Paniekaanval

Hee meiden,

Ik had gisteravond een verjaardag met mensen die ik niet goed kende, en toen ik er zat werd ik supermisselijk, begon te zweten en echt een mega benauwd gevoel te krijgen, net alsof mijn keel werd dichtgeknepen. Ik heb dit tegen een goede vriendin verteld en ze zei dat het waarschijnlijk een paniekaanval was.

Heeft er hier iemand misschien ervaring met paniekaanvallen en hoe je ermee om moet gaan?

Ik herken dit gevoel heel erg =’]
Als je het één keer hebt gehad, kan je angst hebben dat het nog een keer gebeurd, waardoor de angst dus blijft en zich kán opstapelen.

Ik heb er op dit moment 3 jaar ervaring mee. Periodes waarin het heel erg is en periodes waar ik nergens last van heb.

Kreeg je dit gevoel omdat je in een drukke ruimte zat? Ik lees dat je met mensen was die je niet goed kende, ben je daar een beetje bang voor? Of geeft dat je spanning?

Er zijn verschillende manieren om met een paniekaanval om te gaan.
Bij sommige helpt het inademen via de neus en uitademen via de mond.
Bij sommige helpt het om even een rustig plekje te zoeken en weer op adem te komen.
Bij een paniekaanval gaat je hartslag vaak ook omhoog dus het beste is dus om je ademhaling weer op orde te krijgen.
Probeer jezelf ook gerust te stellen dat het niet erg is dat je een paniekaanval hebt en dat je best ‘angst’ mag hebben.
Bij mij helpt de ene keer met mensen praten en de andere keer moet er even niemand tegen me praten en probeer ik op mezelf te focussen om mezelf rustig te krijgen.

Ik hoop dat dit wat helpt =’]