Parfum in de zon

Hoi,

Weet iemand met welke parfums je in de zon kan, zonder vlekken te krijgen? Van veel luchtjes heb je een summer edition, betekent dat automatisch dat ze geschikt zijn voor in de zon?
Ik wil namelijk graag een lekker geurtje voor de zomer, maar ik durf het niet zo maar te dragen.
Alvast bedankt,
Gr. Isa

Dat wil ik ook weten!

Hier vraag ik me wat.
Ik geloof dat Escade een summeredition heeft en daardoor niet schadelijk is om in de zon te dragen…
Maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen…

Bij de parfumerie weten ze het percies. de summer editions zijn wel beter, maar weet niet zeker of ze ook echt geschikt zijn voor in de zon

volgens mij krijg je vlekken/pukkeltjes van alcohol in combinatie met zon, dus je moet even kijken of er alcohol inzit of niet! maar ik weet het niet zeker, moet je even navragen bij de drogist/douglas.

Als je parfum in de zomer wilt dragen, kun je eigenlijk alle parfums wel dragen :wink:
Je spuit gewoon wat in je haar (wel na de haarproducten die je er in doet), of achter je oor, of je pols.

x

Ik heb het net ff gegoogeld en kwam op een forum dat een meisje zei dat ze MET parfum ging zonnen (waarom vraag ik me af) en dat haar oor was verkleurd.
Ik denk dat je haar ook kan verkleuren.

Van parfum kanje idd vlekken krijgen. volgens mij door de alcohol idd die erin zit.

Uhm, je kunt met ieder luchtje in de zon? Ik vroeg het laatst ook op een verjaardag, en mijn hele familie werkt in het ziekenhuis, en het kan gewoon met ieder luchtje. Dont worry!

Ik wil niet lullig doen, maar wat maakt het uit dat je hele familie in het ziekenhuis werkt. Google het maar; parfum en zon. Je krijgt genoeg mensen die verkleuringen hebben gekregen.

Zon en parfum gaan niet altijd samen…
De laatste dagen is het heerlijk weer! Veel meiden (en ook ik) zoeken het zonnetje op om ons kleurtje op te bouwen. Natuurlijk wel veilig, dus met zonnebrand op! Ik denk dat de meeste meiden wel parfum op doen, ik ook bijna elke dag. Maar als je parfum op hebt, moet je wel een beetje uitkijken als je gaat zonnen…

Zon en parfum gaan namelijk niet altijd even goed samen. Veel mensen zullen nu denken dat het door de alcohol in parfum komt, maar dat is niet helemaal zo. Het meeste daarvan is namelijk al vervlogen. Het komt door sommige ingrediënten in je parfum. Deze kunnen ervoor zorgen dat je bruine vlekken krijgt op je huid en heel soms kan het gaan irriteren.

Niet bij iedereen gebeurt dit. Het kan aan je parfum liggen of aan je eigen huid. Bij de 1 zal dit dan ook sneller gebeuren als bij de ander. En wees niet bang, je kan nog gewoon parfum op doen, maar hou er wel rekening mee als je gaat zonnen (dus er echt voor gaat liggen om bruiner te worden). Als je weet dat je vandaag gaat zonnen, doe het dan misschien niet op. Als je het al op hebt gedaan en je wilt zonnen, dan kan dat best. Hou er dan alleen rekening mee dat het misschien bruine vlekken geeft. Als je geen last hebt van je parfum in de zon, dan heb je geluk, als je dat wel hebt, dan heb je pech. Dat ligt helemaal aan jouw huid en parfum en hoe fel de zon ook is.

van google.

Je kunt beter niet in de zon gaan als je een parfum of eau de toilette op hebt. Niet zozeer vanwege de alcohol, zoals veel mensen denken, want dat vervliegt op de huid, maar omdat sommige geuringrediënten lichtgevoeligheid in de hand werken en bruine vlekken veroorzaken wanneer zij worden blootgesteld aan de zon.

Van lancome site gepikt.

Nog nooit last van gehad =S

Hmm… misschien dat ik daardoor dus al die vlekken had nadat ik onder de zonnebank was geweest :stuck_out_tongue:
Maar ik heb zoiets wel gehoord, maar over de summer edition weet ik niet zeker. meestal doe ik ook alleen maar s’avonds parfum op.

flower by kenzo.