Parfumflesje maken

Het nieuwe schooljaar ga ik voor mijn Profielwerkstuk een eigen parfum maken met een groepje.
Heeft iemand misschien een idee hoe je een eigen ontworpen parfumflesje kan laten fabriceren? Liefst niet al te prijzig.
Alvast bedankt voor je idee! :slightly_smiling_face:

Iemand? :slightly_smiling_face:

Geen idee… Maar je kan ook creatief zijn en bijvoorbeeld flesjes kopen en dan zelf een label drukken en verder versieren?

Ja klopt, maar ik zou het ook leuk vinden het flesje een eigen vorm te geven :slightly_smiling_face:

Met een 3D printer zou je ook een uniek ontwerp voor een flesje kunnen maken (of laten maken want ik neem niet aan dat je er zelf eentje thuis hebt). Maar ik heb geen idee hoe duur zoiets zou zijn.

Dit wilde ik ook voorstellen, je kan dan een plastic of metalen flesje maken.
Veel hogescholen die ook maar een creatieve opleiding hebben, hebben er vaak wel 1 staan. De productie is erg goedkoop maar je moet wel zelf het model maken (of laten maken dus) en dat is niet zo simpel.

Kijk anders op sites als etsy.com, daar zijn ook veel mensen die spulletjes gemaakt met een 3D printer verkopen en wie weet kan je een verzoekje doen op basis van een tekening oid.

Er schijnt ook een 3D printshop te zijn in Nederland, maar ik denk dat je ook daar je eigen model moet maken. Je kan iig even googlen.

Oh en anders een ambachtelijke glasblazer zoeken inderdaad, die zijn er echt nog wel en die kunnen vast wel iets van glas voor je maken.

Hoe wil je dan het glazen flesje vormgeven? Glas heeft een smeltpunt van rond de 1100 graden. Bij 900 graden wordt glas zacht zodat het te bewerken (blazen) en vormgegeven kan worden met speciale gereedschappen.

Met dit hulpmiddeltje kun je het ook thuis het een en ander zelf doen.

Ze bedoeld volgensmij niet zo zeer dat ze het zelf wil maken maar dat ze zelf wil kunnen bepalen hoe het eruit gaat zien.

Dat wordt moeilijk denk ik…
Maar je zou wel een reageerbuisje kunnen nemen, en daar een mooie standaard omheen kunnen verzinnen?

Maak een flesje van klei en beschilder het met een waterdichte lak.

Ik zou me meer zorgen maken om de geur dan het flesje

Maar geen idee verder.

pak gewoon een parfum flesje uit je stash… so what als hij al bestaat… plak je er lekker een ander label op.

Naar zo een glasblaas winkel gaan en het daar laten doen.