Papier Mache met foto's

Hoi!

Voor een vriendin wil ik een bak van hout rood verven en dan de binnenkant beplakken met foto’s dmv papier mache…

Maar ik vraag me af of dat wel kan… Ik wil de foto’s zwartwit uitprinten en dan plakken…

Of heeft iemand betere ideeën?

Volgens mij kan dat gewoon hoor. Sowieso als het al met krantenpapier kan. Volgens mij had mijn moeder dat ook een keer met gewoon wit papier gedaan.

Ik denk dat dat wel gaat, ja.

Als je gewoon papier gebruikt moet dat - denk ik - wel lukken, maar als je het echt op fotopapier laat afdrukken denk ik niet dat t werkt :stuck_out_tongue:

Gaat prima met gewoon papier, maar dan moet je wel zorgen dat je watervaste inkt hebt om t mee uit te printen! Anders lopen je foto’s uit.
Gewoon een tip :wink:

Ik deed er een minuut over om weer eens te snappen dat papier mache iets anders is dan crêpe papier… :roll_eyes:

Ik heb geen watervaste inkt…

Dan moet ik iets anders zien te verzinnen voor dat ik die bak helemaal verknal… :cold_sweat:

Het is in ieder geval zo dat ze gaat verhuizen en dus een nieuwe kamer krijgt… Die wil ze dus in de kleuren rood (en wit?)…
Dus ik zit te bedenken hoe ik iets origineels kan maken voor in haar kamer

Het hoeft niet perse watervaste inkt te zijn, een krant is ook niet van watervaste inkt want als het regent en krant is nat is ie helemaal uitgelopen.
Dus het kan wel…

Je moet dan wel meteen de goede plek weten voor de foto en er maar 1 laagje papier mache over doen, dus geen 100 lagen. En ook niet erover wrijven.

Weet iemand welke verf ik moet gebruiken? Gewoon acryl verf?

Je kunt gewoon acryl verf gebruiken, maar dat is wel niet bestand tegen water. OF je moet al echte lakverf gebruiken, maar dan moet je eerst grondlakken. Das meer werk. :flushed:
Je kunt gewoon een foto mee papier machen. Ik doe het als ik iets papier maché eerst met kranten daarna met cadeau papier, dat ziet leuker uit!

xxx Fleur