Papaoutai zingen

Hooii,

Ik heb n soort opdracht gekregen om het liedje Papaoutai te zingen van Stromae. Het is inderdaad een vet moeilijk liedje, maarja. Ik heb het zelf al proberen om steeds na te zingen en opnieuw uit te spreken. Maar als jullie een lastig liedje hebben, die niet vanuit engels of nederlands ofzo komt, en je die moet zingen ? Hoe doen jullie dat, hebben jullie tips of sites ?

Hier link van het liedje zonder lyrics ;http://www.youtube.com/watch?v=oiKj0Z_Xnjc

Groeeetjes.

Veel luisteren naar de uitspraak? Het is tenslotte Frans, een taal waar veel Nederlanders problemen mee hebben om het accent over te nemen.

Als ik Franse liedjes wil leren zingen dan lees ik ze eerst hardop voor en probeer ik het te vertalen want dat is veel makkelijker want je leert veel makkelijker als je weet wat hij zegt . Ook alles in stukjes oefenen helpt…
Bijvoorbeeld : Eerst speel je de muziek af en probeer je het eerste stukje al pratend voor te zeggen, dan zet je de muziek op pauze en lees je stukje weer opnieuw en dan ga je verder. De tweede keer probeer je het het wat al-zingend te doen. En de derde keer probeer je wat in ritme te komen. Alles stapje voor stapje behandelen want Frans zingen is inderdaad niet makkelijk vooral bij dit liedje.
Ik weet niet of dit je zal helpen maar het helpt mij in ieder geval wel :slightly_smiling_face:

Het is echt een mooi liedje :slightly_smiling_face:

Oefening baart kunst !
Succes !

You’re welcome ! :upside_down_face: :slightly_smiling_face:

Ik heb toevallig vandaag een poging gedaan om het liedje te vertalen en ik heb redelijk gefaald :")

Het meezingen lukt me eigenlijk wel omdat het niet echt heel moeilijk is maar het gaat gewoon heel snel