk van de prijs) 1,3 of 5 dagen onbeperkt reizen met al het openbaar vervoer. Dit is echt goedkoper dan losse tickets. We hebben verder alles zelf gepland. Zelf een hotel gezocht en zelf onze dagen ingepland. Dat is erg fijn dan kun je het op je eigen tempo doen en je bezoekt gewoon wat je wilt. Ik heb trouwens voor het hotel ook een tip. Wij hadden een hotel een paar straten van de sacre coeur vandaan. Dit was een goed hotel. Netjes schoon en in een goede buurt. Langs het hotel zat ook nog eens een lekker bakker. In het hotel was trouwens ook gratis wifi. Hier is de link naar het hotel: http://www.hotel-montmart…hotel.com/page_en_1.html. echt een aanrader!

veel plezier.

en trouwens als je iets wilt bezoeken houd dan je ID in de aanslag want tussen de 18 en 25 als inwoner van de EU mag je bijna overal gratis binnen. Bijv: in het louvre, bovenop de arc de triomph, je mag de notre dame beklimmen, het pantheon, de basiliek van st. Denis. Dit heeft mij echt ongeveer 50 euro bespaard. Onder de 18 is sowieso het meeste gratis.

Veel plezier alvast

Als je je goed voorbereid, weet hoe je de bus/metro etc gebruikt etc dan zou het volgens mij moeten lukken. Toevallig gaan mijn moeder/zusje samen naar Parijs volgende week voor 3 dagen (omdat ze naar de middelbare gaat), ze gaan ook ongeorganiseerd. Ze hebben al uitgestippeld waar ze heen willen en welke metrolijn ze dan moeten hebben etc. Als het hun lukt, moet het jullie ook lukken!

Ik ben in december met een vriendin in parijs geweest, wij kwamen de ene dag aan om 4 uur 's middags, hadden toen 2 volle dagen en de laatste dag gingen we 's morgens vroeg al weer terug, en was eigenlijk al veel te kort. We hebben in die tijd de eiffeltoren gezien (en bovenop geweest) een boottocht over de seinne gemaakt, naar het louvre geweest en wat gewinkeld. Verder vond ik de metro echt super handig en helemaal niet moeilijk, terwijl ik vaak een ramp ben met het openbaar vervoer. Ik weet niet meer hoe duur de kaartjes waren, maar het was geen geld als je het vergelijkt met de nederlandse bus/trein kaartjes. Ik had wel van te voren uitgezocht waar alle bezienswaardigheden etc lagen, en dat is ook wel handig. Ook een kaart komt wel van pas.
Parijs is echt een aanrader, heb het er echt enorm naar mn zin gehad. Maar het lijkt me haast zonde om er zo kort heen te gaan.

ja inderdaad, je hebt echt wel wat dagen nodig. Wij kwamen op maandag om half zeven aan en vertrokken op zaterdag om half twee. Dat was wel voldoende tijd om alles te zien en doen.

Wauw wat een reacties! Super leuk! Ik denk dat we gewoon lekker met zn tweetjes Parijs gaan verkennen we gaan vanavond even overleggen en boeken dus ik laat het jullie weten! :slightly_smiling_face:

Bedankt voor het hotel, de link doet het niet dus ik heb het even via google opgezocht en het ziet er super uit. bedankt voor de tips

http://www.hotel-montmart…-paris.federal-hotel.com/
deze link doet het volgens mij wel