Parabool lukt gewoon niet!

Hey meiden,

Ik ben zeg maar nu bezig met mijn wiskunde huiswerk en ik snap het gewoon goed enzo, maar bij 1 som kom ik er gewoon ECHT niet uit!

De paragraaf gaat over formules en dat je daarbij een grafiekje moet tekenen en uit die formule komen dan punten en die vormen ene parabool. Als ik het zo lees klinkt het best moeilijk maar het is gewoon makkelijk!

Alleen bij 1 som, bereken ik gewoon goed maar ik kom gewoon niet op die parabool!

Dit is de formule: f(x)= -x² + 4x OFTEWEL y= -x² + 4x

De tabel die ik hier bij heb gemaakt is als volgt:

http://i44.tinypic.com/4gg2fm.jpg

Je moet zoals je ziet de getallen die daar boven staan voor de x-en in de formule invullen en als je dat uitrekent krijg je een antwoord…

Bij een parabool moet de tabel symmetrisch kloppen, en zoals je ziet is die dat niet… Dus ik weet meteen al dat met deze antwoorden ik geen parabool kan vormen…

WAT doe ik fout? Ik snap het echt niet… Sorry als ik me antwoord heb dan sluit ik dit topic wel, maar ik kan gewoon niet verder, en ik heb geen antwoordenboekje waar ik uit kan vergelijken…

Alvast bedankt!

Er is een algemeen “Wiskunde” vragen topic hè. Gewoon even Googlen, dan vind je het vanzelf. :slightly_smiling_face: