Paleo/Caveman dieet en de voedselzandloper

Hee allemaal,

Ik heb altijd al heel veel interesse in gezondheid en voeding gehad en heb twee weken geleden het boek ‘‘de Voedselzandloper’’ van Kris Verburgh gelezen. Ik ben meteen aan de slag gegaan. Ook heb ik me verdiept in het Paleo dieet. De verschillen zijn dat je bij de voedselzandloper wel havemout mag eten maar geen rood vlees en bij Paleo andersom. De theorieen zijn ook op verschillende dingen gebaseerd.
Tot nu toe bevalt het me goed. Ik heb het een beetje gecombineerd, ik kan namelijk niet zonder havemout 's ochtends haha.

Wat ik nu de hele dag door eet is groenten, fruit, noten, ei, gevogelte, vis en kaas.
Geen rood vlees, melk, yoghurt, bewerkt voedsel, rijst, brood, aardappelen of pasta.

Ik vroeg me af of er meer meiden zijn die dit ook doen en hun receptjes willen delen of gewoon willen babbelen erover :slightly_smiling_face:

-

Hey

Ik heb het boek ook een half jaar geleden gelezen en mijn voeding is nu ook helemaal op dat gebaseerd :slightly_smiling_face:
Echte receptjes heb ik niet, ik doe vaak wat groenten bij elkaar en werk vaak met linzen , bonen,…

Heey

Ik heb het boek niet gelezen, geen tijd en concentratie, maar vind het wel erg interessant. Ik volg alleen niemands ideeën van grzond eten, ik heb zo mijn eigen opvattingen na veel informatie gehoord en gelzen te hebben. Het brlangrijkste wat ik nu bijna niet meer eet, zijn zoete dingen met snelle suikers en veel onverzadigde vetten. Daaronder vallen koekjes, choco en cake, maar ook bijvoorbeeld worstenbroodjes eet ik niet veel meer. Ik merk ook dat ik het niet meer jammer vind om niet te eten (als we het wel in huis hebben).
Verder probeer ik veel vezels en groentes binnen te krijgen. Vezels omdat ze goed zijn voor de stoelgang doordat ze onverteerbaar zijn en groente voor alle gezonde dingetjes. Ik ben fruitverslaafd maar het lukt me aardig om dit in te perken tot max 3 per dag. Noten eet ik ook regelmatig. 'S ochtends eet ik of een grote cracker met veel vezels en beleg, of een bruine boyerham met beleg, of een bakje yoghurt met appel/sinaasappel noten en muesli. Hetzelfde voor de middag. Tussendoor rijstewafel, toastje of fruit. 'S avonds ben ik afhankelijk van wat mn moeder maakt, maar ik eet vooral veel van de groente en de salade. De koolhydraatrijke producten probeer ik te mijden (mede door mijn diabetes) en vlees probeer ik ook niet veel te eten, al lukt dat niet want het id te lekker meestl. Vis is trouwens superlekker & gezond, maar dat eten we niet vaak. Kaas probeer ik trouwrns ook te mijden.

Heel verhaal haha, maar ben benieuwd ofdat jij het eens bent met mijn keuzes of zou je het anders aanpakken?