Parijs <3

Hej!
Ik ga volgende maand met school voor 3 dagen naar Parijs.
We moeten daar ons middagmaal en drankjes zelf kopen.
Hoeveel zakgeld zou ik meenemen? ( Ik ben niet van plan om zoveel te kopen )

Alvast bedankt :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik zou wel wat geld op zak hebben. Maar ik zou er ook niet alleen wat eten en drinken kopen :] 100 euro misschien?

bij ons op school was het advies rond de 50 euro
want je bezoekt veel dingen en 's avonds mag je toch niet
meer bij het hotel weg dus meer heb je eigenlijk ook niet nodig
dus ik zou zeggen maximaal 75 euro

50 euro contant en dan nog je bankpasje?
Weet niet of je 1 of 2 rekeningen hebt, maar als je er 2 hebt is het wel verstandig om op de ene maar 100 euro te laten staan ofzo en de rest op je andere (spaar)rekening te zetten voorlopig, zo heb ik dat in rome gedaan i.v.m. skimmen. Dat was een week en zonder drank heb ik ongeveer 120 euro opgemaakt aan eten en dat soort dingen.

maar als je ook echt kleding en souvenirs wilt
kopen heb je natuurlijk wel meer nodig

Nou aan souvernirs ben je niet zo veel kwijt. Vijf eiffeltorensleutelhangers voor 1 euro, muziekdoosje voor 6 euro etc. Als je echt kleding wilt kopen zou ik iets van 100euro mee nemen, dan heb je in ieder geval contant te spenderen. In les galleries la fayette zit een hele leuke afdeling die niet zo duur is als de rest. Truitjes van 20 euro etc in plaats van D&G jurken van 1999 x] Dat merk heet trouwens promod.

Oh kijk ALTIJD op de kaart voordat je ergens gaat zitten. Soms betaal je 12 euro voor een tosti en bij andere plaatsen 7 euro voor een geheel menu. En Franse mensen zijn nooit te aardig, dus pas op met mensen die heel aardig doen (die willen vaak iets verkopen). Dat zei de man bij de plaats waar ik en mijn mem sliepen.

ik ging vorig jaar 5 dagen naar parijs met school. ik kreeg 200 euro mee. wij moesten elke dag zelf avondeten betalen en van de rest ging ik winkelen.
Winkelen vond ik enigzins nog tegenvallen, maar het was echt een leuke week!

oh en het is altijd leuk om een beetje af te dingen op die eiffeltorentjes die ze daar verkopen. uiteindelijk hadden we er 6 voor 1 euro.

Ik zou inderdaad iets van 50 euro contant meenemen en gewoon je bankpas meenemen, die werkt daar als het goed is overal dus dan hoef je niet van tevoren al te bedenken wat je uit gaat geven (:

Ben vorig jaar ook gegaan, 4dagen.
Heb toen 80euro meegenomen, had nog wel geld over… weet niet meer hoeveel. Het kwam zeker uit met het eten enzo (wij moesten ook alleen het middag eten), maar ik had daarna ook best veel souvenirs gekocht ;p haha en een I love Paris trui voor 25/30euro.

Maargoed, je kan beter teveel nemen dan dat je straks niks meer kan kopen.

inderdaad, AFDINGEN!
ze beginnen bij ¤3/stuk ofzo, en uiteindelijk heb je er zoveel voor een euro.
maar zou iets van ¤50 contant meenemen?
en gewoon je pin voor als je meer nodig hebt ofzo…

Haha ik weet niet waar jij was, maar bij de eiffeltoren stonden mensen die er 5 voor 1 euro verkochtenx]

Nou, ik was 1 week in Londen en er is zeker wel 200 euro opgegaan hoor? Niet alleen aan eten natuurlijk hahah, dan zou ik nu tonnetje rond zijn?

OT: wil je dan niet winkelen in Parijs qua souvenirs enzo, of gewoon kleding?

Ben ik ook geweest vorig jaar! Was echt super. (:

Maar ik was mijn pinpas kwijt, 1 dag voor ik wegging met school dus dat was niet leuk want toen had ik maar 20 euro ofzo. Als ik jou was zou ik aardig wat meenemen, sowieso 50 contant ja! Je hebt er zoveel leuke dingen.

Hahah inderdaad!
Bij Versailles heb je echt zoo veel van die mensen. Zo’n man had ze voor 4of3 ofzo voor ¤1,- uiteindelijk kregen wij 6voor ¤1,- haha. En we deden eigenlijk niet eens echt moeite, ging best makkelijk.

hahaha dat van die eifeleltorentjes heb ik ook meegemaakt =p,
ik vroeg aan iemand hoeveel ze kosten en ineens stonden er 5/6 verkopers te leuren met hun torentjes xp

Oh als je onder de achttien bent kun je gratis versailles in trouwens. Is wel leuk, maar je moet wel veel lopen.

Ik was oa bij de eiffeltoren? xd

bedankt voor de reacties, ( me zus is vorig jaar ook geweest en zij had 10 sleutelhangers voor 1 euro)