Parfum die lang & lekker blijft ruiken?

Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe parfum, aangezien heel veel luchtjes bij mij vervliegen, of je moet echt aan me ruiken, maar dat is niet de bedoeling natuurlijk. Ook vraag ik wel eens aan vrienden/familie of ze mijn parfum ruiken, maar dan is het antwoord ‘‘Nee’’. Soms loopt er iemand langs, of zit ik naast iemand, en ruik je hun luchtje goed. Dat is wat ik ook wil, maar niet kan vinden.

Ik hou niet echt van hele zware of juist hele zoete geuren, maar van zachte, bloemachtige geuren (eventueel met een zware ondertoon, zodat het niet een hele lichte geur is.) Maar die je wel sterk ruikt. Neem als voorbeeld Christina Aguilera Secret potion, die vind ik lekker ruiken, maar weet niet of hij sterk blijft ruiken als je langsloopt etc, en hoe lang hij blijft. En ik wil ook kijken of er nog meer luchtjes zijn.

Weet iemand een luchtje die lang en sterk blijft hangen, en die je ruikt als je naast iemand zit, langsloopt etc, en die verder aan mijn eisen voldoet? Binnenkort ga ik langs een parfumerie om even te snuffelen, maar er zijn zo veel luchtjes dat het wel handig is om er een aantal te weten.

Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:.

Ben ik ook wel benieuwd naar, maar denk eigenlijk dat dat vooral de dure merken zijn of ze hebben hun parfum gewoon net opgespoten.

Sowieso ruikt een eau de parfum sterker dan een eau de toilette, wat de meeste luchtjes zijn. Jouw Christina luchtje is denk ik ook een eau de toilette. En het ligt er ook aan waar je je parfum spuit. Je moet het op de warme plekken op je huid spuiten: achter je oren, in je hals, tussen je borsten. Je kunt ook een beetje in bv je haar spuiten, dat vind ik zelf ook altijd wel lekker. En je mag ook best wat meer gebruiken, zeker van een eau de toilette.

Ik gebruik redelijk wat, maar op een of andere manier ruiken anderen het gewoon niet. Het luchtje dat ik nu heb is een vrij lichte, hoge geur, en inderdaad Eau de Toilette, dus dat ruikt minder goed.

Het Christina luchtje heb ik nooit echt op gehad, alleen geroken en een beetje op mijn pols. Maar niet echt op gelet hoe lang hij blijft etc.

Nu ga ik ook echt op zoek naar een Eau de Parfum, een goed merk ook, zolang het maar redelijk betaalbaar is… Mits het het lekkerste, beste luchtje ooit is, haha.

Alien !!! Ruik je al in de hele bus bv als iemand hem op heeft

Ik krijg best vaak complimenten over mijn parfum en ik gebruik die van HEMA (15 euro) en van Christina Aguilera.

Ik gebruik La Vie Est Belle van Lancome. Ik krijg er áltijd complimentjes over én ik doe lang met een flesje.
Ook blijf je 'm superlang ruiken. Het is echt zijn geld waard!

Beyoncé Heat blijft inderdaad erg lang zitten & Guess seductive (roze versie)

Guess seductive (gele fles), Chanel nr 5 en Gucci Premiere blijven lang zitten :slightly_smiling_face:
En wat de meesten al zeggen: parfum blijft meestal langer ruiken dan eau de toilette.

Ik heb sinds kort Paradiso van Roberto Cavalli (eau de parfum) en die blijft zeker goed en lang hangen! Hij ruikt echt heerlijk naar mijn mening en mensen om mij heen ruiken hem ook duidelijk. Ik heb de 50 ml versie, de prijs die ik ervoor betaald had was €71,- en hij is zeker het geld waard!

Bedankt voor alle reacties, ik heb ze allemaal geprobeerd maar vond Chanel Mademoiselle toch wel de lekkerste! Om Internet te geloven blijft deze lang hangen en ruikt hij sterk. :slightly_smiling_face:

Roberto Cavalli- Paradiso Echt heerlijk.
Iedereen vraagt aan mij welk geurtje ik op heb. Ook als ik al op school ben en dus al heb gefietst!

black opium - ysl!!

Ik heb mademoiselle van coco chanel en die blijft ook lang zitten. Als ik die in de ochtend op doe ruik je hem in de avond nog. Wel duur, maar je doet er dan ook super lang mee. Voor een langer blijvende geur kun je beter voor een eau de parfum gaan, net iets sterker maar nog steeds lekker vind ik!

La vie est belle van Lancome :grinning: Die ruik ik in de avond nog, ook als ik hem rond 7 uur 's ochtends op doe.

Wat overigens ook helpt is om eerst een neutrale (of bijpassende) body lotion te gebruiken op de plekken waar je de parfum aanbrengt. Parfum vervliegt namelijk sneller op een droge huid. Veel van de goedkopere geurtjes hebben ook een bodylotion die niet al te duur is, dus misschien dat de parfum van Cristina Aguilera dan wel langer blijft hanger. Ik heb hetzelfde probleem en een bodylotion zorgt er bij mij iig wel voor dat de geur langer blijft rondhangen.

Een parfum van de high-end merken blijven bij mij ook beter zitten. Het moet dan wel een eau de parfum zijn. Daisy van Marc Jacobs Eau de Parfum vind ik zelf erg lekker! Het is ook een bloemige geur. De eau de toilette van dezelfde geur blijft een stuk minder lang zitten en ik wou niet een body-lotion ook nog bijkopen (is namelijk best duur).

iemand ervaring met lady million ?

Lady Million is een lekkere geur alleen naar mijn mening gaat hij snel vervelen of beter gezegd irriteren. Dan bedoel ik niet op je huid of zo, maar gewoon de geur zelf. Ik krijg er na een tijdje zelfs koppijn van, niet echt fijn. Maar dat ben ik, dat kan ook weer per persoon verschillen. Hij is wel heel aanwezig trouwens, dat is wel lekker (als je van sterke, aanwezige geuren houd natuurlijk).

Noa,
Lady million

Ik vind Heat van Beyoncé erg lang blijft hangen en een simpel geurtje van Essence.