Parijs

Hoi !

Ik ga volgende week naar Parijs,
en ik vroeg me af of hier meisjes zijn die ook al (vaak) naar Parijs zijn gegaan,
en die plekjes (winkeltjes! of andere interessante dingen) weten zijn die ik echt MOET gezien hebben?
(Ben er wel al geweest maar dat was met school ^^)

x

Lafayette?
leek mij ook heel leuk maar toen we daar stonden was het zondag, en dus gesloten…

Lafayette is wel heeeel toeristisch… en ik vond het ook redelijk duur.
Helaas kan ik je niet helpen ;p Ik heb daar niet geshopt, haha! Veel plezier iig (:

Edit: Ik zie nu pas eigenlijk dat het niet alleen om shoppen ging, haha!
Tja, met school heb je wss de toeristische dingen al wel gezien? Dan heb ik het over Eifeltoren, Arc de Triomphe, Notre Dame, Louvre, etc. Zo niet; probeer het te doen! Altijd leuk. Maar blijf in bijv. het Louvre niet te lang hangen, dan gaat het ontzettend vervelen. Verder moet je als het mooi weer is gewoon eens met een goed boek en een lekkere crêpe in het gras in een park gaan zitten ofzo. Genoeg parken! Dat deed ik heel veel met m’n zus. Dat geslenter wordt je uiteindelijk heel erg zat namelijk, gewoon lekker chillen! Verder ben ik ook nog een x naar de bios geweest met m’n zus, dat was bij het Cité des sciences et de l’industrie en dan in die grote zilveren bol (niet te missen!) Niet heel bijzonder ofzo, maar wel weer eens iets anders. Er draaien verschillende films op zo’n megascherm, lijkt t net of je er helemaal in zit. Overigens schijnt dat museum ook leuk te zijn, kan je veel dingen doen schijnt. Ik ben er niet geweest, het was toen dicht, heb het ook maar gehoord (; Verder verwijs ik je vooral naar Google of andere forums! ;p
En oooohja. Ik had toen ook zo’n boekje van de ANWB van Parijs. Dan heb je ook een kaart met wandelroutes erbij, en dan wordt die wandelroute helemaal omschreven enz. Kom je wat te weten over de buurt waardoor je loopt en bepaalde gebouwen enz, is wat interessanter dan gewoon rondslenteren! Er zullen vast een heleboel meer boekjes zijn, kijk maar s in wat boekenwinkels (:

Oef parijs is tof!

Centre pompidou, montmartre, sacre coeur, eiffeltoren, louvre, versailles!

Oe ik ben er dit jaar geweest met school n dagje
en ga er volgend jaar weer heen! (van vmbo naar havo gegaan maar weer frans gekozen! :slightly_smiling_face:)

maar idd wat Sookeh opnoemt!

Ik weet het eigenlijk niet… Centre Pompidou is wel heel leuk om te zien, maar verder weet ik het niet.

Upje.

Shoppen is niet zoveel aan. De betaalbare winkels zijn dezelfde als hier, en de exclusieve zaken kom je als toerist niet in. Lafayette is enorm druk (ben er op een zaterdag geweest in maart vorig jaar).
Ga gewoon met de metro van de ene toeristische attractie naar de andere.

• Sacre Coeur (ook mooi vanbinnen)
  • Notre Dame
  • Eiffeltoren (zou er niet ingaan, te lang wachten), je kunt ook aan de overkant van de straat (dus niet dat parkje erachter maar de andere kant) een plateau op waar je mooie foto’s kan maken.
  • Tour Montparnasse (kun je bovenop, heb je ook een panoramaview en je kunt de Eiffeltoren zien)
  • Louvre (kun je gratis in onder de 18, ben er in januari nog geweest en het was er super rustig op een vrijdagavond, meteen naar de Mona Lisa gerend hahahaha). De buitenkant is ook mooi.
  • Begraafplaats Père Lachaise, liggen veel beroemdheden
  • Boottochtje over de Seine, duurt ongeveer 45 min.

Kijk maar wat je leuk vindt, en verder natuurlijk veel foto’s maken.

dank jullie wel ! het is al een grote hulp tot nu toe ^^

denk er idd aan om me zo een toeristenboekje aan te schaffen…

ik heb 5 dagen geleden in lafayette een rayban wayfarer met 50% gescoord:D:D
verder idd gewoon wat iedereen hier zegt.
winkelen lukt op zich wel toch? ik heb zelf allemaal leuke troepjes en dingetjes gekocht:D

Ik ben er nog nooit geweest dus ik kan je niet helpen

Ik ben er wel eens geweest :wink:
Het is daar echt heel gezellig :grin:
Ehm njaa eigenlijk wat hier is gezegt is toch wel het beste om echt te gaan bekijken, Hoelang ga je?

Altijd als ik het woord Parijs hoor word ik al jaloers.
Ik ben er nog nooit geweest, maar misschien ga ik in de mei vakantie met een vriendin. ^^

Ga naar straatartiesten kijken, en je bent zo een dagje zoet.
Echt waar, dat is zó leuk daar. En je hoeft er niet voor naar een bepaalde plek ofzo, je hebt het overal. Gewoon op van die pleinen en in parkjes enzo.

upje

ik vin parys egt een mooie stad! tog sit ik liever in Boston! DE PARYS VAN UNITED STATES OF AMRIKA!

Parijs Parijs. ik ben er verliefd op. Ik ga er over 2jaar werken!
Champs élysee. Leuke straat om mensen te kijken.
Inderdaad is het leuk om gewoon in een park te gaan zitten.
Verder kan je ook fietsen overal in de stad huren. Er staan huurfietsen. Echt geweldig om te fietsen door Parijs dat geeft echt een super gevoel