paranormaal

Hee allemaal,
Even vooraf; ik heb gezocht maar kon alleen topics vinden over mensen die hier benieuwd naar waren of het was niet datgene wat ik zoek. Verder wil ik ook even duidelijk maken dat ik écht niet zit te wachten op reacties zoals; je verbeeld het je, doe niet zo gek etc. Ik ben er heel zeker van en letterlijk doodsbang dus als je me niet kunt helpen, reageer dan niet.

Ik heb mijn hele leven, in ieder geval voor zover ik me herinner, het idee dat er ‘iets’ bij me is. Op mijn slaapkamer heb ik dit gevoel het sterkst.
Zo heb ik vaak het gevoel dat er iemand naar mij zit te kijken of achter me aan komt, bijvoorbeeld als ik de trap af liep had ik vaak dat ik de gangdeur meteen achter me sloot zodat ‘het’ niet mee de woonkamer in kon.
Toen mijn opa, de vader van mijn vader, ongeveer 5/6 jaar geleden overleden is heb ik hem die avond nog ‘gezien’. Hij was die woensdagmiddag 14:26 overleden, die tijd ben ik noooit vergeten, wat ik overigens ook vreemd vind omdat ik nooit aan denk. Ik lag dus die avond in mijn bed en opeens zag ik de romp en het hoofd van mijn opa op me af komen. Persoonlijk denk ik dat dit zijn manier was om afscheid van me te nemen.
Weer terug naar dat ik altijd een soort energie voel, sinds een week slaap ik ontzettend slecht. En ik ben er dus ook achtergekomen dat ik sindsdien die energie heel erg sterk voel en daarbij voel ik dat het niet ‘goed’ is, het is dus kwaad en slecht en wil iets van me. De nacht van 7 op 8 juli was dit ontzettend sterk. Dit heeft mij ongelooflijk bang gemaakt en ik voel het nu ook steeds bij me, tenzij ik het huis verlaat. Die nacht voelde ik heel tijd was naast me, naar me kijkend en gewoon echt in kwade zin. Ik heb de hele nacht wakker gelegen en de grote lamp aangedaan. Naar mijn ouders durfde ik niet aangezien mijn moeder ontzettend moe was en eindelijk kon slapen. Afgelopen nacht (8 op 9 juli) was ik heel bang om naar bed te gaan, ik heb daarom mijn nieuwe luchtbed opgeblazen en bij mijn ouders op de kamer gelegd om daar de nacht door te brengen. Dit heb ik 2 uur volgehouden op mijn luchtbed maar toen werd ik heel bang, ik kreeg een onbehaaglijk gevoel en ben naar mijn moeder gegaan (ik had haar al op de hoogte gesteld van dit alles). Toen ik bij haar op bed zat moest ik heel hard huilen en hoorden we het luchtbed helemaal kraken, achteraf waarschijnlijk omdat hij net nieuw is maar het duurde zeker een half uur. Ik heb die nacht geen oog dicht gedaan ondanks dat ik tussen mijn ouders in lag (wat alweer 10 jaar geleden was de laatste keer).
Bij de energie die ik voel krijg ik ook de angst dat hij in me gaat, dat ik of mijn familieleden bezeten worden.
Praten heb ik al geprobeerd, overigens bijna alleen overdag. Dan zeg ik dingen als; kom op dan, laat eens zien wat je kan. Zodat ‘het’ weet dat ik sterk ben en me niet zo op de kast laat jagen. Maar zodra het donker word (zelfs als het overdag is maar ik het rolluik dicht heb) word ik ontzettend bang en durf ik niets meer. Mijn moeder had op internet gelezen dat geesten zich voeden met angst en daar dus sterker van worden… wat mij nog banger maakt.
Na de eerste erge nacht heb ik het mijn oma verteld omdat die toen bij ons thuis was, zij vertelde dat ze paranormaal begaafd is en dat haar man (mijn andere overleden opa) altijd bij haar thuis komt spoken (lampen en machines aan/uit doen). Overigens vertelde ze me hier niet veel meer over maar ze zei er wel bij dat ik dus ook paranormaal kan zijn.
Vannacht slaap ik waarschijnlijk weer op mijn eigen kamer, sowieso wel met een lamp aan en op de gang ook. Ik heb homeopatische (?ofzoiets haha) slaappillen gekregen zodat ik hopelijk een keertje goed slaap. Mijn moeder heeft een of andere man op internet gevonden die vanaf afstand kan zien of er ‘iets’ bij ons thuis is en desnoods ons huis kan schoonmaken daarvan. Echter zal dit natuurlijk nog even duren want het is weekend…

Ik ben gewoon nu al bang voor vannacht en daarom vroeg ik mij af, wat kan ik zelf doen en hoe kan ik zorgen dat dit stopt? Ik vind het echt niet leuk en wil dit gewoon niet. Heb de afgelopen 2 nachten 1,5 uur totaal geslapen en dat is echt vervelend…

Wow, dat lijkt me echt heel eng. Ik heb geen idee wat je er zelf aan kunt doen, maar ik denk dat het inderdaad goed is dat jullie er iemand bij hebben gehaald. Ik hoop dat ‘het’ snel weg is. Heel veel sterkte!

Hmm. Vreemde situatie dit. Het zou inderdaad kunnen dat het iets is en dat deze gewoon erop uit is om je bang te maken.
Ikzelf geloof wel in dit soort dingen. Een vriend van mij kan ze ook voelen en hij beschrijft precies hetzelfde als jij.
Anyway, wat hij doet? Heel rustig gaan staan, en hard en duidelijk zeggen ‘Ga weg’ en dit blijven herhalen. Het is op jouw terrein, in principe ben jíj er de baas over. Wees je hier goed van bewust en probeer dit eens uit. Gewoon heel hard ‘ga weg’ zeggen.

