Panasonic Lumix dmc G3k

Ik heb voor een paar weekjes terug een systeemcamera gekocht. Namelijk de Panasonic Lumix dmc G3k. Ik vroeg me af of anderen ook deze camera hebben en wat voor een tips jullie hebben. Met welke sluitertijd krijg je mooie foto’s etc.

Up!

Ik ben van plan om de Panasonic Lumix DMC-GF5 te kopen.

nog eens up :slightly_smiling_face:

Lijkt me toch dat alle panasonic systeemcamera’s ongeveer hetzelfde werken? Let me know if you bought it :slightly_smiling_face:

Ja, dat denk ik ook (:

Ben wel eens benieuwd wat jij van jouw systeemcamera vindt? Is ie fijn? Kan je anders eens een foto posten?

Misslipgloss heeft trouwens dezelfde gekocht als jij. Ze gaat er binnenkort wat over schrijven, misschien ook wel handig voor jou? (:

Hij bevalt me tot nu toe goed, maar omdat ik nog geen tijd heb kan ik er niet echt over oordelen haha. Ik ga binnenkort de handleiding doorlezen, zodat ik op vakantie de mooiste foto’s kan maken! :slightly_smiling_face:

En das wel handig, hoop dat Misslipgloss en hoop erover te vertellen heeft :slightly_smiling_face: aangezien ze mooie foto’s maakt moet mij dat lijkt me ook wel lukken hihi

Joepie, ik heb mijne gekocht (:
Heb ook nog geen tijd gehad om alles goed door te lezen e.d. Dus voorlopig heb ik niet echt tips. Maar ze zijn altijd welkom (:

Okay, iemand nog tips, ik ben namelijk inmiddels meer dan een jaar verder en ik hem er alleen de eerste maand een paar foto’s mee gemaakt.

Ik snap het gewoon niet, hoe kan ik goed focussen enzo?

En ik baal wel, want met mijn digitale camera vind ik foto’s maken altijd echt kei leuk. Dus dacht ik ik koop een luxere. Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen

niemand tips wat ik kan doen?

Googlen? Hielp bij mij wel. Lijkt me logisch dat je dat al gedaan hebt, maar lees anders de handleiding nog eens door. Daar staat vast in waar alle knoppen voor dienen en het belangrijkste is ook: experimenteer. Probeer verschillende dingen uit met licht etc. Misschien maakt dat al een heel verschil.

Dankjewel! Ja, misschien ben ik ook iets te gefocust op wat ik wil. ik wil namelijk graag een makeup blog beginnen. Maar voordat ik dat doe wil ik graag eerst goede foto’s kunnen maken. (wat ik dus wil is een scherpe closeup)

Verder vind ik fotografie heel mooi, maar ik zou gewoon niet weten waar ik zou moeten beginnen. Moet ik mn camera dan gewoon zo goed als overal mee naartoe nemen? Ik gebruik nu voornamelijk mn digitale, omdat ik die wel begrijp. Maar ik vind het zó zonde…

Ik heb ook net een systeemcamera, en wat ik deed was doodnormale voorwerpen fotograferen, in mijn kamer of in de tuin, met verschillende instellingen. Bijvoorbeeld dezelfde foto maken, maar dan met een hoge of lage diafragma, of hetzelfde doen maar dan met sluitertijd. Zo zie je hoe je van bepaalde voorwerpen en in bepaalde omgevingen de beste foto’s kan maken.