Parijs

Hallo iedereen!
Ik vertrek morgen een dagje naar Parijs en ik ben eigenlijk verslaafd aan spulletjes te kopen van de eiffeltoren en ik heb dus gehoord dat er bij de eiffeltoren een souvenirwinkel is.
Nu de vraag , weet misschien iemand of het daar duur is? Dan kan ik weten hoeveel ik ongeveer moet meenemen.

Alvast bedankt! X x

Tja, wat is in jouw ogen duur? In Parijs is sowieso alles aan de prijs (dat rijmt), en bij souvenirs ligt het er helemaal aan watvoor souvenirs je in gedachten hebt. Een grote Eiffeltoren kost al snel zo’n €30/40 maar een sleutelhanger niet meer dan €5. Maar de verkopers daar hebben er wel een handje van om toeristen nogal kaal te plukken :stuck_out_tongue:
Ik heb zelf op de Eiffeltoren dit laten maken voor €50 per stuk; je bent dan wel wat kwijt maar het is wèl origineel! :slightly_smiling_face:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/376929_4038555556427_1000702373_n.jpg

Ik ben er nog nooit geweest, maar ik ben er bijna wel zeker van dat het daar duur is.
Aangezien het een wereldstad is en er veel mensen bij de Eiffeltoren komen en dus ook vaak wat kopen.
Maar ik ben er nog nooit geweest, dus ik weet het niet zeker, maar van die souvenirwinkels zijn meestal wel duur :stuck_out_tongue:

Waarschijnlijk wel want het is een supertouristische plek lijkt mij :wink:

Ja zoiets als meer dan €20 voor een simpele ketting ofzo

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/algemeen-ik-ga-naar-…-toe-tips-246411.0.html

Tis daar best wel duur,wij zitten over 2 weken ook in Parijs,en ik ben er al eerder geweest toen had ik geen 1 goedkope souvernir gezien duss.

Je hebt normaal ook van die straatverkopers daar… Het is niet helemaal legaal, maar goed… Je hebt wel sleutelhangers voor een prikkie.

Als je van een straatverkoper een eiffeltoren miniatuur koopt (lees 10 cm hoogte) dan ben je echt maar 1/2 euro kwijt. Die venten doen dat illegaal en zijn al lang blij dat ze iets verkopen. Ga je een winkel in zul je inderdaad gauw 7 voor hetzelfde beeldje betalen. Maar letterlijk heel Parijs heeft souvenirwinkeltjes dus koop niet nou net bij dat ene winkeltje onder de eiffeltoren. Dan licht je jezelf praktisch op.

Je wordt daar dood gegooid met souvernirswinkeltjes, heus niet alleen bij de Eiffeltoren hoor :'D

Er zijn daar zooooveel van die winkeltjes, en die straatverkopers staan bij je te smeken om hun sleutelhangers te kopen.

Gewoon normale prijzen vind ik. Niet duur maar ook niet goedkoop. Ik had daar oorbelletjes gehaald voor 6 euro, maar de kwaliteit was echt bagger.

Parijs is vreselijk duur, voor een pizza in de buurt van Arc de Triomphe betaal je drie keer zoveel als hier.

Volgens mij valt het op zich nog wel mee, je moet gewoon niet zo’n eiffeltoren van een meter willen hebben. Ik ben ook in dat winkeltje onder de Eiffeltoren geweest, maar ik heb er vooral kleine dingetjes gekocht, zoals ansichtkaarten en een chocoladereep met een plaatje van de Eiffeltoren, die dingen waren niet duurder dan een reep of kaartje uit de supermarkt. Oohja, hoe dichter je bij het centrum zit hoe hoger de prijzen zijn, maar dat is vooral op de terrasjes.
Ohja, ik heb ook een t-shirt met I love Paris en die kostte ook maar 10 of 15 euro ofzo, dat is een normale prijs voor een t-shirt vind ik.

Ik heb destijds zo’n klein eiffeltorentje (sleutelhanger) gekocht voor 20 cent ofzo. Maar we waren in grote groep met school en waren met een verkoper blijven afdingen tot het maar 5 euro voor 25 sleutelhangers meer was.

Maar op zich valt Parijs toch nog mee qua prijzen? Koop wel nooit souvenirs behalve die ene keer met school dan, maar eten, drinken, kleren enz vind ik een redelijke prijs hebben.

Ik heb in Parijs heb ik voor 12 euro een Eiffeltoren beeldje gekocht maar die stond op een Marmeren blok