En anders inderdaad die persoon inschakelen. Of misschien op de kamer van je ouders gaan liggen?

Vraag anders een vriendin te logeren? En probeer je gedachten -en daarmee angsten- even opziji te zetten. Als je niet kan slapen, ga dan kletsen met die vriendin of ga wat films kijken.

dat om te beginnen, denk ik… En daarna ook echt leren je angsten te overwinnen. Weet dat jij sterker bent, of het nou dag of nacht is. Denken aan leuke dingen die totaal niks met het geesten-gedoe te maken hebben helpt misschien ook wel? ik heb er verder geen verstand van maarja. Veel succes!

Ik geloof wel in het paranormale. Wat je kan doen is idd zeggen dat ze weg moeten gaan. Of ik zou naar een medium gaan, die kan het voor jou blokkeren en je leren er beter mee om te gaan.

wegg.

Geloof me, het is ook echt heel eng… En nou moet ik zeggen dat ik vrij snel bang te maken ben, maar eerder dacht ik altijd van ‘och, boeie wat kan me nou gebeuren’ en ging ik weer door met wat ik deed maar sinds deze week ik dat ‘slechte’ zo sterk voel lukt me dat echt niet meer…
Een vriendin vragen lukt nu niet meer, ik ga maandag met vriendinnen op vakantie dus voorlopig zijn we allemaal druk!

Het gaat mij er vooral om hoe ik de komende twee nachten door kan komen…
Want ik kijk gewoon op tegen de tijd dat het donker worden :frowning_face:

@Aurorae wow echt fijn om te horen dat iemand het hetzelfde beschrijft… dat is voor mij extra bevestiging dat ik niet gek ben. Dit ga ik vannacht maar eens uitproberen!

Ik ken dit gevoel ook. Jij hebt het wel heftiger dan mij op dit moment, maar ik weet ook niet zo goed wat ik ermee moet doen! Ik heb het niet elke avond maar meestal 1 a 2 in de week…

Hopelijk laat ‘het’ je vanavond met rust en kun je een beetje slapen! Meestal kijk ik gewoon overal rond en als ik niks zie wordt ik rustiger. Meesta ga ik ook juist met m’n rug ernaar toe liggen. Ik weet niet of het voor je werkt, maar het zijn wat tips! Succes!

Ik zou ook niet gaan roepen van kom op dan, laat zien wat je kan want dat lokt het alleen maar uit lijkt mij

@Bunnyhop, op internet staat juist dat je dan laat zien dat je sterk bent en je niet laat kisten…
Maargoed, ik ben hier ook net nieuw in

Oh mij lijkt het dan juist dat je het alleen maar uitlokt net als bij mensen.
Zelf heb ik gelukkig geen last van geesten.
Wat je kan doen is een of ander ritueel doen met gedroogde kamperfoelie, teminste dat wordt vaak gedaan.

Inderdaad heel vreemd en eng. Ik bewonder je dat je uberhaupt nog hier over durft te praten. Maar inderdaad; het beste lijkt mij om te zorgen dat die man of een soort medium komt, ik ken iemand die dat veel goeds heeft gedaan. Probeer niet bang te zijn, en het ‘slechte’ tot jou te blokkeren. Wacht af tot die man komt en houd je sterk, wie weet is het niks slechts, maar juist iets te maken heeft met een boodschap die iets of iemand door probeert te geven, niet kwaad bedoeld. Het kan trouwens ook dat het iets te maken heeft met jou kamer, met dat gebied, en eventuele vorige bewoners die zijn overleden ofzo? Heel veel sucses btw.

Wij zijn de eerste bewoners van ons huis dus van vorige bewoners die kunnen komen spoken is geen sprake.
Echter is er wel tegen mijn beste vriendin gezegd door een of andere man die ook een soort gave had (zij woont in dezelfde straat, 5 huizen verder), dat wij op slechte grond wonen en dat het hier niet gezond zou zijn. Dit is ook door de gemeente bevestigd.

Heftig… Succes in elk geval, heb er zelf helaas geen verstand oid van.

Inderdaad, gewoon hard roepen: ‘‘ga weg’’. Laat merken dat je dit niet waardeerd :slightly_smiling_face: ik vind het wel heel rot voor je dat je er zo slecht door slaapt enzo.

Creepy als ik het nu lees haha. Maar misschien heeft het daar ook iets mee te maken? Niet dat ik daar precies verstand van heb, maar toch. Je weet maar nooit, lijkt me?

Wat bedoelde die man dan met ‘slechte grond’ ? Zouden er dan vroeger dingen als moorden gebeurd zijn op de grond waar je huis nu staat? *word nieuwschierig* Iets met een zwarte periode in de geschiedenis?

Ik denk inderdaad dat je het beste hulp kunt vragen aan een medium. En de andere genoemde tips in dit topic proberen toe te passen in de tussentijd?

Wat rot en eng voor je! Je kan tips gebruiken die al genoemd zijn, ‘ga weg’ roepen etc. Laat je ons weten wat die man bedoelde met ‘slechte grond’? *Nieuwsgierig*

Nou onze grond is giftig ofzo… Of er zou bepaalde energie in zitten waardoor mensen ziek worden wat door doktoren niet achterhaald kan worden.
(wat bij mijn moeder en beste vriendin al jaren het geval is…)

Ik heb via deze site een meisje ontmoet! Ze woont ongeveer in de buurt kwamen we achter en ze heeft me heel erg geholpen, ook heb ik op het internet het een en ander gelezen. Voor de mensen die het echt willen weten zal ik het uitleggen als ik alles bevestigd heb gekregen, maar nu dus nog even niet.
Zoek maar bezetenheid en paranormaal op en je vind het ongeveer (: