Papa.

Oke m’n vader is moeilijk op 't gebied van jongens.
Ik heb nou een weekje ‘verkering’ (haat aan dat woord, maarja) en ik wil 't mijn vader wel vertellen, zodat ie weet wat me bezighoudt en dat ie gewoon thuis kan komen bij ons en kennismaakt. Want, elke keer buiten afspreken is ook niet leuk, zeker als het regent niet.
Ik heb een hele goede band met z’n vriendin en die vind het hartstikke leuk voor me en wil graag kennismaken met 'm enz. Maarja, m’n pa z’n reactie kan ik niet zeggen… pff kvind het zo moeilijk!

Iemand misschien tips hoe ik 't aan kan pakken om het tegen me vader te vertellen? Ik ben best bang voor z’n reactie en dat ie het me gaat verbieden of dat ik niet meer wegmag ofzo iets, omdat het ‘mn school beïnvloedt’.
Help me :grin:

Hm… ik zou er niet te veel omheen draaien. Meld gewoon dat je een vriendje hebt en dat je hem graag een keer aan je vader voor wil stellen.

Vertel het gewoon. Hij kan het je moeilijk gaan verbieden, je doet het dan toch wel.

Ik hoefde het niet te vertellen dat het ‘officieel’ was, hij was van te voren al verschillende keren bij ons over de vloer gekomen. Laat hem eerst een paar keer bij jou thuis komen, dan heeft hij vanzelf wel door dat jullie wat hebben:).

Gewoon vertellen… En zeggen dat je hem graag wilt voorstellen enzo.

Hebben zijn vriendin en hij het nooit over jou dan?? Want ik vertel mijn moeder wel alles en die heeft het er dan wel over met m’n pa. Ik heb eigenlijk ook nog nooit zelf verteld dat ik een vriendje had ofzo. En anders kun je toch gewoon vragen of hij langs mag komen?

ik zou beginnen met: Nou pap, ik heb een hele leuke jongen ontmoet! ( en dan kun je een beetje vertellen wat hem bezig houdt enzo, op welke sport ie zit, op welke school ofzo… weet je vader meteen dat hij ook goed zijn best doet voor school :wink: ?? ) maar ja dan kun je miss vragen of hij hem een keertje wil zien!
succes! hihi
xxx

misschien kan je het even met de vriendin van je vader er over hebben, wat de handigste aanpak is. omdat zij hem ook goed kent =)

Vraag of zijn vriendin met hem wil praten? Heeft zij geen tips?

Ja, maar hij vind 't wel belangrijk dat ik hem alles vertel, maar dit zijn dingen waarvoor je echt een band moet hebben met je pa/ma en dat heb ik dus niet zo. Wil 't hem wel persoonlijk zeggen en liever niet viavia, al vind ik 't doodeng!!

Gewoon doen. Beter direct tot de kern van de zaak komen dan er uren omheen staan te draaien. Ik heb ervaring met mijn eigen vader, die wordt daar doodmoe van.

Maar ze kan het toch ook zeggen en dan doen alsof ze in de veronderstelling was dat hij het al wist?
En anders moet je het gewoon echt zeggen, je hebt een vriendje, daar kun je niks anders van maken…

Ik heb het aan m’n pa’s vriendin vertelt en zij gaat een beetje uit hem trekken wat zijn reactie is, zeg maar :grin:

ik ben ook aan het nadenken hoe ik het mijn vader moet vertellen. maar die heeft geen vriendin dus dat is geen optie. pff.

vertellen inderdaad, als hij er achterkomt dan is de reactie alleen maar erger