pallet bed

heey mensen.

ik ben/was opzoek naar een nieuw bed. totdat ik zag dat je met pallets erug veel leuke dingen kunt.
nu wil ik mijn bed zelf gaan maken van pallets. mijn vraag aan jullie is hebben jullie misschien tips, ervaring of leuke ideetjes?

bij een pallet bed moet je je dit ongeveer bij voorstellen:

alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Leuk idee! ik zou bij het hoofd van het bed allemaal lichtjes achter de planken vastmaken. En misschien onder bij het bed in de gaten laadjes maken.
Ik heb zelf in mijn kamer veel gedaan met lichtjes en nepbloemen, geeft het een beetje een sprookjesgevoel, maar dat moet je dan wel leuk vinden :stuck_out_tongue:

wil ik ook vet graag maar dat gaat wel rotten enzo en er gaat houtmijt in zitten etc

Je zou het wel kunnen schuren en daarna lakken, dan kan dat waarschijnlijk niet meer gebeuren.

Het idee is leuk, maar ik zou zelf nooit daar op willen slapen denk ik. Misschien kan je beter een soort bank of stoel maken? Het lijkt me namelijk echt niet comfortabel om echt op te slapen haha. Als je op kamers woont en weinig geld hebt voor een bed, is het misschien wel een idee. Maar als je ook een ‘gewoon’ bed kan hebben, zou ik niet weten waarom je zoiets zou maken (behalve dan dat het er wel leuk uitziet).

dat van die lichtjes en laadjes is een leuk idee ja.

ik heb vandaag al een aantal mooie pallets uitgezocht. mijn vader zei wel dat ik het goede moet schoonmaken dan een aantal dagen, misschien weken laten drogen. dan moet er grondverf op. maar ik doe denk ik witte grondverf. dat past het mooist in mijn kamer. en ik heb een goed matras. dus ik denk dat het niet verkeerd zal liggen.

Ik wil je wel waarschuwen: Het schijnt heel kut te slapen omdat die planken niet meeveren zegmaar.

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet heel lekker slaapt, als je je matras zo op de pallets neerlegt. Misschien kun je de lattenbodem van je oude bed erin verwerken?

Ziet er wel super leuk uit, trouwens!

haha sowieso eerst maar is wachten totdat te pallets goed droog zijn. gaat nog wel even duren denk ik :flushed:

Het is erg leuk! Maar wat MORIARTY ook zegt: het ligt niet lekker, omdat het niet meeveert als een lattenbodem.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om een … ik kan even niet op het woord komen… zo’n hoofdstuk voor achter je bed weetjewel… van pallets of steigerhout te maken!